Antonius és Kleopátra találkozása alkotó: Lawrence Alma Tadema

Antonius és Kleopátra találkozása

(The Meeting of Antony and Cleopatra)


Lawrence Alma Tadema

€ 0.00
Enthält ??% MwSt.
   Kosárba helyezés
   Művészeti lenyomat konfigurálása
1885  ·  Öl auf Panel  ·  Kép azonosítója: 30869

Klasszicizmus  ·  Személyiségek  ·  Híres remekművek

Lawrence Alma-Tadema (1863 - 1912) híres festő volt, akinek nagy szerencséje volt, hogy Viktória brit királynő kegyeit élvezhette. A történelmi témák és egzotikus témák iránti vonzalmával kielégítette viktoriánus kortársai festői étvágyát. Születése szerint holland, de belga és brit állampolgársággal is rendelkezett. Sikerei csúcsán Londonban élt, és tagja volt a tekintélyes Royal Academy of Artsnak. Nem csoda, hogy a művész különösen a kortárs brit preferenciákhoz alkalmazkodott. Amikor az "Antonius és Kleopátra találkozása" című képet először állították ki a londoni "Grosvenor Galériában", az egyik kritikus lelkesen megjegyezte: "A kép páratlan".

Antonius és Kleopátra találkozásának ábrázolása a világirodalom egyik anyagán alapul: William Shakespeare 1606/1607 körül írta az egyszerűen "Antonius és Kleopátra" című darabot, így motivikusan kapcsolódik a "Julius Caesar" című drámájához. Az 1608-ban következő Coriolanus című tragédiával együtt ez a három mű alkotja az úgynevezett "római drámákat". A történelmi előképek izgalmas elbeszélésekhez, drámai fejleményekhez és - mint jelen esetben - tragikus románchoz is teret adtak a költőnek. E szerelmi viszony főszereplői Marcus Antonius római hadvezér és Kleopátra egyiptomi királynő. Bár mindketten szenvedélyes szerelmet éreznek egymás iránt, a politikai számítások szétválasztják őket, és Antonius végül érdekházasságot köt a római Octaviával. Egy katonai vereség, amelyért Antonius a fáraó feleségét okolja, végül teljesen szétválasztja őket. Kleopátra öngyilkosságot színlel, mire Antonius a kardjába veti magát. Ez az aktus egyben a királynő végét is jelenti, aki végső, kétségbeesett tettében hagyja magát megölni egy mérges kígyótól.

A kép Antonius és Kleopátra első, sorsdöntő találkozását ábrázolja. Utóbbi azért szervezte meg a találkozót, hogy megnyerje a római hadvezért és politikust. Ennek érdekében egy bárkával hajt fel, amelyet már Plutarkhosz görög történetíró (Kr. u. 45 - Kr. u. 125) is a legszebb színekkel tudott leírni: mint illatos hajót, bíborszínű vitorlákkal, aranyszínű tatárral és ezüst evezőkkel. Lawrence Alma-Tadema ugyanilyen ügyesen állítja színpadra a találkozást. Az ő értelmezésében a római a teljes formátum egy kis részével kell beérnie. Mint egy kép a képben, úgy jelenik meg a nyitott pavilonban, amelynek függönye mögött Kleopátra elkerüli leplezetlen kíváncsiságát. A büszke nő teljesen uralja a jelenetet. Lazán hátradőlve várja a vendéget, akitől azt várja, hogy befolyást szerez Rómában, és végül megszilárdítja hatalmát. Uralkodásának összetéveszthetetlen jelvényeiként a festő egy koronázópálcát és egy ostort tett hozzá. Nem lehet azonban tévedni az itt kialakuló románc kimenetelét illetően: Kleopátra és Antonius a kép kompozícióján belül túlságosan erős ellentétben állnak ahhoz, hogy itt elképzelhető legyen a "happy end".

