Pre Raffaelites: Részletek iránti szenvedély és a természettel kialakított kapcsolat

A preraffaeliták egy olyan művészeti megoldásra vágynak, melyet az intenzitás, a részletekre figyelés és természet különleges közelsége jellemez.


Ismerje meg Pre Raffaelites alkotásait most!


Österreichische Kunstmanufaktur

Pre Raffaelites: Részletek iránti szenvedély és a természettel kialakított kapcsolat

A preraffaeliták egy olyan művészeti megoldásra vágynak, melyet az intenzitás, a részletekre figyelés és természet különleges közelsége jellemez.

Ismerje meg Pre Raffaelites alkotásait most!
Pre Raffaelites
Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek
Österreichische Kunstmanufaktur Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek




Pre Raffaelites

A preraffaeliták a 19. századi angol művészeti mozgalomra utalnak. A Pre-Raffaelita Testvériség (PRB) megalapításával jött létre, amelyet William Holman Hunt, John Everett Millais és Dante Gabriel Rosetti művészbarátok hoztak létre. Az elnevezés a választott programot vázolja - a modell az olasz reneszánsz művészet volt Raffaello (1483-1520) festő és építész kora előtt. Ennek oka az a meggyőződésük volt, hogy a művészi naivitás elveszett, és hogy a mindenütt jelenlévő manierizmus nem kínál fejlődési lehetőséget. Később olyan művészek csatlakoztak a csoporthoz, mint Collinson, Deverell, William Michael Rosetti, Solomon, Stephens és Woolner. A közösség időnként kiadta a The Germ, később a Art and Poetry című folyóiratot. A PRB 1853-ban feloszlott, a művészek egy része később a Hogarth Clubban találta magát. Az egyik hangsúly a természet minél pontosabb ábrázolásán volt. Amit a művészeti akadémia tanított, azt le kellett győzni, a művészetet fel kellett szabadítani. Itt volt egy párhuzam az Overbeck körül összegyűlt német nazarénusokkal. A motívumok egyik forrása az irodalom volt, különösen Blake, Shakespeare és a késő romantikus Tennyson művei. Nosztalgikus vágyakozásukban a preraffaeliták a tiszta és hamisítatlan, az iparosodás és a stabilitás által még érintetlen tájat keresték. A Művészeti Akadémia sérelmezte a preraffaeliták festészeti stílusát, és kizárta őket a kiállítótermeiből. A kritikusok megvetették műveiket, míg más művészek szimpatizáltak velük. Csak Ruskin 1851-es, a The Timesban megjelent esszéje után vált szalonképessé a festészeti stílus - a nagyra becsült William Turnerrel való párhuzamokat és a festői új megközelítéseket most már elismeréssel fogadták. Ezek közé tartoztak a tiszta, világító színek, a ragyogó fény, a természet legpontosabb, tisztelettudó tanulmányozása és a legapróbb részletek ábrázolása. A tartalom a lélek életében a misztikumról szólt, az igazi szenvedély előnyben részesítéséről a szépséggel vagy eleganciával szemben. Ez a szemlélet egyértelműen befolyásolta az angol művészetet; a hatások például Burne-Jonesnál, de Morgan-nél, Morrisnál vagy Stanhope-nál is megfigyelhetők.

