Ryuryukyo Shinsai életéről keveset tudunk. A 18. század végén született, és mindössze 24 éves volt. Ez alatt a rövid idő alatt sikerült festőként és grafikusként nevet szereznie magának Japán határain túl is. A művész a nevet a japán go szóból fejlesztette ki, mint a tanárát elhagyó Hokusai jelképét és a mester elődjére utalva. Ryuryukyo először a japán képeskönyvek egyik típusának, a kiby?shi-nek a tervezésével hívta fel magára a figyelmet. Később a termékeny festő csendéleteket alkotott, és mestere utánzásaként gyönyörű nők ábrázolásának szentelte magát.
Shinsai a fametszetnyomtatás egy sajátos formáját sajátította el. A surimonos egyfajta üdvözlőlap volt, amelyet a családnak és a barátoknak adtak különleges alkalmakkor. Shinsais négyzet alakban készítette el a kis kézlenyomatokat. Híres a Ponty a tavi növények között című műve, amely részletgazdag rajzkészségével különleges művészi kifejezőerőt sugároz.
A nyugati stílus eljutott Japánba, és hatással volt a művészi munkára. Shinsai két sorozatot alkotott, amelyek a nyugati és a keleti művészet szimbiózisát képviselik. A perspektíva használata, a mélység és a különböző szintek kialakítása a festményen szokatlan a japán művészetben, Ryuryukyo Shinsai nagyon harmonikusan hozta össze.
Ryuryukyo Shinsai életéről keveset tudunk. A 18. század végén született, és mindössze 24 éves volt. Ez alatt a rövid idő alatt sikerült festőként és grafikusként nevet szereznie magának Japán határain túl is. A művész a nevet a japán go szóból fejlesztette ki, mint a tanárát elhagyó Hokusai jelképét és a mester elődjére utalva. Ryuryukyo először a japán képeskönyvek egyik típusának, a kiby?shi-nek a tervezésével hívta fel magára a figyelmet. Később a termékeny festő csendéleteket alkotott, és mestere utánzásaként gyönyörű nők ábrázolásának szentelte magát.
Shinsai a fametszetnyomtatás egy sajátos formáját sajátította el. A surimonos egyfajta üdvözlőlap volt, amelyet a családnak és a barátoknak adtak különleges alkalmakkor. Shinsais négyzet alakban készítette el a kis kézlenyomatokat. Híres a Ponty a tavi növények között című műve, amely részletgazdag rajzkészségével különleges művészi kifejezőerőt sugároz.
A nyugati stílus eljutott Japánba, és hatással volt a művészi munkára. Shinsai két sorozatot alkotott, amelyek a nyugati és a keleti művészet szimbiózisát képviselik. A perspektíva használata, a mélység és a különböző szintek kialakítása a festményen szokatlan a japán művészetben, Ryuryukyo Shinsai nagyon harmonikusan hozta össze.
Oldal 1 / 2