Az impresszionizmus művészeti korszaka a festészetben radikális változással járt együtt. A szabad természetben való festés és a művész és a mű közötti érzelmi kapcsolat addig elképzelhetetlen volt. Az impresszionizmus sokáig uralta az európai művészeti metropoliszokat. Különösen rendkívüli volt a hatása a brit művészekre, akik gyakran nagy önbizalommal szálltak szembe az anyaországi művészeti irányzatokkal. Spencer Frederick Gore művészeti orientációjának idején az impresszionizmus a késői szakaszába lépett. A festészet, amelyet érzelmek kísértek, visszanyerte szerkezetét és rendjét. A forma és a szín összefüggései elemi témává váltak, és a művészek optikai effektusokkal kísérleteztek. Georges Seurat tökéletes pointillista műveivel lepte meg a művészvilágot. A ARTISTREPLEPLACE1, ARTISTREPLEPLACE2 és ARTISTREPLEPLACE3 lenyűgözte a brit társadalmat, és kedvező kritikákat kaptak műveikről. Az átmenet az impresszionizmusból a késői fázisba folyékony és különböző utakat követett. Ezek az utak jól láthatók Spencer Frederick Gore művészi fejlődésében, aki a klasszikus tájképfestészettől a posztimpresszionizmusig jutott el. Ennek a fejlődésnek a csúcspontja a Camden Town Group megalakulása. Fiatal brit festők egy csoportja, akik francia modelljeik és vezetőik munkáiból merítettek ihletet.
Spencer Frederick Gore egy teniszező fiaként született, akinek nem volt idegen a wimbledoni zöld pálya. Spencer, akit barátai Freddy becenévvel illettek, elkötelezett híve volt a művészetnek, és a festészet lett az életműve. Barátok és kortársak tanúsítják a művész kitartó szorgalmát és nagy szenvedélyét a számtalan részletet tartalmazó londoni hangulat iránt. Egy festő, aki nyitott szemmel fedezte fel a világot, és megpróbált minden pillanatot megörökíteni. Tájképek, városképek, belső terek vagy kilátás az ablakon. Gore számára minden pillanatban volt valami, ami méltó volt a festészetre. A megvalósítást érzékenység és visszafogott szelídség jellemzi. Spencer közeli bizalmasa, Walter Sickert olyan emberként jellemezte barátját, aki nem kerülte a kockázatot, ugyanakkor ritka társadalmi és művészi érzékkel rendelkezett. Gore-t nagyszerű úriembernek tartják, aki pozitív életszemlélettel és a festészet nagy szeretetével rendelkezik.
Művészileg Spencer Frederick Gore valószínűleg nagyon sikeres lehetett volna. A festő lenyűgöző karrierjének sajnos egy tüdőgyulladás vetett véget. Gore 1914 elején kihasználta a hideg téli napokat, és a Richmond Parkban festett. A művész a szabadban szeretett dolgozni, és így is tett ebben a hideg és nedves évszakban. Megbetegedett, és vélhetően az ablakából nyíló kilátás volt az utolsó festménye, amelyet készített. Barátja elvesztése feletti gyászában Sickert a következő szavakkal találta meg Gore művészetének gyönyörű leírását. "Kiváló érintésbiztonságot ér el. A kifejezések hópelyhekként hullottak a vásznaira, változatosak, helyénvalóak és takarékosak voltak."
Az impresszionizmus művészeti korszaka a festészetben radikális változással járt együtt. A szabad természetben való festés és a művész és a mű közötti érzelmi kapcsolat addig elképzelhetetlen volt. Az impresszionizmus sokáig uralta az európai művészeti metropoliszokat. Különösen rendkívüli volt a hatása a brit művészekre, akik gyakran nagy önbizalommal szálltak szembe az anyaországi művészeti irányzatokkal. Spencer Frederick Gore művészeti orientációjának idején az impresszionizmus a késői szakaszába lépett. A festészet, amelyet érzelmek kísértek, visszanyerte szerkezetét és rendjét. A forma és a szín összefüggései elemi témává váltak, és a művészek optikai effektusokkal kísérleteztek. Georges Seurat tökéletes pointillista műveivel lepte meg a művészvilágot. A ARTISTREPLEPLACE1, ARTISTREPLEPLACE2 és ARTISTREPLEPLACE3 lenyűgözte a brit társadalmat, és kedvező kritikákat kaptak műveikről. Az átmenet az impresszionizmusból a késői fázisba folyékony és különböző utakat követett. Ezek az utak jól láthatók Spencer Frederick Gore művészi fejlődésében, aki a klasszikus tájképfestészettől a posztimpresszionizmusig jutott el. Ennek a fejlődésnek a csúcspontja a Camden Town Group megalakulása. Fiatal brit festők egy csoportja, akik francia modelljeik és vezetőik munkáiból merítettek ihletet.
Spencer Frederick Gore egy teniszező fiaként született, akinek nem volt idegen a wimbledoni zöld pálya. Spencer, akit barátai Freddy becenévvel illettek, elkötelezett híve volt a művészetnek, és a festészet lett az életműve. Barátok és kortársak tanúsítják a művész kitartó szorgalmát és nagy szenvedélyét a számtalan részletet tartalmazó londoni hangulat iránt. Egy festő, aki nyitott szemmel fedezte fel a világot, és megpróbált minden pillanatot megörökíteni. Tájképek, városképek, belső terek vagy kilátás az ablakon. Gore számára minden pillanatban volt valami, ami méltó volt a festészetre. A megvalósítást érzékenység és visszafogott szelídség jellemzi. Spencer közeli bizalmasa, Walter Sickert olyan emberként jellemezte barátját, aki nem kerülte a kockázatot, ugyanakkor ritka társadalmi és művészi érzékkel rendelkezett. Gore-t nagyszerű úriembernek tartják, aki pozitív életszemlélettel és a festészet nagy szeretetével rendelkezik.
Művészileg Spencer Frederick Gore valószínűleg nagyon sikeres lehetett volna. A festő lenyűgöző karrierjének sajnos egy tüdőgyulladás vetett véget. Gore 1914 elején kihasználta a hideg téli napokat, és a Richmond Parkban festett. A művész a szabadban szeretett dolgozni, és így is tett ebben a hideg és nedves évszakban. Megbetegedett, és vélhetően az ablakából nyíló kilátás volt az utolsó festménye, amelyet készített. Barátja elvesztése feletti gyászában Sickert a következő szavakkal találta meg Gore művészetének gyönyörű leírását. "Kiváló érintésbiztonságot ér el. A kifejezések hópelyhekként hullottak a vásznaira, változatosak, helyénvalóak és takarékosak voltak."
Oldal 1 / 2