John Frederick Kensett valószínűleg tehetséggel született. 1816-ban született Chechire-ben Thomas Kensett acélmetsző fiaként, akinél fiatalon kezdte meg acélmetszői és rajzolói képzését New Havenben. Egy művészcsalád környezetében folyamatosan ápolhatta és fejleszthette tehetségét, hogy aztán ne csak a művészvilágban legyen nagy tekintélye, de még a New York-i Metropolitan Museum of Art alapítóinak tekintélyes körébe is bekerüljön.
Az acélmetszés és a rajzolás művészetének elsajátítása után Kensett egy grafikusnál vállalt munkát, majd önálló acélmetszőként dolgozott, végül pedig a tájképfestészet felé fordította figyelmét. Ettől kezdve ez lett művészi munkásságának központja. Tájképeire alapvetően a Hudson River School stílusa hatott. Az Thomas Cole által alapított amerikai tájképfestők e csoportja a 19. század közepén tevékenykedett, és művészetükben három olyan területet tükrözött, amelyek a 19. századi amerikai társadalom központi elemei voltak: Felfedezés, felfedezés és ismeretlen világok gyarmatosítása. Ennek az iskolának a művészeire is jellemző volt a felfedező szellem, és sok veszélyes és fárasztó utazást tettek új és izgalmas témák keresése közben. Az olyan művészek, mint a Kensettre is jelentős hatást gyakorló Durand és Constable, az egyes képi részletek, például növények, sziklák vagy folyófolyások pontos ábrázolásában érdekeltek, de nem egy valódi motívumot kívántak műveikben megjeleníteni. Motívumaikat gyakran különböző valós elemekből állították össze egy idealizált tájképhez.
Kensett különösen ismert New York északi részén és New Englandben készült motívumairól, valamint New Jersey, New England és Long Island tengeri tájairól. Míg korai művei egyértelműen a Hudson River School második generációjához sorolhatók, stílusa az 1850-es években egy kifinomultabb, az európai impresszionista festészethez közeli "luminizmus" irányába fejlődött. Miközben képi kompozíciói alkotói korszaka során egyre egyszerűbbé váltak, munkásságának kései szakaszában egyre inkább a részletekre való különös figyelmet helyezte előtérbe képein. Szerette ugyanazokat a helyeket újra és újra megfesteni, de mindig más kompozíciót, más fényt és más hangulatot teremtettek.
John Frederick Kensett valószínűleg tehetséggel született. 1816-ban született Chechire-ben Thomas Kensett acélmetsző fiaként, akinél fiatalon kezdte meg acélmetszői és rajzolói képzését New Havenben. Egy művészcsalád környezetében folyamatosan ápolhatta és fejleszthette tehetségét, hogy aztán ne csak a művészvilágban legyen nagy tekintélye, de még a New York-i Metropolitan Museum of Art alapítóinak tekintélyes körébe is bekerüljön.
Az acélmetszés és a rajzolás művészetének elsajátítása után Kensett egy grafikusnál vállalt munkát, majd önálló acélmetszőként dolgozott, végül pedig a tájképfestészet felé fordította figyelmét. Ettől kezdve ez lett művészi munkásságának központja. Tájképeire alapvetően a Hudson River School stílusa hatott. Az Thomas Cole által alapított amerikai tájképfestők e csoportja a 19. század közepén tevékenykedett, és művészetükben három olyan területet tükrözött, amelyek a 19. századi amerikai társadalom központi elemei voltak: Felfedezés, felfedezés és ismeretlen világok gyarmatosítása. Ennek az iskolának a művészeire is jellemző volt a felfedező szellem, és sok veszélyes és fárasztó utazást tettek új és izgalmas témák keresése közben. Az olyan művészek, mint a Kensettre is jelentős hatást gyakorló Durand és Constable, az egyes képi részletek, például növények, sziklák vagy folyófolyások pontos ábrázolásában érdekeltek, de nem egy valódi motívumot kívántak műveikben megjeleníteni. Motívumaikat gyakran különböző valós elemekből állították össze egy idealizált tájképhez.
Kensett különösen ismert New York északi részén és New Englandben készült motívumairól, valamint New Jersey, New England és Long Island tengeri tájairól. Míg korai művei egyértelműen a Hudson River School második generációjához sorolhatók, stílusa az 1850-es években egy kifinomultabb, az európai impresszionista festészethez közeli "luminizmus" irányába fejlődött. Miközben képi kompozíciói alkotói korszaka során egyre egyszerűbbé váltak, munkásságának kései szakaszában egyre inkább a részletekre való különös figyelmet helyezte előtérbe képein. Szerette ugyanazokat a helyeket újra és újra megfesteni, de mindig más kompozíciót, más fényt és más hangulatot teremtettek.
Oldal 1 / 2