Christopher Richard Wynne Nevinson az első világháború egyik legismertebb művésze, tájképfestő, metsző és litográfus. C.R.W. Nevinsont a művészeti iskolában Augustus Edwin John walesi metszőművész munkái inspirálták, majd a University College London művészeti iskolájába járt, ahol olyan kortársakkal találkozott, mint a portréfestő Mark Gertler, a metsző Adrian Allinson és a festő és díszítőművész Dora Carrington. Nevinsont ebben az időben a korai reneszánsz művészet is érdekelte. Nevinson nem hallott pozitív szavakat az ismert művészeti professzor ARTISTREPLEPLACE2-től, ami egy életre szóló ellenségeskedéshez vezetett kettejük között. Nevinson Párizsba utazott a tekintélyes Académie Julianra, ahol találkozott Pablo Picassóval és Vlagyimir Leninnel, műtermet osztott a nagy olasz festőművésszel és szobrásszal, Amedeo Modigliani , valamint találkozott az olasz futuristákkal, Filippo Tommaso Marinetti és Gino Severinivel. Marinettivel együtt kiáltványokat is írt és publikált az angol futurizmusért.
Az első világháború kitörésekor Nevinson önkéntesként, majd mentősként dolgozott a Vöröskeresztnél, ahol sebesült francia katonákat ápolt. "A doktor" és "La Patrie" című művei ezt az időszakot idézik. Az 1915-ös londoni csoportos kiállításra négy művét nevezte be, és a "Visszatérés a lövészárkokba" című futurista festményét nagy elismerésben részesítették. Ugyanebben az évben feleségül vette Kathleen Knowlman-t. Háborús és kórházi tapasztalatai arra késztették Nevinsont, hogy 1916-ban kiállítsa "La Mitrailleuse" című képét a Szövetséges Művészek Szövetségénél, és olyan képeket fessen, mint az "Egy galamb". Az utóbbin egy gyermek látható, akit egy galambnak nevezett német bomba ölt meg. Egy évvel később egy brit háborús ügynökség hivatalos háborús festőnek nevezte ki, és többek között a nyugati fronton is megfordult. Angliába visszatérve számos litográfiát készített a repülőgép-építésről, és bemutatta háborús műveit (szintén New Yorkban), amelyeket főként barna és sötétzöld színekkel festett. Nevinson túlzásairól és egyszerre depresszív és temperamentumos természetéről is ismert volt - egy kritikus még az egyik leggyűlöltebb brit művészként is jellemezte. Még az emlékiratait is helyenként pontatlannak minősítették.
A második világháború alatt Nevinson a Királyi Légierőnek dolgozott, és a légi háborúról készített képeket, amelyek közül az egyiket Winston Churchill kapta ajándékba, és még mindig a Downing Street-en lóg. Egy szélütés után jobb keze lebénult, és megtanult a bal kezével festeni. Halála évében a Royal Academy-ben állított ki műveket, de néhány hónappal később meghalt.
Christopher Richard Wynne Nevinson az első világháború egyik legismertebb művésze, tájképfestő, metsző és litográfus. C.R.W. Nevinsont a művészeti iskolában Augustus Edwin John walesi metszőművész munkái inspirálták, majd a University College London művészeti iskolájába járt, ahol olyan kortársakkal találkozott, mint a portréfestő Mark Gertler, a metsző Adrian Allinson és a festő és díszítőművész Dora Carrington. Nevinsont ebben az időben a korai reneszánsz művészet is érdekelte. Nevinson nem hallott pozitív szavakat az ismert művészeti professzor ARTISTREPLEPLACE2-től, ami egy életre szóló ellenségeskedéshez vezetett kettejük között. Nevinson Párizsba utazott a tekintélyes Académie Julianra, ahol találkozott Pablo Picassóval és Vlagyimir Leninnel, műtermet osztott a nagy olasz festőművésszel és szobrásszal, Amedeo Modigliani , valamint találkozott az olasz futuristákkal, Filippo Tommaso Marinetti és Gino Severinivel. Marinettivel együtt kiáltványokat is írt és publikált az angol futurizmusért.
Az első világháború kitörésekor Nevinson önkéntesként, majd mentősként dolgozott a Vöröskeresztnél, ahol sebesült francia katonákat ápolt. "A doktor" és "La Patrie" című művei ezt az időszakot idézik. Az 1915-ös londoni csoportos kiállításra négy művét nevezte be, és a "Visszatérés a lövészárkokba" című futurista festményét nagy elismerésben részesítették. Ugyanebben az évben feleségül vette Kathleen Knowlman-t. Háborús és kórházi tapasztalatai arra késztették Nevinsont, hogy 1916-ban kiállítsa "La Mitrailleuse" című képét a Szövetséges Művészek Szövetségénél, és olyan képeket fessen, mint az "Egy galamb". Az utóbbin egy gyermek látható, akit egy galambnak nevezett német bomba ölt meg. Egy évvel később egy brit háborús ügynökség hivatalos háborús festőnek nevezte ki, és többek között a nyugati fronton is megfordult. Angliába visszatérve számos litográfiát készített a repülőgép-építésről, és bemutatta háborús műveit (szintén New Yorkban), amelyeket főként barna és sötétzöld színekkel festett. Nevinson túlzásairól és egyszerre depresszív és temperamentumos természetéről is ismert volt - egy kritikus még az egyik leggyűlöltebb brit művészként is jellemezte. Még az emlékiratait is helyenként pontatlannak minősítették.
A második világháború alatt Nevinson a Királyi Légierőnek dolgozott, és a légi háborúról készített képeket, amelyek közül az egyiket Winston Churchill kapta ajándékba, és még mindig a Downing Street-en lóg. Egy szélütés után jobb keze lebénult, és megtanult a bal kezével festeni. Halála évében a Royal Academy-ben állított ki műveket, de néhány hónappal később meghalt.
Oldal 1 / 2