Frederick Arthur Bridgman születésével egy időben az európai impresszionizmus volt az uralkodó művészeti irányzat Európában. A szabadtéri festészet, különösen az Renoir munkái vonzották a művészt. A festő és grafikus New York-i képzése után Párizsba tette át életének központját. A fiatal művész az Jean-Leon Gerome iskolájában tanult, amelynek kedvelt témája a keleti motívumok ábrázolása volt. A diákra átruházott preferencia.
A festő első útja az ismeretlen világba Észak-Afrikába, majd Kairóba vezetett. Bridgman számos benyomását vászonra vitte, és az egyik legismertebb festő lett, aki a keleti hangulatú motívumokra koncentrált. A Funeral of a Mummy (Egy múmia temetése) című festményével Bridgman áttörést ért el a művészi elismertség felé. Az elismerés elég volt ahhoz, hogy a párizsi világkiállításon öt alkotással képviseltette magát.
Második egyiptomi útja során Bridgman felfedezte a fényképezés technikáját. Így nemcsak vázlatokat és festményeket, hanem számos fényképet is hozott magával. Művészi munkásságában hamarosan a modern ábrázolásmód került előtérbe. Az amerikai művésznek kevés politikai érdeke volt. A francia-német háború száműzetésbe kényszerítette és megszakította alkotói időszakát. Franciaország gyarmati politikájáról azonban negatívan nyilatkozott; ha ő maga rendszeresen élt is afrikai országokban, a francia eszmék ellenzője volt.
Frederick Arthur Bridgman születésével egy időben az európai impresszionizmus volt az uralkodó művészeti irányzat Európában. A szabadtéri festészet, különösen az Renoir munkái vonzották a művészt. A festő és grafikus New York-i képzése után Párizsba tette át életének központját. A fiatal művész az Jean-Leon Gerome iskolájában tanult, amelynek kedvelt témája a keleti motívumok ábrázolása volt. A diákra átruházott preferencia.
A festő első útja az ismeretlen világba Észak-Afrikába, majd Kairóba vezetett. Bridgman számos benyomását vászonra vitte, és az egyik legismertebb festő lett, aki a keleti hangulatú motívumokra koncentrált. A Funeral of a Mummy (Egy múmia temetése) című festményével Bridgman áttörést ért el a művészi elismertség felé. Az elismerés elég volt ahhoz, hogy a párizsi világkiállításon öt alkotással képviseltette magát.
Második egyiptomi útja során Bridgman felfedezte a fényképezés technikáját. Így nemcsak vázlatokat és festményeket, hanem számos fényképet is hozott magával. Művészi munkásságában hamarosan a modern ábrázolásmód került előtérbe. Az amerikai művésznek kevés politikai érdeke volt. A francia-német háború száműzetésbe kényszerítette és megszakította alkotói időszakát. Franciaország gyarmati politikájáról azonban negatívan nyilatkozott; ha ő maga rendszeresen élt is afrikai országokban, a francia eszmék ellenzője volt.
Oldal 1 / 1