A posztimpresszionizmus fényes és dinamikus univerzumában bontakozott ki gazdag tehetsége az 1856. december 12-én Cherbourgban született és 1913. május 5-én Párizsban elhunyt Henry Moret-nek. Egy igazi mester ügyes ecsetkezelésével Moret korának ünnepelt táj-, virág- és tengerfestőjeként mutatkozott be, akinek művei most egyedi grafikák formájában ünneplik feltámadásukat. Moret, Edouard Moret helyőrségi tiszt és felesége, Magdeleine ivadéka, eredetileg katonai szolgálatban kezdte életét. 1875-ben a 62e régiment d'infanterie-ben szolgált Lorientban. Parancsnoka, Jules La Rousse La Villette révén Moret megismerkedett Ernest Corroller tengerészfestővel. Ez a találkozás indította el Moret művészi átalakulását, mivel Corroller bevezette őt az akadémikus festészeti stílusba. Corroller irányítása alatt Moret megismerte a francia tájképfestészet korábbi nagyjainak remekműveit, például a MŰVÉSZET0 és a MŰVÉSZET1 remekműveit. A szabadtéri festészet, amellyel Corroller megismertette Moret-t, döntőnek bizonyult Moret művészi fejlődése szempontjából. A Corroller szárnyai alatt szerzett tapasztalatok által jól felkészült és képzett Moret 1876-ban megkezdhette tanulmányait a tekintélyes párizsi École des Beaux-Arts-on. Itt tanulta meg a történeti festészet művészetét Rudolf Lehmann, Jean Leon Gerome és Jean Paul Laurens mestereinél.
Moret gyorsan felemelkedett, és első művét, La plage de Locqueltas à marée basse; Côte de Bretagne (Locqueltas strandja apálykor; Bretagne partja) címmel 1880-ban kiállította a párizsi Szalonban. Annak ellenére, hogy ekkoriban a barbizoni iskola sötét, tompa tónusai felé hajlott, az 1888-ban Pont-Avenbe történt költözés drasztikusan megváltoztatta művészi irányvonalát. Itt nagy hatással voltak rá a MŰVÉSZET5 és a MŰVÉSZET6 festői, és kialakította saját stílusát, amely az impresszionizmus és a pont-aveni iskola keveréke volt. A Paul Durand-Ruel galériással való kapcsolata egy lenyűgöző alkotói periódushoz vezetett, amelynek során több mint 600 festményt készített. E művek közül sokan bekerültek párizsi és New York-i galériákba, sőt, hét breton festményéből készült válogatást még a Salon des Indépendants-on is kiállítottak. Moret páratlan stílust alakított ki, amelyet a hatásos megvilágítás, a háborgó hullámok és a világító naplementék jellemeznek. Mintegy 800 akvarellt és rajzot is készített. Henry Moret lenyűgöző művei, amelyeket ma művészi nyomatokra ültettek át, vitathatatlan tehetségéről és utánozhatatlan stílusáról tanúskodnak. A legnagyobb precizitással reprodukált műveken továbbra is csodálhatjuk és ünnepelhetjük művészi eredményeit, miközben élvezhetjük művészetének lélegzetelállító szépségét és megrendítő erejét.
A posztimpresszionizmus fényes és dinamikus univerzumában bontakozott ki gazdag tehetsége az 1856. december 12-én Cherbourgban született és 1913. május 5-én Párizsban elhunyt Henry Moret-nek. Egy igazi mester ügyes ecsetkezelésével Moret korának ünnepelt táj-, virág- és tengerfestőjeként mutatkozott be, akinek művei most egyedi grafikák formájában ünneplik feltámadásukat. Moret, Edouard Moret helyőrségi tiszt és felesége, Magdeleine ivadéka, eredetileg katonai szolgálatban kezdte életét. 1875-ben a 62e régiment d'infanterie-ben szolgált Lorientban. Parancsnoka, Jules La Rousse La Villette révén Moret megismerkedett Ernest Corroller tengerészfestővel. Ez a találkozás indította el Moret művészi átalakulását, mivel Corroller bevezette őt az akadémikus festészeti stílusba. Corroller irányítása alatt Moret megismerte a francia tájképfestészet korábbi nagyjainak remekműveit, például a MŰVÉSZET0 és a MŰVÉSZET1 remekműveit. A szabadtéri festészet, amellyel Corroller megismertette Moret-t, döntőnek bizonyult Moret művészi fejlődése szempontjából. A Corroller szárnyai alatt szerzett tapasztalatok által jól felkészült és képzett Moret 1876-ban megkezdhette tanulmányait a tekintélyes párizsi École des Beaux-Arts-on. Itt tanulta meg a történeti festészet művészetét Rudolf Lehmann, Jean Leon Gerome és Jean Paul Laurens mestereinél.
Moret gyorsan felemelkedett, és első művét, La plage de Locqueltas à marée basse; Côte de Bretagne (Locqueltas strandja apálykor; Bretagne partja) címmel 1880-ban kiállította a párizsi Szalonban. Annak ellenére, hogy ekkoriban a barbizoni iskola sötét, tompa tónusai felé hajlott, az 1888-ban Pont-Avenbe történt költözés drasztikusan megváltoztatta művészi irányvonalát. Itt nagy hatással voltak rá a MŰVÉSZET5 és a MŰVÉSZET6 festői, és kialakította saját stílusát, amely az impresszionizmus és a pont-aveni iskola keveréke volt. A Paul Durand-Ruel galériással való kapcsolata egy lenyűgöző alkotói periódushoz vezetett, amelynek során több mint 600 festményt készített. E művek közül sokan bekerültek párizsi és New York-i galériákba, sőt, hét breton festményéből készült válogatást még a Salon des Indépendants-on is kiállítottak. Moret páratlan stílust alakított ki, amelyet a hatásos megvilágítás, a háborgó hullámok és a világító naplementék jellemeznek. Mintegy 800 akvarellt és rajzot is készített. Henry Moret lenyűgöző művei, amelyeket ma művészi nyomatokra ültettek át, vitathatatlan tehetségéről és utánozhatatlan stílusáról tanúskodnak. A legnagyobb precizitással reprodukált műveken továbbra is csodálhatjuk és ünnepelhetjük művészi eredményeit, miközben élvezhetjük művészetének lélegzetelállító szépségét és megrendítő erejét.
Oldal 1 / 1