Simon Vouet fontos szerepet játszott a francia festészetben, mivel ő vezette be az olasz barokkot az országba. Vouet a festészet alapjait édesapjától, Laurent Vouet-től tanulta. Hamarosan ismert portréfestő lett. Már 14 éves korában Angliába utazott egy megbízásért. Végül 1611-ben Sancy báró kíséretében utazott Konstantinápolyba. A következő évben Olaszországba utazott. Vouet 1612 és 1627 közötti olaszországi tartózkodása alatt fejlesztette ki stílusát. Vouet született akadémiai tehetség volt. Hamar elsajátította az akkoriban Olaszországban uralkodó barokk stílust. Többek között megszerezte az Caravaggios drámai játékot a fénnyel és az árnyékkal. Más nagy olasz mesterek technikái, mint a MŰVÉSZET1, MŰVÉSZET2, MŰVÉSZET3 és MŰVÉSZET4 szintén hatással voltak a stílusára. Vouet hírneve gyorsan nőtt, és az országhatárokon túl is ismertté vált. Valószínűleg legfontosabb római megbízása a Szent Péter-bazilika oltárképe volt, amely ma már csak töredékekben maradt fenn.
Hírneve felkeltette XIII. Lajos király figyelmét is, aki 1627-ben Vouet-t nevezte ki első királyi festőnek. Ennek következtében Vouet visszatért Franciaországba. A következő 15 évben uralta a francia művészeti életet, és szinte minden nagyobb megbízást meg tudott szerezni. Nemcsak a királyi ház portréiért volt felelős. Vouet megbízást kapott különböző paloták, például a Palais du Louvre, a Palais du Luxembourg és számos más palota díszítésére. Mielőtt Vouet visszatért Franciaországba, az ország művészeti fejlődésében messze elmaradt Olaszországtól. Ez tette őt a 18. század egyik legjelentősebb francia festőjévé. Műtermében Vouet képezte ki a festők következő generációját. Tanítványai közé tartoztak Charles le Brun, Valentin de Boulogne és későbbi vejei Michel Dorigny és Francois Tortebat.
Simon Vouet első házasságában Virginia de Vezzo volt a felesége, aki híres és tehetséges festő volt. Szépségéről is ismert volt. Vouet ezért vallásos műveiben gyakran használta Virginiát Madonnák vagy más szent asszonyok ábrázolásának mintájául. A házaspárnak öt gyermeke született. Amikor Virginia meghalt, Vouet két évvel később újraházasodott. Második feleségétől még 3 gyermeke született. Egyik fia, Louis-René Vouet és unokája, Ludovico Dorigny szintén festő lett. Befolyása ellenére Vouet soha nem került be az Académie Royale-ba. Ez állítólag tanítványának, le Brunnak köszönhető, aki állítólag irigykedő és irigy volt.
Simon Vouet fontos szerepet játszott a francia festészetben, mivel ő vezette be az olasz barokkot az országba. Vouet a festészet alapjait édesapjától, Laurent Vouet-től tanulta. Hamarosan ismert portréfestő lett. Már 14 éves korában Angliába utazott egy megbízásért. Végül 1611-ben Sancy báró kíséretében utazott Konstantinápolyba. A következő évben Olaszországba utazott. Vouet 1612 és 1627 közötti olaszországi tartózkodása alatt fejlesztette ki stílusát. Vouet született akadémiai tehetség volt. Hamar elsajátította az akkoriban Olaszországban uralkodó barokk stílust. Többek között megszerezte az Caravaggios drámai játékot a fénnyel és az árnyékkal. Más nagy olasz mesterek technikái, mint a MŰVÉSZET1, MŰVÉSZET2, MŰVÉSZET3 és MŰVÉSZET4 szintén hatással voltak a stílusára. Vouet hírneve gyorsan nőtt, és az országhatárokon túl is ismertté vált. Valószínűleg legfontosabb római megbízása a Szent Péter-bazilika oltárképe volt, amely ma már csak töredékekben maradt fenn.
Hírneve felkeltette XIII. Lajos király figyelmét is, aki 1627-ben Vouet-t nevezte ki első királyi festőnek. Ennek következtében Vouet visszatért Franciaországba. A következő 15 évben uralta a francia művészeti életet, és szinte minden nagyobb megbízást meg tudott szerezni. Nemcsak a királyi ház portréiért volt felelős. Vouet megbízást kapott különböző paloták, például a Palais du Louvre, a Palais du Luxembourg és számos más palota díszítésére. Mielőtt Vouet visszatért Franciaországba, az ország művészeti fejlődésében messze elmaradt Olaszországtól. Ez tette őt a 18. század egyik legjelentősebb francia festőjévé. Műtermében Vouet képezte ki a festők következő generációját. Tanítványai közé tartoztak Charles le Brun, Valentin de Boulogne és későbbi vejei Michel Dorigny és Francois Tortebat.
Simon Vouet első házasságában Virginia de Vezzo volt a felesége, aki híres és tehetséges festő volt. Szépségéről is ismert volt. Vouet ezért vallásos műveiben gyakran használta Virginiát Madonnák vagy más szent asszonyok ábrázolásának mintájául. A házaspárnak öt gyermeke született. Amikor Virginia meghalt, Vouet két évvel később újraházasodott. Második feleségétől még 3 gyermeke született. Egyik fia, Louis-René Vouet és unokája, Ludovico Dorigny szintén festő lett. Befolyása ellenére Vouet soha nem került be az Académie Royale-ba. Ez állítólag tanítványának, le Brunnak köszönhető, aki állítólag irigykedő és irigy volt.
Oldal 1 / 3