Thomas Cole-t tartják a Hudson River School megalapítójának. Részletes tájképfestményei e művészcsoport egyik legfontosabb képviselőjévé teszik. Az angol származású művész első művészi tapasztalatait fából készült nyomdakockák készítésével szerezte. A Cole család Amerikába emigrált, ahol Thomas a családi tapétagyárban dolgozott.
Cole megtanult olajjal festeni, de a népszerű portréfestéssel kapcsolatos első próbálkozásai sikertelenek voltak. Ehelyett Thomas Cole a tájképek ábrázolására koncentrált. Az eredményekkel elégedetten a festő szabadidejét a természetben töltötte, és tanulmányozta a környező tájakat. A naturalista ábrázolás azonban nem volt elég a művésznek. Mélyen vallásos volt, a természet és a vallás közötti kapcsolatot látta, amit műveiben és a történelmi eseményekben is kifejezett. Örült az érintetlen természetnek, és tanulmányutakat tett a Hudson mentén. "A mi társadalmunk csak arra törekszik, hogy valamit létrehozzon, nem pedig arra, hogy élvezzen valamit..." - jegyezte meg kritikusan. A képzelet és a művészi szabadság fontos befolyását hangsúlyozta, hogy a műveket szimbolikus nyelvezettel és saját benyomásaival egészítse ki.
Cole megalkotta Az élet útja ciklust, amely a gyermekkor, az ifjúság, a férfikor és az öregség értelmezését tartalmazza. A bibliai kert az Édenkert és az Édenkertből való kiűzetés című festménypárban virágzik fel.
Thomas Cole-t tartják a Hudson River School megalapítójának. Részletes tájképfestményei e művészcsoport egyik legfontosabb képviselőjévé teszik. Az angol származású művész első művészi tapasztalatait fából készült nyomdakockák készítésével szerezte. A Cole család Amerikába emigrált, ahol Thomas a családi tapétagyárban dolgozott.
Cole megtanult olajjal festeni, de a népszerű portréfestéssel kapcsolatos első próbálkozásai sikertelenek voltak. Ehelyett Thomas Cole a tájképek ábrázolására koncentrált. Az eredményekkel elégedetten a festő szabadidejét a természetben töltötte, és tanulmányozta a környező tájakat. A naturalista ábrázolás azonban nem volt elég a művésznek. Mélyen vallásos volt, a természet és a vallás közötti kapcsolatot látta, amit műveiben és a történelmi eseményekben is kifejezett. Örült az érintetlen természetnek, és tanulmányutakat tett a Hudson mentén. "A mi társadalmunk csak arra törekszik, hogy valamit létrehozzon, nem pedig arra, hogy élvezzen valamit..." - jegyezte meg kritikusan. A képzelet és a művészi szabadság fontos befolyását hangsúlyozta, hogy a műveket szimbolikus nyelvezettel és saját benyomásaival egészítse ki.
Cole megalkotta Az élet útja ciklust, amely a gyermekkor, az ifjúság, a férfikor és az öregség értelmezését tartalmazza. A bibliai kert az Édenkert és az Édenkertből való kiűzetés című festménypárban virágzik fel.
Oldal 1 / 4