Az amerikai Asher Brown Durand zseniális metsző volt, aki későn fedezte fel a festészet iránti szenvedélyét. A művész 1796-ban született az Egyesült Államokban, New Jerseyben, francia hugenotta családból származott. Durand fiatalemberként apjánál tanult John Durand. Órakészítő volt. Később a 17 éves fiú Peter Maverick metszőhöz került, aki megtanította őt a metszés finom művészetére. A fiatalember olyan nagy tehetségről tett tanúbizonyságot, amihez szorgalommal párosult, hogy alig öt évvel később Maverick üzlettársa lett. Ennek ellenére Durand nem hagyta ki a lehetőséget, hogy az Amerikai Képzőművészeti Akadémiára járjon, és bölcsészetet tanuljon. Az akadémia igazgatója ARTISTREPLEPLACE1 annyira lelkesedett tanítványáért, hogy megbízást adott neki egy festmény elkészítésére. Durand "Függetlenségi nyilatkozat" című festménye erős féltékenységet váltott ki egykori tanárából, Maverickből, olyannyira, hogy az még közös üzleti partnerségük felbontására is kényszerítve érezte magát. Ez a kezdeti sokk után csak Durandnak kedvezett. Saját vállalkozásba kezdett, és hamarosan Amerika legsikeresebb vésnökévé vált. Durand hosszú vésnöki pályafutása során számtalan portrét és könyvillusztrációt metszett.
38 éves korában Durand belefáradt a metszésbe, és feladta vállalkozását. Bár korábban csak alkalmanként festett, a festészettel akart foglalkozni teljes munkaidőben. A gazdag New York-i gyűjtő, Luman Reed volt az első neves megrendelő, aki jövedelmező megbízást adott neki: a korai amerikai elnökök portréit akarta. Néhány évvel később Durand Európába utazott. Most festőművészként meg akarta ismerni a 17. századi holland mesterek fontos műveit, valamint a MŰVÉSZTÉR2 és MŰVÉSZTÉR3 festményeit. Hazatérve Durand lett a New York-i National Academy of Design elnöke, és ezt a tisztséget 1862-es lemondásáig töltötte be.
Mivel Durand élete nagy részében vésnök volt, korai festményei kemény textúrájúak. A részleteket aprólékos pontossággal dolgozták ki. A színek még mindig fakónak tűnnek. Későbbi munkáiban azonban szabadabb stílusra talált, és kialakult benne a lédús színek szeretete. Az emberiségről szóló jól ismert allegóriáiban, "Az élet reggele" és "Az élet estéje" című műveiben gazdag és változatos képzeletbeli tájakat ábrázolt. Képeit gyakran a szabadban festette. Tájképei a természet friss értelmezései.
Az amerikai Asher Brown Durand zseniális metsző volt, aki későn fedezte fel a festészet iránti szenvedélyét. A művész 1796-ban született az Egyesült Államokban, New Jerseyben, francia hugenotta családból származott. Durand fiatalemberként apjánál tanult John Durand. Órakészítő volt. Később a 17 éves fiú Peter Maverick metszőhöz került, aki megtanította őt a metszés finom művészetére. A fiatalember olyan nagy tehetségről tett tanúbizonyságot, amihez szorgalommal párosult, hogy alig öt évvel később Maverick üzlettársa lett. Ennek ellenére Durand nem hagyta ki a lehetőséget, hogy az Amerikai Képzőművészeti Akadémiára járjon, és bölcsészetet tanuljon. Az akadémia igazgatója ARTISTREPLEPLACE1 annyira lelkesedett tanítványáért, hogy megbízást adott neki egy festmény elkészítésére. Durand "Függetlenségi nyilatkozat" című festménye erős féltékenységet váltott ki egykori tanárából, Maverickből, olyannyira, hogy az még közös üzleti partnerségük felbontására is kényszerítve érezte magát. Ez a kezdeti sokk után csak Durandnak kedvezett. Saját vállalkozásba kezdett, és hamarosan Amerika legsikeresebb vésnökévé vált. Durand hosszú vésnöki pályafutása során számtalan portrét és könyvillusztrációt metszett.
38 éves korában Durand belefáradt a metszésbe, és feladta vállalkozását. Bár korábban csak alkalmanként festett, a festészettel akart foglalkozni teljes munkaidőben. A gazdag New York-i gyűjtő, Luman Reed volt az első neves megrendelő, aki jövedelmező megbízást adott neki: a korai amerikai elnökök portréit akarta. Néhány évvel később Durand Európába utazott. Most festőművészként meg akarta ismerni a 17. századi holland mesterek fontos műveit, valamint a MŰVÉSZTÉR2 és MŰVÉSZTÉR3 festményeit. Hazatérve Durand lett a New York-i National Academy of Design elnöke, és ezt a tisztséget 1862-es lemondásáig töltötte be.
Mivel Durand élete nagy részében vésnök volt, korai festményei kemény textúrájúak. A részleteket aprólékos pontossággal dolgozták ki. A színek még mindig fakónak tűnnek. Későbbi munkáiban azonban szabadabb stílusra talált, és kialakult benne a lédús színek szeretete. Az emberiségről szóló jól ismert allegóriáiban, "Az élet reggele" és "Az élet estéje" című műveiben gazdag és változatos képzeletbeli tájakat ábrázolt. Képeit gyakran a szabadban festette. Tájképei a természet friss értelmezései.
Oldal 1 / 3