Kazimir Szeverinovics Malevics művészi munkássága rendkívül sokoldalú. A kezdetben impresszionista művészetből Malevics egyre egyénibb stílust alakított ki, amely végül egy teljesen új művészeti irányzat - a szuprematizmus - megalapításához vezetett, amely teljesen elszakadt a tárgytól.
Malevics 1878-ban született Kijevben lengyel szülők gyermekeként. A család többszöri költözése miatt is megfosztották a jó iskolai oktatástól. Malevics már kora ifjúkorában elkezdett rajzolni, és 1904-ben egy moszkvai művészeti iskolában kezdhetett szakmai képzést. Olyan művészek hatására, mint például Monet, ebben az időben főleg impresszionista tájképeket alkotott, mint például a "Tavasz" című festménye. Nem sokkal később Malevics elkészítette jellegzetes kubofuturisztikus festményeit nagyméretű és egyszerű formákkal. Szívesen választott motívumokat a paraszti életből, és ebben az időszakban olyan egyedi műveket festett, mint a "Vágó nő" vagy a "Belépés a rozsba". A meleg színek természetesnek és harmonikusnak láttatják a festményeket.
1913-tól kezdve Kazimir Malevics végül kialakította saját művészeti stílusát, a szuprematizmust, amelyben a geometrikus formák teljesen elszakadnak minden tárgytól. Ennek az irányzatnak a legfontosabb műve Malevics "Fekete négyzet fehér alapon" című alkotása. Szuprematista kompozíciói különböző színű négyzetek és körök kompilációi. Egyszerűségükkel és szerkezetükkel tűnnek ki. Malevics számára a tárgytól való teljes elszakadás felszabadulást jelentett a művészetben és egyben forradalmat is. A festő művészetelméleti írásokban rögzítette elképzeléseit. Malevics kései munkásságában a formák ismét alakokká olvadtak össze, és így olyan művek születtek, mint a "Lány a mezőn" és a "Parasztfej".
Kazimir Szeverinovics Malevics művészi munkássága rendkívül sokoldalú. A kezdetben impresszionista művészetből Malevics egyre egyénibb stílust alakított ki, amely végül egy teljesen új művészeti irányzat - a szuprematizmus - megalapításához vezetett, amely teljesen elszakadt a tárgytól.
Malevics 1878-ban született Kijevben lengyel szülők gyermekeként. A család többszöri költözése miatt is megfosztották a jó iskolai oktatástól. Malevics már kora ifjúkorában elkezdett rajzolni, és 1904-ben egy moszkvai művészeti iskolában kezdhetett szakmai képzést. Olyan művészek hatására, mint például Monet, ebben az időben főleg impresszionista tájképeket alkotott, mint például a "Tavasz" című festménye. Nem sokkal később Malevics elkészítette jellegzetes kubofuturisztikus festményeit nagyméretű és egyszerű formákkal. Szívesen választott motívumokat a paraszti életből, és ebben az időszakban olyan egyedi műveket festett, mint a "Vágó nő" vagy a "Belépés a rozsba". A meleg színek természetesnek és harmonikusnak láttatják a festményeket.
1913-tól kezdve Kazimir Malevics végül kialakította saját művészeti stílusát, a szuprematizmust, amelyben a geometrikus formák teljesen elszakadnak minden tárgytól. Ennek az irányzatnak a legfontosabb műve Malevics "Fekete négyzet fehér alapon" című alkotása. Szuprematista kompozíciói különböző színű négyzetek és körök kompilációi. Egyszerűségükkel és szerkezetükkel tűnnek ki. Malevics számára a tárgytól való teljes elszakadás felszabadulást jelentett a művészetben és egyben forradalmat is. A festő művészetelméleti írásokban rögzítette elképzeléseit. Malevics kései munkásságában a formák ismét alakokká olvadtak össze, és így olyan művek születtek, mint a "Lány a mezőn" és a "Parasztfej".
Oldal 1 / 4