"Antonius és Kleopátra találkozása" mind tartalmában, mind technikájában megfelel a 19. század végi elvárásoknak. A viktoriánus korszak általában a történelmi és különösen az ókori témákhoz ragaszkodott. A festmény emellett a népszerű orientalizmus egyik példája is, egy olyan jelenség, amelyben Nagy-Britannia gyarmati hatalma jelentős szerepet játszott. A nemzeti költő, William Shakespeare műveinek ismerete az angol művelt polgárság körében amúgy is feltételezhető volt. De még azok is élvezhették a festői minőséget, akik nem ismerték a kép mögötti történetet. Alma-Tadema a részletekre való odafigyeléssel és finom ecsetkezeléssel kezeli a figurákat, a ruhákat és a környező kellékeket egyaránt. Igaz, a sok pompa már elrejti a pusztulás első jeleit. A hajó padlóján szétszórt szirmok a buja füzérek mulandóságáról tanúskodnak. Kleopátra ragadozó bundája nem több, mint a nemes vadmacska haszontalan maradványa - és nem utolsósorban saját nyomorúságos sorsának jele.

Antonius és Kleopátra találkozása · Lawrence Alma Tadema
zu Favoriten hinzufügen   Hozzáadás kedvencekhez    Falszín kiválasztása    Festmény megtekintése egy helyiségben AR/3D   Megtekintés 3D-ben/AR

Megjegyzés: Csak a megjegyzéssel ellátott értékelések jelennek meg. Az értékelések közvetlenül a vásárlás után adhatók le a felhasználói fiókjában.



Alina U.
Imádom ezt a képet!
(Gépi fordítás)
Eredeti hozzászólás: I love that picture!


Verena S.
A nyomtatás pontosan olyan, mint amilyenre számítottam.
(Gépi fordítás)
Eredeti hozzászólás: Der Druck entspricht genau meinen Erwartungen.

Művészeti lenyomat konfigurálása

Képkeret

Anyag & Vakráma

Üveg & Paszpartu

Egyebek & Extra kiegészítők

 Konfiguráció mentése / összehasonlítása
Preview Icon

Összegzés

Gemälde
Veredelung
Keilrahmen
Museumslizenz

€ 138.21
(inkl. 20% MwSt)
   Kosárba helyezés

Bildschärfe: PERFEKT

Ha módosítani szeretné a fényerőt és a színt, vagy a kép egyedi kivágását szeretné elvégezni, örömmel végezzük el ezeket a változtatásokat további költségek nélkül. Kérjük, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk.

Egyéb művészeti lenyomatok ettől az alkotótól: Lawrence Alma Tadema

Heliogabalus rózsái Tavaszi Egy érv, 1895 Egy oleander, 1882 Dedikáció Bacchusnak, 1889 Olvasmány Homérosztól "Szemei a gondolataival vannak, és azok messze vannak", 1897 Antonius és Kleopátra találkozása Az amphissai nők, 1887 A római fürdőben, avagy római nők a fürdőben, 1876 A Colosseum, 1896 Rózsakertben, Az év tavasza, Minden rendben a világgal, 1902 Welcome Footsteps, 1883 (lásd még: 15132) Közönség az Agrippánál, 1875
Ismerje meg Lawrence Alma Tadema további műveit

Egyéb művészeti lenyomatok ettől az alkotótól: Lawrence Alma Tadema

Heliogabalus rózsái Tavaszi Egy érv, 1895 Egy oleander, 1882 Dedikáció Bacchusnak, 1889 Olvasmány Homérosztól "Szemei a gondolataival vannak, és azok messze vannak", 1897 Antonius és Kleopátra találkozása Az amphissai nők, 1887 A római fürdőben, avagy római nők a fürdőben, 1876 A Colosseum, 1896 Rózsakertben, Az év tavasza, Minden rendben a világgal, 1902 Welcome Footsteps, 1883 (lásd még: 15132) Közönség az Agrippánál, 1875
Ismerje meg Lawrence Alma Tadema további műveit

Egyéb motívumok a kategóriából Személyiségek

Nikola Tesla portréja, 1890 Antonius Van Dyck Knight és Peter Paul Rubens Antonius és Kleopátra találkozása Napóleon az eylaui csatatéren George Washington tábornok Trentonban, 1792 A Sixtus-kápolna mennyezete: Ádám teremtése, 1510 George Washington, 1850 körül Wilczek gróf III. Sobieski Jánoshoz könyörgött Bécs megkönnyebbüléséért Pablo Picasso arcképe Dávid Góliát fejével Önarckép Beretben Napóleon (1769-1821) tanulmányában Fotózás Klimt George Washington Andrew Johnson
Tekintse meg "Személyiségek" többi műveit

