Alfred William Parsonsnak (1847-1920) minden bizonnyal helye van a művészettörténet évkönyveiben, mint kiemelkedő angol művésznek, aki sokszínű palettával rendelkezik, beleértve az illusztrációkat, tájképeket és kerttervezéseket. Részletes botanikai illusztrációi segítették elmélyíteni kapcsolatát William Robinsonnal, korának egyik nagy kertészmesterével. 1868 és 1919 között Parsons művei rendszeresen szerepeltek rangos kiállításokon, és nemcsak munkáinak minősége, hanem az a képessége is csodálatot váltott ki, hogy egy művész finom érzékenységével tudott kertet tervezni. Munkáinak szépségét a mi gyönyörű művészeti nyomataink is megörökítik, így minden művészetkedvelő birtokába juthat Parsons tehetségének és szenvedélyének egy darabja.
Parsons a somerseti Frome közelében született, és már kora gyermekkorától kezdve édesapja, aki elkötelezett alpesi kertész volt, szította fel benne a természet és a művészet iránti szeretetet. Rövid postai szolgálat után úgy döntött, hogy igazi hivatását követi, és beiratkozott a Kensington School of Artra. Tehetségének köszönhetően hamarosan olyan galériákban kapott kiállításokat, mint a Grosvenor Gallery és a Royal Academy, ahol 1874-től haláláig minden évben bemutatták műveit. Pályafutásának másik meghatározó pillanata a Cotswoldsban található Broadway nevű falu híres művészközösségével való kapcsolata volt, ahol megismerkedett az amerikai művész Francis Davis Millet és Edwin Austin Abbey művészekkel. Művészi hatása messze túlmutatott a festészeten. A kiváló kerttervező, William Robinson megbízást kapott, hogy készítsen illusztrációkat a The Wild Garden című művéhez: Or, Our Groves and Shrubberies Made Beautiful by the Naturalization of Hardy Exotic Plants" című könyvéhez. Ez a művészi együttműködés vezetett ahhoz, hogy Parsons megkapta első kertészeti megbízását az Philip Webb építészettől. Parsons egyszerű, mégis lenyűgöző kerteket tervezett, amelyek egyensúlyt teremtettek az új és a hagyományos elemek között.
Külön említést érdemel a "Notes in Japan" című munkája, amely az 1892 és 1894 között Japánban tett látogatása során szerzett tapasztalatain és megfigyelésein alapul. Ezenkívül jelentős mértékben hozzájárult Ellen Willmott "The Genus Rosa" című remekművéhez, amely 132 rózsáról készült akvarelljét tartalmazza. Kerttervezőként Parsonst azért is nagyra értékelték, mert képes volt régi kerteket helyreállítani és régi házakhoz szimpatikus környezetet teremteni, amit olyan alkotásokban csodálhatunk meg, mint a 15. századi Great Chalfield Manor és az Erzsébet-kori Littlecote House, mindkettő Wiltshire-ben. Alfred Parsonsnak páratlan a képessége, hogy megragadja az angol vidék varázsát, valamint a virágok és növények finom szépségét. Művészeti nyomataink biztosítják, hogy ez a szépség továbbra is elérhető és csodálható maradjon. Nemcsak Parsons hihetetlen tehetségének és a művészethez való hozzájárulásának állítanak emléket, hanem a természet iránti mélységes szeretete előtt is tisztelegnek.
Alfred William Parsonsnak (1847-1920) minden bizonnyal helye van a művészettörténet évkönyveiben, mint kiemelkedő angol művésznek, aki sokszínű palettával rendelkezik, beleértve az illusztrációkat, tájképeket és kerttervezéseket. Részletes botanikai illusztrációi segítették elmélyíteni kapcsolatát William Robinsonnal, korának egyik nagy kertészmesterével. 1868 és 1919 között Parsons művei rendszeresen szerepeltek rangos kiállításokon, és nemcsak munkáinak minősége, hanem az a képessége is csodálatot váltott ki, hogy egy művész finom érzékenységével tudott kertet tervezni. Munkáinak szépségét a mi gyönyörű művészeti nyomataink is megörökítik, így minden művészetkedvelő birtokába juthat Parsons tehetségének és szenvedélyének egy darabja.
Parsons a somerseti Frome közelében született, és már kora gyermekkorától kezdve édesapja, aki elkötelezett alpesi kertész volt, szította fel benne a természet és a művészet iránti szeretetet. Rövid postai szolgálat után úgy döntött, hogy igazi hivatását követi, és beiratkozott a Kensington School of Artra. Tehetségének köszönhetően hamarosan olyan galériákban kapott kiállításokat, mint a Grosvenor Gallery és a Royal Academy, ahol 1874-től haláláig minden évben bemutatták műveit. Pályafutásának másik meghatározó pillanata a Cotswoldsban található Broadway nevű falu híres művészközösségével való kapcsolata volt, ahol megismerkedett az amerikai művész Francis Davis Millet és Edwin Austin Abbey művészekkel. Művészi hatása messze túlmutatott a festészeten. A kiváló kerttervező, William Robinson megbízást kapott, hogy készítsen illusztrációkat a The Wild Garden című művéhez: Or, Our Groves and Shrubberies Made Beautiful by the Naturalization of Hardy Exotic Plants" című könyvéhez. Ez a művészi együttműködés vezetett ahhoz, hogy Parsons megkapta első kertészeti megbízását az Philip Webb építészettől. Parsons egyszerű, mégis lenyűgöző kerteket tervezett, amelyek egyensúlyt teremtettek az új és a hagyományos elemek között.
Külön említést érdemel a "Notes in Japan" című munkája, amely az 1892 és 1894 között Japánban tett látogatása során szerzett tapasztalatain és megfigyelésein alapul. Ezenkívül jelentős mértékben hozzájárult Ellen Willmott "The Genus Rosa" című remekművéhez, amely 132 rózsáról készült akvarelljét tartalmazza. Kerttervezőként Parsonst azért is nagyra értékelték, mert képes volt régi kerteket helyreállítani és régi házakhoz szimpatikus környezetet teremteni, amit olyan alkotásokban csodálhatunk meg, mint a 15. századi Great Chalfield Manor és az Erzsébet-kori Littlecote House, mindkettő Wiltshire-ben. Alfred Parsonsnak páratlan a képessége, hogy megragadja az angol vidék varázsát, valamint a virágok és növények finom szépségét. Művészeti nyomataink biztosítják, hogy ez a szépség továbbra is elérhető és csodálható maradjon. Nemcsak Parsons hihetetlen tehetségének és a művészethez való hozzájárulásának állítanak emléket, hanem a természet iránti mélységes szeretete előtt is tisztelegnek.
Oldal 1 / 1