Egyik leghíresebb műve, az "Egyiptomom" dallamos címet viselő alkotása, amely tisztelgés szülőhazája, Pennsylvania ipari kultúrája előtt, világossá teszi, hogy Charles Demuth a nemzetközi állomások ellenére mindig is hű maradt gyökereihez. A Lancaster városából származó dohánykereskedő fia már korán felfedezte a festészet iránti szeretetét, ezért a Pennsylvania Academy of the Fine Arts-on kezdett el tanulni, ahol elismert festővé érett, akit ma az amerikai realizmus egyik legfontosabb és legbefolyásosabb művészeként tartanak számon. Charles Demuth már korán kereste a kapcsolatot más művészekkel, és számos barátságot ápolt az irodalom és a képzőművészet művelőivel. Például a közismert festőművész Marsden Hartley, aki Demuthhoz hasonlóan egy új, független művészeti stílust képviselt, a legközelebbi barátai közé tartozott.
Hartley-val Párizsban találkozott, ahová tanulmányai után költözött, hogy ihletet merítsen a művészek számára igen termékeny városból. A már befutott idősebb barát révén Demuth gyorsan bejutott a rendkívül sokszínű párizsi művészeti életbe, és ezentúl többek között a híres művészetpártoló és író, Gertrude Stein szalonjában is megfordult. Tanulmányait is folytatta, és a híres Colarossi és Julian akadémiákra járt. Demuth nagyon otthon érezte magát ebben a kreatív környezetben, ahol olyan híres személyiségek, mint Pablo Picasso és Henri Matisse is gyakori látogatók voltak, mielőtt híressé váltak volna, és további kapcsolatokat épített ki. Így Marsden Hartley közvetítésének köszönhetően Párizsban találkozott Alfred Stieglitz amerikai galériással, aki lehetővé tette számára első önálló kiállítását. A New York-i Intimate Galleryben megrendezett kiállítással Charles Demuth nevet szerzett magának a keleti parti metropolisz művészeti világában, Pennsylvania szülőhelye közelében. Bár a következő években a New York-i művészeti élet megbecsült tagja volt, és sok időt töltött a városban, ebben az időszakban Lancasterben, a szülei otthonában élt.
Alkotói munkásságának talán legmeghatározóbb korszaka az úgynevezett New York-i korszaka volt, amelynek során többek között számos, összesen 9 plakátportrét készített, amelyeket közeli barátainak és társainak dedikált. Mecénása és barátja, Marsden Hartley mellett William Carlos Williams költőnek is így tisztelgett, akivel philadelphiai tanulmányai óta kapcsolatban állt. Művésztársai között, akiknek így fejezte ki tiszteletét, számos festő, például Arthur Dove és John Marin, valamint több író, köztük párizsi pártfogója, Gertrude Stein is szerepel. Kevésbé ismertek azonban erotikus akvarelljei, amelyeket csak halála után adtak ki.
Egyik leghíresebb műve, az "Egyiptomom" dallamos címet viselő alkotása, amely tisztelgés szülőhazája, Pennsylvania ipari kultúrája előtt, világossá teszi, hogy Charles Demuth a nemzetközi állomások ellenére mindig is hű maradt gyökereihez. A Lancaster városából származó dohánykereskedő fia már korán felfedezte a festészet iránti szeretetét, ezért a Pennsylvania Academy of the Fine Arts-on kezdett el tanulni, ahol elismert festővé érett, akit ma az amerikai realizmus egyik legfontosabb és legbefolyásosabb művészeként tartanak számon. Charles Demuth már korán kereste a kapcsolatot más művészekkel, és számos barátságot ápolt az irodalom és a képzőművészet művelőivel. Például a közismert festőművész Marsden Hartley, aki Demuthhoz hasonlóan egy új, független művészeti stílust képviselt, a legközelebbi barátai közé tartozott.
Hartley-val Párizsban találkozott, ahová tanulmányai után költözött, hogy ihletet merítsen a művészek számára igen termékeny városból. A már befutott idősebb barát révén Demuth gyorsan bejutott a rendkívül sokszínű párizsi művészeti életbe, és ezentúl többek között a híres művészetpártoló és író, Gertrude Stein szalonjában is megfordult. Tanulmányait is folytatta, és a híres Colarossi és Julian akadémiákra járt. Demuth nagyon otthon érezte magát ebben a kreatív környezetben, ahol olyan híres személyiségek, mint Pablo Picasso és Henri Matisse is gyakori látogatók voltak, mielőtt híressé váltak volna, és további kapcsolatokat épített ki. Így Marsden Hartley közvetítésének köszönhetően Párizsban találkozott Alfred Stieglitz amerikai galériással, aki lehetővé tette számára első önálló kiállítását. A New York-i Intimate Galleryben megrendezett kiállítással Charles Demuth nevet szerzett magának a keleti parti metropolisz művészeti világában, Pennsylvania szülőhelye közelében. Bár a következő években a New York-i művészeti élet megbecsült tagja volt, és sok időt töltött a városban, ebben az időszakban Lancasterben, a szülei otthonában élt.
Alkotói munkásságának talán legmeghatározóbb korszaka az úgynevezett New York-i korszaka volt, amelynek során többek között számos, összesen 9 plakátportrét készített, amelyeket közeli barátainak és társainak dedikált. Mecénása és barátja, Marsden Hartley mellett William Carlos Williams költőnek is így tisztelgett, akivel philadelphiai tanulmányai óta kapcsolatban állt. Művésztársai között, akiknek így fejezte ki tiszteletét, számos festő, például Arthur Dove és John Marin, valamint több író, köztük párizsi pártfogója, Gertrude Stein is szerepel. Kevésbé ismertek azonban erotikus akvarelljei, amelyeket csak halála után adtak ki.
Oldal 1 / 2