Pre Raffaelites

A preraffaeliták a 19. századi angol művészeti mozgalomra utalnak. A Pre-Raffaelita Testvériség (PRB) megalapításával jött létre, amelyet William Holman Hunt, John Everett Millais és Dante Gabriel Rosetti művészbarátok hoztak létre. Az elnevezés a választott programot vázolja - a modell az olasz reneszánsz művészet volt Raffaello (1483-1520) festő és építész kora előtt. Ennek oka az a meggyőződésük volt, hogy a művészi naivitás elveszett, és hogy a mindenütt jelenlévő manierizmus nem kínál fejlődési lehetőséget. Később olyan művészek csatlakoztak a csoporthoz, mint Collinson, Deverell, William Michael Rosetti, Solomon, Stephens és Woolner. A közösség időnként kiadta a The Germ, később a Art and Poetry című folyóiratot. A PRB 1853-ban feloszlott, a művészek egy része később a Hogarth Clubban találta magát. Az egyik hangsúly a természet minél pontosabb ábrázolásán volt. Amit a művészeti akadémia tanított, azt le kellett győzni, a művészetet fel kellett szabadítani. Itt volt egy párhuzam az Overbeck körül összegyűlt német nazarénusokkal. A motívumok egyik forrása az irodalom volt, különösen Blake, Shakespeare és a késő romantikus Tennyson művei. Nosztalgikus vágyakozásukban a preraffaeliták a tiszta és hamisítatlan, az iparosodás és a stabilitás által még érintetlen tájat keresték. A Művészeti Akadémia sérelmezte a preraffaeliták festészeti stílusát, és kizárta őket a kiállítótermeiből. A kritikusok megvetették műveiket, míg más művészek szimpatizáltak velük. Csak Ruskin 1851-es, a The Timesban megjelent esszéje után vált szalonképessé a festészeti stílus - a nagyra becsült William Turnerrel való párhuzamokat és a festői új megközelítéseket most már elismeréssel fogadták. Ezek közé tartoztak a tiszta, világító színek, a ragyogó fény, a természet legpontosabb, tisztelettudó tanulmányozása és a legapróbb részletek ábrázolása. A tartalom a lélek életében a misztikumról szólt, az igazi szenvedély előnyben részesítéséről a szépséggel vagy eleganciával szemben. Ez a szemlélet egyértelműen befolyásolta az angol művészetet; a hatások például Burne-Jonesnál, de Morgan-nél, Morrisnál vagy Stanhope-nál is megfigyelhetők.


Vásárlóink véleménye rólunk



Gyakran ismételt kérdések a Meisterdrucke kapcsán


A Meisterdrucke oldalán egy egyszerű és szemléletes módon adhatja meg az adott műalkotás személyre szabott beállításait: Válasszon keretet, adja meg a kép méretét, válasszon nyomtatási felületet, majd válasszon megfelelő bevonatot, illetve vakrámát! Emellett egyéb személyre szabási lehetőségeket is kínálunk, mint az alátét, a betétléc és a távtartó kiválasztása. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít a tökéletes műalkotás összeállításában.

A Meisterdrucke oldalán arra is lehetősége nyílik, hogy az adott műalkotást közvetlenül abban a helyiségben tudja elképzelni, ahova szánja. A személyre szabott előnézethez csupán fel kell töltenie a helyiség képét, majd tekintse meg, hogyan fog mutatni az adott térben! Amennyiben oldalunkat mobil eszközről nyitja meg, akár telefonról, akár tabletről, valósághű ábrázolást biztosító funkciónk életre kelti a képet és gond nélkül megjeleníti a feltöltött térben. Ezt az élményt a művészet és a technológia együtt felhasználásával tudjuk nyújtani.

A felület kiválasztása gyakran ízlés dolga. Minden felülethez néhány képet is megtekinthet, így jobban el tudja képzelni a különbségeket. A végső döntés előtt mintáink révén az összes papírt minden szempontból megvizsgálhatja – nem csupán ránézésre, hanem tapintással is. A mintakészlet ingyen kérheti – kizárólag a szállítási költségek terhelik. A mintakészletet közvetlenül megrendelheti.

Ne aggódjon! A Meisterdrucke a megrendeléseket nem gépiesen dolgozza fel. Minden egyes megrendelést megvizsgálunk. Ha a beállításokban bármilyen ellentmondást vagy furcsaságot találunk, azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Természetesen előzékeny és türelmes ügyfélszolgálatunk mindenben támogatást nyújt és segít a beállításokban is. Önnel közösen telefonhíváson keresztül vagy e-mailben módosítjuk a beállításokat, hogy a végső eredmény pontosan megfeleljen az elvárásainak.


Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00

Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00


Meisterdrucke

   Kärntner Strasse 46
        9586 Finkenstein am Faaker See
        Austria
        +43 4257 29415
        support@meisterdrucke.com
Egyéb nyelvek

                   
Erfahrungen & Bewertungen zu Meisterdrucke
Partner Logos

Kaiser Franz Joseph

Meisterdrucke
Kärntner Strasse 46
9586 Finkenstein am Faaker See · Austria
+43 4257 29415 · office@meisterdrucke.com
Partner Logos


               


(c) 2025 meisterdrucke.hu