A reneszánsz fénykorát élte Itáliában, amikor Correggióban megszületett Antonio Allegri festő. A nagy nevek már az új festészetnek is jellegzetes vonásokat adtak. Az Leonardo da Vinci mindenekelőtt az ókori művészethez való visszatérést jelentette Olaszországban. A fiatal Antonio teljesen belecsöppent a reneszánsz festészetbe. Ő volt az egyik legtehetségesebb művész, akit Észak-Olaszország produkált. A művész büszkeségből és szülővárosához való szoros kötődése miatt Antonio da Correggiónak, később pedig csak Correggiónak nevezte magát.
Correggio a festészet olyan teljességével nyűgözött le, amelyet kevés tehetség mutatott. A művész mesteri szinten űzte a festészet mesterségét, mesterien rajzolt és tökéletes színezéssel festett. Amikor Correggio hajat festett, egyedülálló precizitással használta az ecsetet, és olyan színpompát adott a hajnak, hogy a néző szinte érzi a selymes fényt. A művész számos freskójáról és mennyezetfestményéről vált híressé, amelyek Itália építészetét olyan különlegessé teszik, valamint számos festményéről. Nem kevés közülük vallásos pillanatokat örökített meg.A művész maga is hívő keresztény volt, és szorosan kötődött ehhez a metszethez. Antonio szerette hagyni, hogy a testek beszéljenek. Testek, amelyeket lágy ívek jellemeztek, és amelyek bőrén finom csillogás látszott. Egy kritikus egyszer azt mondta Correggióról, hogy egyetlen művész sem tudott jobban bánni a színekkel, és nem volt olyan művész, aki tökéletesen értett volna a pigmentek használatához.
A művész maga sem látta műveiben azt a készséget, amelyet mások tanúsítottak neki. Toszkána varázsának megragadásában való jártassága páratlan volt. A Léda a hattyúval című festmény a gyönyörű Lédát ábrázolja Jupiterrel hattyú alakjában. A kompozíció hátterében a vidék szelíd dombjai ragyognak. Correggiót melankolikusnak írják le. Valódi életkedv nélküli ember, aki folyamatosan az élet negatív aspektusait keresi. Egy művész, aki a fizetésért festett, nem pedig kreativitásának kibontakoztatásáért. Correggio a festészetből finanszírozta családja életét, és ezzel a sorssal küzdött, mivel egyre több pénz folyt be a fenntartásába. Maga a művész is megelégedett a kevéssel, és a kor előrehaladtával egyre fukarabbá vált. Egy beszámoló szerint ez az oka korai halálának, mindössze 40 éves korában. Correggiót egy pármai megbízásért rézpénzzel fizették. Állítólag hatvan scudi volt, ami jó súlyú. A festő a pénzt Correggiónak akarta vinni. Takarékosságból gyalog tette meg a távot. A nap forrón sütött, és amikor a festő egy pataknál akarta oltani szomját, megbetegedett, és lázat kapott, ami véget vetett az életének.
A reneszánsz fénykorát élte Itáliában, amikor Correggióban megszületett Antonio Allegri festő. A nagy nevek már az új festészetnek is jellegzetes vonásokat adtak. Az Leonardo da Vinci mindenekelőtt az ókori művészethez való visszatérést jelentette Olaszországban. A fiatal Antonio teljesen belecsöppent a reneszánsz festészetbe. Ő volt az egyik legtehetségesebb művész, akit Észak-Olaszország produkált. A művész büszkeségből és szülővárosához való szoros kötődése miatt Antonio da Correggiónak, később pedig csak Correggiónak nevezte magát.
Correggio a festészet olyan teljességével nyűgözött le, amelyet kevés tehetség mutatott. A művész mesteri szinten űzte a festészet mesterségét, mesterien rajzolt és tökéletes színezéssel festett. Amikor Correggio hajat festett, egyedülálló precizitással használta az ecsetet, és olyan színpompát adott a hajnak, hogy a néző szinte érzi a selymes fényt. A művész számos freskójáról és mennyezetfestményéről vált híressé, amelyek Itália építészetét olyan különlegessé teszik, valamint számos festményéről. Nem kevés közülük vallásos pillanatokat örökített meg.A művész maga is hívő keresztény volt, és szorosan kötődött ehhez a metszethez. Antonio szerette hagyni, hogy a testek beszéljenek. Testek, amelyeket lágy ívek jellemeztek, és amelyek bőrén finom csillogás látszott. Egy kritikus egyszer azt mondta Correggióról, hogy egyetlen művész sem tudott jobban bánni a színekkel, és nem volt olyan művész, aki tökéletesen értett volna a pigmentek használatához.
A művész maga sem látta műveiben azt a készséget, amelyet mások tanúsítottak neki. Toszkána varázsának megragadásában való jártassága páratlan volt. A Léda a hattyúval című festmény a gyönyörű Lédát ábrázolja Jupiterrel hattyú alakjában. A kompozíció hátterében a vidék szelíd dombjai ragyognak. Correggiót melankolikusnak írják le. Valódi életkedv nélküli ember, aki folyamatosan az élet negatív aspektusait keresi. Egy művész, aki a fizetésért festett, nem pedig kreativitásának kibontakoztatásáért. Correggio a festészetből finanszírozta családja életét, és ezzel a sorssal küzdött, mivel egyre több pénz folyt be a fenntartásába. Maga a művész is megelégedett a kevéssel, és a kor előrehaladtával egyre fukarabbá vált. Egy beszámoló szerint ez az oka korai halálának, mindössze 40 éves korában. Correggiót egy pármai megbízásért rézpénzzel fizették. Állítólag hatvan scudi volt, ami jó súlyú. A festő a pénzt Correggiónak akarta vinni. Takarékosságból gyalog tette meg a távot. A nap forrón sütött, és amikor a festő egy pataknál akarta oltani szomját, megbetegedett, és lázat kapott, ami véget vetett az életének.
Oldal 1 / 1