Egy géniusz szelleme(Gespenst eines Genies)Paul Klee |
€ 0.00
Enthält ??% MwSt.
|
1922 · Wasserfarbe auf Papier
· Kép azonosítója: 24669
A test többi részéhez az ádámcsutkánál egy csuklóval csatlakozik, a túlméretezett fej pedig a babaszerű figurán ül. Ragyogó kék szemei ragyognak. A kezek és lábak ehhez képest aprók, a karok mozdulatlanul lógnak lefelé. Ez a test alig képes cselekedni vagy mozogni. A túlsúlyos fej a saját súlya alatt oldalra dől.
A Bauhausban töltött idő alatt Paul Klee 1921 és 1926 között Weimarban élt feleségével és fiával, Felixszel. 1923-ban ott készített egy kézi bábot Felixnek, hogy azzal játsszon bábjátékot. Mivel sárga szövettestének feje egy elektromos aljzat volt, és nagy hatást lehetett elérni vele, ha Felix a színpadon való megjelenésével egyidejűleg megnyomott egy villanykapcsolót, "Electric Spook"-nak nevezték el. Klee-t ez a bábu, amely mint egy palackba zárt dzsinn jelent meg fia bábelőadásában, ihlette az 1922-es "Egy zseni szelleme" című olajfestmény megírására. A tanítványai által "Bauhaus Buddhának" nevezett Klee a "Zseni szellemében" a "szellem" egy másik szimbólumát találja meg, amely nyomasztó túlterhelésként szintén azzal fenyeget, hogy az embert a maga testiségében és teljességében érvényteleníti. Az "Angelus Novus", a "Történelem angyala" című művéhez hasonlóan, amely mintha a náci uralom közelgő borzalmait hirdetné, "Egy zseni szelleme" azt mutatja be, hogy a felülről jövő elméletek hogyan béníthatják meg a cselekvés és az ellenállás gyakorlati folyamatát, és hogyan blokkolhatják a feltételezhetően kötetlen zsenit. |
![]() ![]() ![]() ![]() Megjegyzés: Csak a megjegyzéssel ellátott értékelések jelennek meg. Az értékelések közvetlenül a vásárlás után adhatók le a felhasználói fiókjában.
|