A 18. század volt az angol akvarellfestők aranykora. Az olyan nagy nevek sorába, mint az Joseph Mallord William Turner és az Francis Towne, illeszkedik a birminghami születésű David Cox. Egy kovács fiaként született, akvarellfestészeti tanulmányait háttérfestéssel finanszírozta. Cox megtanult folyékonyan festeni akvarellfestékkel, és az angol tájak változó fényviszonyainak ábrázolására az áttetsző festési technikát használta. Dávid művész és tudós volt. Tudását könyvekben és művészeti hallgatóknak adta át.
David Cox a romantika tipikus képviselője volt, ugyanakkor tájképfestészetével az impresszionizmus felé is utat tört. A "Tengerparti jelenet napfelkeltekor" című akvarell a tájat a felkelő nap rózsaszínű fényében mutatja be. A művész szubjektív benyomása erőteljesebben szólal meg a tájábrázolásaiból. Ezzel szemben belső terekből készült munkái, mint például a derbyshire-i Long Gallery ciklusa, színesek, realisztikusak, és mindig a fény és az árnyék naturalista játékát mutatják a térben.
Élete második felében David Cox az utazásoknak és Európa felfedezésének szentelte magát. Turnerhez hasonlóan vázlatokat készített benyomásairól, majd később papírra vetette a tájképeket. Hetvenéves korában Cox az olajfestészet felé fordult. Talán a remegő kezek miatt váltott a művész festészeti médiumot. Az "Egy szeles nap a tengerparton" az utolsó alkotói periódus egyik olyan festménye, amelyet érdemes megnézni.
A 18. század volt az angol akvarellfestők aranykora. Az olyan nagy nevek sorába, mint az Joseph Mallord William Turner és az Francis Towne, illeszkedik a birminghami születésű David Cox. Egy kovács fiaként született, akvarellfestészeti tanulmányait háttérfestéssel finanszírozta. Cox megtanult folyékonyan festeni akvarellfestékkel, és az angol tájak változó fényviszonyainak ábrázolására az áttetsző festési technikát használta. Dávid művész és tudós volt. Tudását könyvekben és művészeti hallgatóknak adta át.
David Cox a romantika tipikus képviselője volt, ugyanakkor tájképfestészetével az impresszionizmus felé is utat tört. A "Tengerparti jelenet napfelkeltekor" című akvarell a tájat a felkelő nap rózsaszínű fényében mutatja be. A művész szubjektív benyomása erőteljesebben szólal meg a tájábrázolásaiból. Ezzel szemben belső terekből készült munkái, mint például a derbyshire-i Long Gallery ciklusa, színesek, realisztikusak, és mindig a fény és az árnyék naturalista játékát mutatják a térben.
Élete második felében David Cox az utazásoknak és Európa felfedezésének szentelte magát. Turnerhez hasonlóan vázlatokat készített benyomásairól, majd később papírra vetette a tájképeket. Hetvenéves korában Cox az olajfestészet felé fordult. Talán a remegő kezek miatt váltott a művész festészeti médiumot. Az "Egy szeles nap a tengerparton" az utolsó alkotói periódus egyik olyan festménye, amelyet érdemes megnézni.
Oldal 1 / 5