William Stephen Coleman angol festőművész kerülőutakon keresztül jutott el a művészethez. 1829-ben született tizenkétgyermekes családban Sussexben, és úgy tűnt, hogy karrierje eleve el van rendelve. Coleman apja sebész volt, és ugyanezt akarta a fiának is. Coleman eleinte apja terveit követte, orvos lett, és az ő nyomdokaiba lépett. Nővére, Helen Cordelia Coleman más volt; ő már korán a művészetnek szentelte magát, és szülei engedélyt adtak rá. Coleman sebészi karrierje viszont nagyrészt sikertelen maradt; a művészből hiányzott az orvosi hivatás iránti szenvedély. A siker csak akkor jött el, amikor Coleman felfedezte tehetségét a festészethez, és természetábrázolásokat kezdett rajzolni.
A szenvedélyből hamarosan sikeres művészi karrier lett, és hosszú ideig a természetre koncentrált. Coleman az Harrison Weir és Joseph Wolf művészekkel együtt, akik szintén a természetillusztrációknak szentelték magukat, számos olyan művészeti projektet indított, amelyek a természetre összpontosítottak. Weir, Wolf és Coleman kezdetben fából készült műalkotásokat készítettek. Később Coleman megkedvelte az akvarellképek festését, amely Anglián kívül is figyelmet keltett. Coleman legismertebb műveit azonban későbbi éveiben alkotta meg. Miután megtalálta és finomította összetéveszthetetlen stílusát, egyre több portrét is beépített műveibe. Nem ritkán női aktrajzok, de mindig a klasszikus művészet csendéletében, reneszánsz és viktoriánus hatásokkal.
Amellett, hogy aktív művész volt, Coleman a Dudley Múzeum vezetőségi bizottságában is tevékenykedett. A Dudley Múzeum nemcsak múzeum, hanem művészeti galéria is volt. A Dudley nagy hírnévre és jelentőségre tett szert hatalmas fosszíliagyűjteménye miatt, de a Dudleyban kiállító számos ismert művész miatt is. 1869-től Coleman a képzőművészet mellett a kerámiaművészetnek is elkezdett szentelni magát. Ebben is nagyon sikeres volt. A művész segített létrehozni a Mintons Art Pottery Studio-t Kensington Gore-ban, amely egykor a viktoriánus korszak legjelentősebb kerámiagyára volt. Coleman műveire általában véve nagy hatással volt a viktoriánus kor és annak esztétikája. A művész 1904-ben, hosszú és súlyos betegség után Londonban halt meg. Egyedi művei és a kerámiaművészetre gyakorolt hatása azonban túlélte az idők próbáját. A mai napig kiállításokat rendeznek a festő tiszteletére, különösen angol szülővárosában, Sussexben.
William Stephen Coleman angol festőművész kerülőutakon keresztül jutott el a művészethez. 1829-ben született tizenkétgyermekes családban Sussexben, és úgy tűnt, hogy karrierje eleve el van rendelve. Coleman apja sebész volt, és ugyanezt akarta a fiának is. Coleman eleinte apja terveit követte, orvos lett, és az ő nyomdokaiba lépett. Nővére, Helen Cordelia Coleman más volt; ő már korán a művészetnek szentelte magát, és szülei engedélyt adtak rá. Coleman sebészi karrierje viszont nagyrészt sikertelen maradt; a művészből hiányzott az orvosi hivatás iránti szenvedély. A siker csak akkor jött el, amikor Coleman felfedezte tehetségét a festészethez, és természetábrázolásokat kezdett rajzolni.
A szenvedélyből hamarosan sikeres művészi karrier lett, és hosszú ideig a természetre koncentrált. Coleman az Harrison Weir és Joseph Wolf művészekkel együtt, akik szintén a természetillusztrációknak szentelték magukat, számos olyan művészeti projektet indított, amelyek a természetre összpontosítottak. Weir, Wolf és Coleman kezdetben fából készült műalkotásokat készítettek. Később Coleman megkedvelte az akvarellképek festését, amely Anglián kívül is figyelmet keltett. Coleman legismertebb műveit azonban későbbi éveiben alkotta meg. Miután megtalálta és finomította összetéveszthetetlen stílusát, egyre több portrét is beépített műveibe. Nem ritkán női aktrajzok, de mindig a klasszikus művészet csendéletében, reneszánsz és viktoriánus hatásokkal.
Amellett, hogy aktív művész volt, Coleman a Dudley Múzeum vezetőségi bizottságában is tevékenykedett. A Dudley Múzeum nemcsak múzeum, hanem művészeti galéria is volt. A Dudley nagy hírnévre és jelentőségre tett szert hatalmas fosszíliagyűjteménye miatt, de a Dudleyban kiállító számos ismert művész miatt is. 1869-től Coleman a képzőművészet mellett a kerámiaművészetnek is elkezdett szentelni magát. Ebben is nagyon sikeres volt. A művész segített létrehozni a Mintons Art Pottery Studio-t Kensington Gore-ban, amely egykor a viktoriánus korszak legjelentősebb kerámiagyára volt. Coleman műveire általában véve nagy hatással volt a viktoriánus kor és annak esztétikája. A művész 1904-ben, hosszú és súlyos betegség után Londonban halt meg. Egyedi művei és a kerámiaművészetre gyakorolt hatása azonban túlélte az idők próbáját. A mai napig kiállításokat rendeznek a festő tiszteletére, különösen angol szülővárosában, Sussexben.
Oldal 1 / 1