Víkendház kertje(Bauerngarten)Gustav Klimt |
€ 0.00
Enthält ??% MwSt.
|
1905 · Öl auf Leinwand
· Kép azonosítója: 22735
"A semmittevés rövid idő után unalmassá válik"; Gustav Klimt elképzelései az életről - akárcsak festményeinek többsége - mindig tele voltak izgalommal, színekkel és mozgással. Mint a Bauerngarten című olajfestményen, amelyet 1907-ben készített, valamint számos más, nagyon ismert kert- és tájképfestményén, az izgalom és a mozgás fontos része művészetének. A dekadencializmus éveiben, 1890 és 1917 között inspirációt talált egy családjával és barátaival tett kiránduláson, amelynek során felfedezte magának és művészetének a litzlbergi Mayr-tanya rusztikus és természetes kertjét. Az osztrák művész ekkoriban volt alkotói csúcsán, és kezdett felfedezni néhány új technikát, motívumot és kompozíciót a maga számára.
A Bauerngarten című festmény egyedi szín- és formakompozíciójával a művész egyik leghíresebb és legnépszerűbb festménye, amelyet 2017-ben az európai művészettörténet harmadik legdrágább festményeként árvereztek el. A komplementer színösszeállítások révén - ahogy Klimt gyakran adta műveit - ez a festmény is a piros-zöld sémában, színes, szabad és mégis harmonikus kompozícióval ragad meg, amit a zöld réten lévő virágdíszek háromszög alakú elrendezése még jobban kiemel. A szokatlan háromszög kompozíció Klimt több művén is megfigyelhető ebben az időben. A tömörítés, az egységesség és a rend érzetét kelti, és a természet sajátos megértését tükrözi a virágok látszólag önkényes, természetes elrendezése révén ebben a geometriai formában. A természet egyrészt díszítetlennek, vadnak és szabadnak tűnik, másrészt pedig olyan hibátlannak, hogy képes állítólag hibátlan és "tökéletes" dolgokat létrehozni. A zöld háttér a zöld különböző árnyalatai és a látszólag tervezetlen elrendezés révén a táj természetességét és élénkségét, a természet birodalmát is mutatja. A vörös és sárga színcsalád különböző, meleg és mélyen ragyogó tónusai a csúcs felé haladva egyre világosabbá válnak a különböző, ragyogó színű pipacsok, százszorszépek és rózsák egyes mezőin keresztül, míg végül néhány fehér, ragyogó virág koronaként nyúlik a többiek fölé. Szünetet és egyúttal figyelemfelkeltő a festmény szívében lévő kék nefelejcsvirágmező, amelynek élénk színe az erős kontraszt révén támpontot és kiindulópontot képez. A képi kompozíció impresszionista technikáival, amelyek elsősorban a felület mögött rejlő téma jelentésére összpontosítanak, Klimt a növények szépségét és életerejét ábrázolja, amelyek átgondoltan vannak egymáshoz viszonyítva, mégis önkényesnek és erőteljesnek tűnnek. Klimt felfogása szerint a természet, akárcsak az ember, egy sajátos erő, amely minden korlátozástól mentes, és minden külső hatástól függetlenül él és virágzik. Nem az emberre vagy az ember természetszemléletére adott reakcióként kell tekinteni, hanem az élet és a vitalitás egyedüli hordozójaként. A négyzet alakú formátumot a művész szándékosan választotta azért is, hogy a kompozíció révén a szemet a festmény bizonyos pontjaira irányítsa. A négyzet alakú formátum egyensúlyt teremt, és a festmény minden sarkát egyformán jelentősnek tünteti fel. Úgy tűnik, mint a természet egy olyan része, amelynek vonásai és motívumai egymástól függetlenül homoszexuálisak. |
![]() ![]() ![]() ![]() Megjegyzés: Csak a megjegyzéssel ellátott értékelések jelennek meg. Az értékelések közvetlenül a vásárlás után adhatók le a felhasználói fiókjában.
|