Szuprematizmus: A puszta forma és szín hatalma

A szuprematizmus a letisztult geometriai formák és színek, mint a festészet legmagasabb szintű kifejezésmódja előtt tiszteleg, ahol az érzelmi hatás előnyt élvez a tárgyak valósághű megjelenítésével szemben.


Ismerje meg Szuprematizmus alkotásait most!


Österreichische Kunstmanufaktur

Szuprematizmus: A puszta forma és szín hatalma

A szuprematizmus a letisztult geometriai formák és színek, mint a festészet legmagasabb szintű kifejezésmódja előtt tiszteleg, ahol az érzelmi hatás előnyt élvez a tárgyak valósághű megjelenítésével szemben.

Ismerje meg Szuprematizmus alkotásait most!
Szuprematizmus
Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek
Österreichische Kunstmanufaktur Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek




Szuprematizmus

A szuprematizmus egy avantgárd orosz művészeti irányzat, amelynek nevét Kazimir Malevics alkotta meg 1913-ban. Az elnevezés azon a felfogáson alapul, hogy az absztrakt művészet a felsőbbrendű művészi érzékenységet tükrözi. A nem reprezentatív művészet néhány alapvető geometriai elemre épül, amelyeket a tiszta színek korlátozott spektrumában ábrázolnak és kombinálnak. Egyes művek a nem-euklideszi geometria koncepcióját követik, és mozgásban vagy időbeli előrehaladásban lévő formákat ábrázolnak. Sem az ember, sem a tárgy nem áll a figyelem középpontjában. A művész az egyetlen igazi valóság, a feltétlen nem-objektivitás megteremtője és közvetítője.

Ennek a művészeti irányzatnak a műveit először 1915-ben állították ki Szentpéterváron. A fő művek a következő három év során készültek, de a munka ebben a stílusban egészen az 1930-as évek elejéig folytatódott. A Supremus csoport, amelyhez Malevics mellett olyan művészek tartoztak, mint Exter, Kliun, Suetin, Genke-Meller és Senkin, szintén a magidőszakban találkozott. A szuprematizmus a festészet mellett a színház, a zene, az építészet, a díszítőművészet és az irodalom területére is kiterjedt. Ez a stílus még ma is hatással van a művészekre; egyik fontos kortárs képviselője Zaha Hadid építész volt.

A művészeti mozgalom a Kék Lovas, a kubista-futurista áramlatok és a hagyományos orosz népművészet közötti feszültség mezején alakult ki. A Bauhaus mozgalomhoz kapcsolódva Malevics a kiadványban határozta meg programját. A szuprematizmus egyértelműen megkülönbözteti magát a konstruktivizmustól azáltal, hogy elutasítja az (ideológiai) instrumentalizálást; nem akarja sem az államot, sem az egyházat szolgálni, sem a történelmet illusztrálni, hanem képes teljesen önmagában és önmagáért létezni, elszakadva a tárgytól. Bár ez az ellentét áthidalhatatlannak tűnik, olyan művészek, mint El Lissitzky és Rodcsenko pályájuk során megtették a lépést a szuprematizmusból a konstruktivizmusba. Mint minden modern művészetet, a szuprematizmust is elnyomta a sztálinizmus, és a "szocialista realizmus" doktrínája megakadályozta a fejlődését.

Szuprematizmus

A szuprematizmus egy avantgárd orosz művészeti irányzat, amelynek nevét Kazimir Malevics alkotta meg 1913-ban. Az elnevezés azon a felfogáson alapul, hogy az absztrakt művészet a felsőbbrendű művészi érzékenységet tükrözi. A nem reprezentatív művészet néhány alapvető geometriai elemre épül, amelyeket a tiszta színek korlátozott spektrumában ábrázolnak és kombinálnak. Egyes művek a nem-euklideszi geometria koncepcióját követik, és mozgásban vagy időbeli előrehaladásban lévő formákat ábrázolnak. Sem az ember, sem a tárgy nem áll a figyelem középpontjában. A művész az egyetlen igazi valóság, a feltétlen nem-objektivitás megteremtője és közvetítője.

