Edwin Austin Abbey, aki 1852. április 1-jén született Philadelphiában, olyan művész volt, akinek pályafutása úgy bontakozik ki előttünk, mint egy színes festmény. Művészi fejlődése olyan magazinok számára készített egyszerű illusztrációkkal kezdődött, mint a Harper's Weekly és a Scribner's Magazine. Alkotói vonalát az európai fekete-fehér művészet befolyásolta, és képességei szemmel láthatóan fejlődtek, amikor Charles Dickens, Robert Herrick és Oliver Goldsmith műveit illusztrálta. Ezekkel a művekkel Abbey bebizonyította, hogy a tollal éppoly ügyesen bánik, mint más művészek az ecsettel.
1878-ban Abbey munkaadói kérésére Angliába költözött, hogy Robert Herrick költészetét illusztrálja. Illusztrációi olyan sikeresek voltak, hogy végül Angliában telepedett le. 1883-ban beválasztották a tekintélyes Royal Institute of Painters in Water-Colors tagjai közé. Ez idő tájt kezdett Abbey festményeiről is ismertté válni. "A gonosz szem" című akvarellje és más művei, mint például "Az októberi rózsa", "Egy régi dal", "A látogatók" és "A zsonglőr" a mai napig semmit sem veszítettek eredeti varázsukból. Abbey olyan csodálatos pasztellképeket is alkotott, mint a "Beatrice", a "Phyllis" és a "Two Noble Kinsmen", amelyek bizonyítják rendkívüli képességét e technika lágy tónusainak elsajátítására. Abbey először 1890-ben mutatta be olajjal kapcsolatos képességeit az "A May Day Morn" című festményével. A londoni Királyi Akadémián való részvétele fontos mérföldkövet jelentett pályafutásában. Ugyanilyen jelentős volt az 1901-ben VII. Edward király koronázására készített festmény megrendelése, amely meghozta számára a jól megérdemelt elismerést.
Az 1890-es években Abbey a bostoni közkönyvtárba került, ahol lenyűgöző falfestmény-sorozatot készített. A "A Szent Grál keresése és elérése" című sorozat hatalmas vállalkozás volt, amelyen Abbey tizenegy évet töltött angol műtermében. Igazi remekmű volt, amely a mai napig lenyűgözi a könyvtár látogatóit leleményességével és tökéletes kivitelezésével. Egy művészi nyomat ebből a sorozatból származó műveinek valamelyikéről minden bizonnyal bármelyik otthont vagy irodát feldobná. Egy másik projekt, amelyet Abbey elvállalt, egy falfestménysorozat és műalkotás elkészítése volt a Pennsylvania állambeli Harrisburgban található Pennsylvania State Capitol számára. Ez az 1908-ban elkezdett ambiciózus projekt jelentette a legnagyobb kihívást művészi képességei számára. Sajnos ekkorra egészségi állapota megromlott, és képtelen volt az összes művet saját maga befejezni. Edwin Austin Abbey lenyűgöző művészi örökséget hagyott hátra. Műveit számos neves múzeumban állították ki, köztük a New York-i Metropolitan Museum of Artban és a bostoni Museum of Fine Artsban. Bár Abbey már nincs közöttünk, jelenléte a hátrahagyott remekművekben megmarad. Ő a bizonyíték arra, hogy az igazi művészet képes túllépni téren és időn, és még jóval a művész halála után is megérinti az emberek szívét és lelkét.
Edwin Austin Abbey, aki 1852. április 1-jén született Philadelphiában, olyan művész volt, akinek pályafutása úgy bontakozik ki előttünk, mint egy színes festmény. Művészi fejlődése olyan magazinok számára készített egyszerű illusztrációkkal kezdődött, mint a Harper's Weekly és a Scribner's Magazine. Alkotói vonalát az európai fekete-fehér művészet befolyásolta, és képességei szemmel láthatóan fejlődtek, amikor Charles Dickens, Robert Herrick és Oliver Goldsmith műveit illusztrálta. Ezekkel a művekkel Abbey bebizonyította, hogy a tollal éppoly ügyesen bánik, mint más művészek az ecsettel.
1878-ban Abbey munkaadói kérésére Angliába költözött, hogy Robert Herrick költészetét illusztrálja. Illusztrációi olyan sikeresek voltak, hogy végül Angliában telepedett le. 1883-ban beválasztották a tekintélyes Royal Institute of Painters in Water-Colors tagjai közé. Ez idő tájt kezdett Abbey festményeiről is ismertté válni. "A gonosz szem" című akvarellje és más művei, mint például "Az októberi rózsa", "Egy régi dal", "A látogatók" és "A zsonglőr" a mai napig semmit sem veszítettek eredeti varázsukból. Abbey olyan csodálatos pasztellképeket is alkotott, mint a "Beatrice", a "Phyllis" és a "Two Noble Kinsmen", amelyek bizonyítják rendkívüli képességét e technika lágy tónusainak elsajátítására. Abbey először 1890-ben mutatta be olajjal kapcsolatos képességeit az "A May Day Morn" című festményével. A londoni Királyi Akadémián való részvétele fontos mérföldkövet jelentett pályafutásában. Ugyanilyen jelentős volt az 1901-ben VII. Edward király koronázására készített festmény megrendelése, amely meghozta számára a jól megérdemelt elismerést.
Az 1890-es években Abbey a bostoni közkönyvtárba került, ahol lenyűgöző falfestmény-sorozatot készített. A "A Szent Grál keresése és elérése" című sorozat hatalmas vállalkozás volt, amelyen Abbey tizenegy évet töltött angol műtermében. Igazi remekmű volt, amely a mai napig lenyűgözi a könyvtár látogatóit leleményességével és tökéletes kivitelezésével. Egy művészi nyomat ebből a sorozatból származó műveinek valamelyikéről minden bizonnyal bármelyik otthont vagy irodát feldobná. Egy másik projekt, amelyet Abbey elvállalt, egy falfestménysorozat és műalkotás elkészítése volt a Pennsylvania állambeli Harrisburgban található Pennsylvania State Capitol számára. Ez az 1908-ban elkezdett ambiciózus projekt jelentette a legnagyobb kihívást művészi képességei számára. Sajnos ekkorra egészségi állapota megromlott, és képtelen volt az összes művet saját maga befejezni. Edwin Austin Abbey lenyűgöző művészi örökséget hagyott hátra. Műveit számos neves múzeumban állították ki, köztük a New York-i Metropolitan Museum of Artban és a bostoni Museum of Fine Artsban. Bár Abbey már nincs közöttünk, jelenléte a hátrahagyott remekművekben megmarad. Ő a bizonyíték arra, hogy az igazi művészet képes túllépni téren és időn, és még jóval a művész halála után is megérinti az emberek szívét és lelkét.
Oldal 1 / 15