Georges Seurat, akinek mindössze harmincegy év jutott az életéből, tudományosan közelítette meg a festészetet, a színek kezelését. Már tanítványként színelméletekkel foglalkozott. Bár kezdetben még az impresszionistákhoz kötődött, Seurat túlságosan rendszertelennek találta festményeiket. Sok festőtársával ellentétben, egy örökségnek köszönhetően anyagi gondok nélkül tudott a munkájának szentelni.
Módszeres természete - impresszionista kollégái "jegyzőnek" nevezték - tükröződik festményein, ahogyan fokozatosan kifejlesztette a pointillizmust. A tiszta színek egyes pöttyeit tudatosan egymás mellé helyezte, ezáltal a színek intenzívebbnek tűnnek. Távolabbról nézve ezek a színpöttyök sokszínű egésszé olvadnak össze. Minden egyes festmény kiterjedt előzetes munkát igényelt, hogy a színek hatását kiváltsa és egy egészet alkosson.
Seurat leghíresebb festménye, a "MŰVÉSZETI TÉR0" két év munkájába került, gondosan pontról pontra haladva a körülbelül 2x3 méteres felületen. A figurák mozdulatlannak, közömbösnek tűnnek. Seurat-t nem érdekelte a naturalista ábrázolás, ami sok impresszionista kritikáját váltotta ki. A víz, a zöld növényzet és az árnyékok a távolságtól függően lenyűgözően különbözőnek tűnnek. Korai, diftériában bekövetkezett halála miatt Seurat életműve kezelhető, de egy új művészeti mozgalomnak adott lendületet.
Georges Seurat, akinek mindössze harmincegy év jutott az életéből, tudományosan közelítette meg a festészetet, a színek kezelését. Már tanítványként színelméletekkel foglalkozott. Bár kezdetben még az impresszionistákhoz kötődött, Seurat túlságosan rendszertelennek találta festményeiket. Sok festőtársával ellentétben, egy örökségnek köszönhetően anyagi gondok nélkül tudott a munkájának szentelni.
Módszeres természete - impresszionista kollégái "jegyzőnek" nevezték - tükröződik festményein, ahogyan fokozatosan kifejlesztette a pointillizmust. A tiszta színek egyes pöttyeit tudatosan egymás mellé helyezte, ezáltal a színek intenzívebbnek tűnnek. Távolabbról nézve ezek a színpöttyök sokszínű egésszé olvadnak össze. Minden egyes festmény kiterjedt előzetes munkát igényelt, hogy a színek hatását kiváltsa és egy egészet alkosson.
Seurat leghíresebb festménye, a "MŰVÉSZETI TÉR0" két év munkájába került, gondosan pontról pontra haladva a körülbelül 2x3 méteres felületen. A figurák mozdulatlannak, közömbösnek tűnnek. Seurat-t nem érdekelte a naturalista ábrázolás, ami sok impresszionista kritikáját váltotta ki. A víz, a zöld növényzet és az árnyékok a távolságtól függően lenyűgözően különbözőnek tűnnek. Korai, diftériában bekövetkezett halála miatt Seurat életműve kezelhető, de egy új művészeti mozgalomnak adott lendületet.
Oldal 1 / 3