Katsushika Hokusai 1760-ban született Edóban, a mai Tokió Sumida kerületében. Őt tartják Japán leghíresebb művészének. Leghíresebb műve valószínűleg a "36 nézet a Fudzsi-hegyről" (1829-1833) című ciklusból származó "A nagy hullám Kanagawa előtt" című fametszete (1830). Műveit az ukiyo-e műfajába sorolják. Ez azt jelenti, hogy "az áramló világ képei", egy megelevenedett, összekapcsolódó világ a maga örök körforgásában, a keletkezés és elmúlás örök körforgásában. Hokusai természet- és tájképeket, portrékat, hétköznapi jeleneteket és erotikus ábrázolásokat rajzolt, festett és nyomtatott. A "manga" kifejezés is rá vezethető vissza. Így nevezte el az Edo-korszakból származó, mindennapi jeleneteket ábrázoló vázlatfüzeteit.
Katsushika Hokusai több mint 30 különböző művésznevet adott magának élete során. 1834 és 1849 között műveit "Gakyo-rojin" aláírással látta el, ami japánul annyit tesz: "A festészetért megőrült öregember".
"100 éves koromra kiváló rangot fogok elérni, és 110 évesen minden pont, minden sor saját életet él. Csak remélem, hogy néhányan elég idősek lesznek ahhoz, hogy felismerjék szavaim igazságát."
Bár nem adatott meg neki a 110 év, a termékeny és grandiózus művész több mint 30 000 művet hagyott hátra. Vizuálisan erőteljes és kifinomult műveinek varázsa a mai napig tart.
Katsushika Hokusai 1760-ban született Edóban, a mai Tokió Sumida kerületében. Őt tartják Japán leghíresebb művészének. Leghíresebb műve valószínűleg a "36 nézet a Fudzsi-hegyről" (1829-1833) című ciklusból származó "A nagy hullám Kanagawa előtt" című fametszete (1830). Műveit az ukiyo-e műfajába sorolják. Ez azt jelenti, hogy "az áramló világ képei", egy megelevenedett, összekapcsolódó világ a maga örök körforgásában, a keletkezés és elmúlás örök körforgásában. Hokusai természet- és tájképeket, portrékat, hétköznapi jeleneteket és erotikus ábrázolásokat rajzolt, festett és nyomtatott. A "manga" kifejezés is rá vezethető vissza. Így nevezte el az Edo-korszakból származó, mindennapi jeleneteket ábrázoló vázlatfüzeteit.
Katsushika Hokusai több mint 30 különböző művésznevet adott magának élete során. 1834 és 1849 között műveit "Gakyo-rojin" aláírással látta el, ami japánul annyit tesz: "A festészetért megőrült öregember".
"100 éves koromra kiváló rangot fogok elérni, és 110 évesen minden pont, minden sor saját életet él. Csak remélem, hogy néhányan elég idősek lesznek ahhoz, hogy felismerjék szavaim igazságát."
Bár nem adatott meg neki a 110 év, a termékeny és grandiózus művész több mint 30 000 művet hagyott hátra. Vizuálisan erőteljes és kifinomult műveinek varázsa a mai napig tart.
Oldal 1 / 22