Korának egyik leghíresebb amerikai festője Edwin Lord Weeks kalandor és etnográfus volt.
Irizáló textúrák, a fény ügyes játéka és elképesztő építészeti érzék jellemzi stílusát, amelyet általában orientalizmusként jellemeznek. Gazdag színvilágú, Weeks által komponált jelenetek, amelyek utazási benyomásait tükrözik.
Az 1870-es évektől az 1890-es évekig a bostoni születésű, gazdag fűszer- és teakereskedők ivadéka beutazta Spanyolországot, Szíriát, Egyiptomot, Marokkót, Törökországot, Perzsiát és Indiát.
Festményeinek visszatérő témája a keleti piac a kézművesekkel, az utcák színes élete, a díszesen feldíszített tevék és a helyi építészet.
Jellemző, jól ismert művei közé tartozik a "Muttra", "A régi kék csempés mecset Delhi külterületén, Indiában", de az 1878-as "Szőnyegbazár" is. A "Szőnyegbazár" motívumában a marokkói szövők kézműves mesterségére való utalás ma az európai textilgyártás kezdődő iparosításának és gépesítésének ellenpontjaként tekinthető. A modern művészettörténet úgy olvassa Week nagyméretű festményeit, mint Ázsia kortárs geopolitikai átalakulásának többrétegű kommentárjait.
Weeks a párizsi Jean Leon Gerome-ban tanult, és onnan többször is ellátogatott Indiába. Gérôme megtanította neki a "fényképészeti" technikát, és felkeltette érdeklődését a spanyol orientalisták iránt. Weeks-t csillogó, erős színeik inspirálták. Műtermét Amerikából teljes egészében Párizsba költöztette, mert onnan könnyebben tudott Indiába utazni.
Színészként jellemezte magát. "A fényes, tiszta napfényt szeretném ábrázolni" - így foglalta össze művészi szándékait Edwin Lord Weeks.
Bár művészként elszakadt az akadémiai hagyományoktól, Weeks egész életében kapcsolatban maradt a párizsi École des Beaux-Arts-zal, és tagja volt a müncheni szecessziónak.
Korának egyik leghíresebb amerikai festője Edwin Lord Weeks kalandor és etnográfus volt.
Irizáló textúrák, a fény ügyes játéka és elképesztő építészeti érzék jellemzi stílusát, amelyet általában orientalizmusként jellemeznek. Gazdag színvilágú, Weeks által komponált jelenetek, amelyek utazási benyomásait tükrözik.
Az 1870-es évektől az 1890-es évekig a bostoni születésű, gazdag fűszer- és teakereskedők ivadéka beutazta Spanyolországot, Szíriát, Egyiptomot, Marokkót, Törökországot, Perzsiát és Indiát.
Festményeinek visszatérő témája a keleti piac a kézművesekkel, az utcák színes élete, a díszesen feldíszített tevék és a helyi építészet.
Jellemző, jól ismert művei közé tartozik a "Muttra", "A régi kék csempés mecset Delhi külterületén, Indiában", de az 1878-as "Szőnyegbazár" is. A "Szőnyegbazár" motívumában a marokkói szövők kézműves mesterségére való utalás ma az európai textilgyártás kezdődő iparosításának és gépesítésének ellenpontjaként tekinthető. A modern művészettörténet úgy olvassa Week nagyméretű festményeit, mint Ázsia kortárs geopolitikai átalakulásának többrétegű kommentárjait.
Weeks a párizsi Jean Leon Gerome-ban tanult, és onnan többször is ellátogatott Indiába. Gérôme megtanította neki a "fényképészeti" technikát, és felkeltette érdeklődését a spanyol orientalisták iránt. Weeks-t csillogó, erős színeik inspirálták. Műtermét Amerikából teljes egészében Párizsba költöztette, mert onnan könnyebben tudott Indiába utazni.
Színészként jellemezte magát. "A fényes, tiszta napfényt szeretném ábrázolni" - így foglalta össze művészi szándékait Edwin Lord Weeks.
Bár művészként elszakadt az akadémiai hagyományoktól, Weeks egész életében kapcsolatban maradt a párizsi École des Beaux-Arts-zal, és tagja volt a müncheni szecessziónak.
Oldal 1 / 1