Ennek a művészeti irányzatnak a műveit először 1915-ben állították ki Szentpéterváron. A fő művek a következő három év során készültek, de a munka ebben a stílusban egészen az 1930-as évek elejéig folytatódott. A Supremus csoport, amelyhez Malevics mellett olyan művészek tartoztak, mint Exter, Kliun, Suetin, Genke-Meller és Senkin, szintén a magidőszakban találkozott. A szuprematizmus a festészet mellett a színház, a zene, az építészet, a díszítőművészet és az irodalom területére is kiterjedt. Ez a stílus még ma is hatással van a művészekre; egyik fontos kortárs képviselője Zaha Hadid építész volt.

A művészeti mozgalom a Kék Lovas, a kubista-futurista áramlatok és a hagyományos orosz népművészet közötti feszültség mezején alakult ki. A Bauhaus mozgalomhoz kapcsolódva Malevics a kiadványban határozta meg programját. A szuprematizmus egyértelműen megkülönbözteti magát a konstruktivizmustól azáltal, hogy elutasítja az (ideológiai) instrumentalizálást; nem akarja sem az államot, sem az egyházat szolgálni, sem a történelmet illusztrálni, hanem képes teljesen önmagában és önmagáért létezni, elszakadva a tárgytól. Bár ez az ellentét áthidalhatatlannak tűnik, olyan művészek, mint El Lissitzky és Rodcsenko pályájuk során megtették a lépést a szuprematizmusból a konstruktivizmusba. Mint minden modern művészetet, a szuprematizmust is elnyomta a sztálinizmus, és a "szocialista realizmus" doktrínája megakadályozta a fejlődését.


Vásárlóink véleménye rólunk



Gyakran ismételt kérdések a Meisterdrucke kapcsán


A Meisterdrucke oldalán egy egyszerű és szemléletes módon adhatja meg az adott műalkotás személyre szabott beállításait: Válasszon keretet, adja meg a kép méretét, válasszon nyomtatási felületet, majd válasszon megfelelő bevonatot, illetve vakrámát! Emellett egyéb személyre szabási lehetőségeket is kínálunk, mint az alátét, a betétléc és a távtartó kiválasztása. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít a tökéletes műalkotás összeállításában.

A Meisterdrucke oldalán arra is lehetősége nyílik, hogy az adott műalkotást közvetlenül abban a helyiségben tudja elképzelni, ahova szánja. A személyre szabott előnézethez csupán fel kell töltenie a helyiség képét, majd tekintse meg, hogyan fog mutatni az adott térben! Amennyiben oldalunkat mobil eszközről nyitja meg, akár telefonról, akár tabletről, valósághű ábrázolást biztosító funkciónk életre kelti a képet és gond nélkül megjeleníti a feltöltött térben. Ezt az élményt a művészet és a technológia együtt felhasználásával tudjuk nyújtani.

A felület kiválasztása gyakran ízlés dolga. Minden felülethez néhány képet is megtekinthet, így jobban el tudja képzelni a különbségeket. A végső döntés előtt mintáink révén az összes papírt minden szempontból megvizsgálhatja – nem csupán ránézésre, hanem tapintással is. A mintakészlet ingyen kérheti – kizárólag a szállítási költségek terhelik. A mintakészletet közvetlenül megrendelheti.

Ne aggódjon! A Meisterdrucke a megrendeléseket nem gépiesen dolgozza fel. Minden egyes megrendelést megvizsgálunk. Ha a beállításokban bármilyen ellentmondást vagy furcsaságot találunk, azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Természetesen előzékeny és türelmes ügyfélszolgálatunk mindenben támogatást nyújt és segít a beállításokban is. Önnel közösen telefonhíváson keresztül vagy e-mailben módosítjuk a beállításokat, hogy a végső eredmény pontosan megfeleljen az elvárásainak.


Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00

Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00


Meisterdrucke

   Kärntner Strasse 46
        9586 Finkenstein am Faaker See
        Austria
        +43 4257 29415
        support@meisterdrucke.com
Egyéb nyelvek

                   
Erfahrungen & Bewertungen zu Meisterdrucke
Partner Logos

Kaiser Franz Joseph

Meisterdrucke
Kärntner Strasse 46
9586 Finkenstein am Faaker See · Austria
+43 4257 29415 · office@meisterdrucke.com
Partner Logos


               


(c) 2025 meisterdrucke.hu