Egyéb motívumok a kategóriából Személyiségek

Nikola Tesla portréja, 1890 Antonius Van Dyck Knight és Peter Paul Rubens Antonius és Kleopátra találkozása Napóleon az eylaui csatatéren George Washington tábornok Trentonban, 1792 A Sixtus-kápolna mennyezete: Ádám teremtése, 1510 George Washington, 1850 körül Wilczek gróf III. Sobieski Jánoshoz könyörgött Bécs megkönnyebbüléséért Pablo Picasso arcképe Dávid Góliát fejével Önarckép Beretben Napóleon (1769-1821) tanulmányában Fotózás Klimt George Washington Andrew Johnson
Tekintse meg "Személyiségek" többi műveit

Néhány a legnépszerűbb képek közül

A trópusok, 1910 A nap Tengeri táj a holdfényben a tengeren Egy birodalom pusztulása többszólamú fehér Virágzó gesztenyefa A festészet művészete Fenyőfák Egy rózsaváza, 1890 Tengerkép Les Saintes-Maries-de-la-Mer közelében Valenciai halászok Kompozíció, 1930 (wc és tinta) A Rókák Íriszek Virágváza, 1887
További műalkotások megjelenítése

Néhány a legnépszerűbb képek közül

A trópusok, 1910 A nap Tengeri táj a holdfényben a tengeren Egy birodalom pusztulása többszólamú fehér Virágzó gesztenyefa A festészet művészete Fenyőfák Egy rózsaváza, 1890 Tengerkép Les Saintes-Maries-de-la-Mer közelében Valenciai halászok Kompozíció, 1930 (wc és tinta) A Rókák Íriszek Virágváza, 1887
További műalkotások megjelenítése


Vásárlóink véleménye rólunk



Gyakran ismételt kérdések a Meisterdrucke kapcsán


A Meisterdrucke oldalán egy egyszerű és szemléletes módon adhatja meg az adott műalkotás személyre szabott beállításait: Válasszon keretet, adja meg a kép méretét, válasszon nyomtatási felületet, majd válasszon megfelelő bevonatot, illetve vakrámát! Emellett egyéb személyre szabási lehetőségeket is kínálunk, mint az alátét, a betétléc és a távtartó kiválasztása. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít a tökéletes műalkotás összeállításában.

A Meisterdrucke oldalán arra is lehetősége nyílik, hogy az adott műalkotást közvetlenül abban a helyiségben tudja elképzelni, ahova szánja. A személyre szabott előnézethez csupán fel kell töltenie a helyiség képét, majd tekintse meg, hogyan fog mutatni az adott térben! Amennyiben oldalunkat mobil eszközről nyitja meg, akár telefonról, akár tabletről, valósághű ábrázolást biztosító funkciónk életre kelti a képet és gond nélkül megjeleníti a feltöltött térben. Ezt az élményt a művészet és a technológia együtt felhasználásával tudjuk nyújtani.

A felület kiválasztása gyakran ízlés dolga. Minden felülethez néhány képet is megtekinthet, így jobban el tudja képzelni a különbségeket. A végső döntés előtt mintáink révén az összes papírt minden szempontból megvizsgálhatja – nem csupán ránézésre, hanem tapintással is. A mintakészlet ingyen kérheti – kizárólag a szállítási költségek terhelik. A mintakészletet közvetlenül megrendelheti.

Ne aggódjon! A Meisterdrucke a megrendeléseket nem gépiesen dolgozza fel. Minden egyes megrendelést megvizsgálunk. Ha a beállításokban bármilyen ellentmondást vagy furcsaságot találunk, azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Természetesen előzékeny és türelmes ügyfélszolgálatunk mindenben támogatást nyújt és segít a beállításokban is. Önnel közösen telefonhíváson keresztül vagy e-mailben módosítjuk a beállításokat, hogy a végső eredmény pontosan megfeleljen az elvárásainak.


Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00

Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00


Meisterdrucke

   Kärntner Strasse 46
        9586 Finkenstein am Faaker See
        Austria
        +43 4257 29415
        support@meisterdrucke.com
Egyéb nyelvek

                   
Erfahrungen & Bewertungen zu Meisterdrucke
Partner Logos

Kaiser Franz Joseph

Meisterdrucke
Kärntner Strasse 46
9586 Finkenstein am Faaker See · Austria
+43 4257 29415 · office@meisterdrucke.com
Partner Logos


               


(c) 2025 meisterdrucke.hu