Maeve Binchy írónő William Ireland brit festőművész személyében olyan művészre talált, aki olyan könyvborítókat festett, amelyek gyönyörűen harmonizálnak a szövegeivel. William Ireland művészete messze túlmutat a könyvborítók illusztrálásán. A skót gyökerekkel rendelkező festőművész sokoldalú alkotásokat hozott létre. Stílusa és motívumválasztása egyaránt változatos, és a festő életéről mesél. A skót táj az egyik visszatérő motívum. Ezekkel szemben állnak azok a benyomások, amelyeket a művész utazásai és dél-európai tartózkodása során gyűjtött. A reggelizőasztal a tűző nap alatt Toszkánában, egy esti kerti parti a mediterrán égbolt alatt vagy a virágzó tájra nyíló kilátás az ablakból. William Ireland művei képi naplót írnak, és mintha életének szakaszait mutatnák be. Művei között meleg és bájos, oly élőnek tűnő enteriőrök szerepelnek, ahogy Maeve Binchy találóan jellemezte őket. Úgy tűnik, nincs határa a motívumoknak, amelyeket William a vásznakra vitt. Ír ajtók, kertek és a gondtalan élet a medence mellett. Írországot érzés és intuíció szerint festett. Egy festő, aki úgy tűnik, teljesen mentes a művészi beskatulyázástól.
William Ireland brit festőművész a Glasgow-i Művészeti Iskolában tanult művészetet. A motívumtól függetlenül a szín a meghatározó alkotói közeg. A vonal, a kompozíció és a perspektíva háttérbe szorul a kép megkomponálásában. A színek előtérbe helyezésével William Ireland a koloristák közé sorolható. A kolorizmus olyan művészeti forma, amelyben a kontúrok és a grafikai ábrázolás háttérbe szorulnak a színes kompozíció javára. Az absztrakt festészettel ellentétben a figurális ábrázolás megmarad. A képek a színeken keresztül érik el hatásukat, és az érzékekre hatnak. William Ireland ezzel a festészeti formával túllép a puszta ábrázoláson. Hasonló festészeti stílus Vincent van Gogh késő impresszionista műveiben is megtalálható. Mindkét festő a festék impasto ecsettel történő felvitelét választotta, amelynek élénk vezetése látható.
Maeve Binchy írónő William Ireland brit festőművész személyében olyan művészre talált, aki olyan könyvborítókat festett, amelyek gyönyörűen harmonizálnak a szövegeivel. William Ireland művészete messze túlmutat a könyvborítók illusztrálásán. A skót gyökerekkel rendelkező festőművész sokoldalú alkotásokat hozott létre. Stílusa és motívumválasztása egyaránt változatos, és a festő életéről mesél. A skót táj az egyik visszatérő motívum. Ezekkel szemben állnak azok a benyomások, amelyeket a művész utazásai és dél-európai tartózkodása során gyűjtött. A reggelizőasztal a tűző nap alatt Toszkánában, egy esti kerti parti a mediterrán égbolt alatt vagy a virágzó tájra nyíló kilátás az ablakból. William Ireland művei képi naplót írnak, és mintha életének szakaszait mutatnák be. Művei között meleg és bájos, oly élőnek tűnő enteriőrök szerepelnek, ahogy Maeve Binchy találóan jellemezte őket. Úgy tűnik, nincs határa a motívumoknak, amelyeket William a vásznakra vitt. Ír ajtók, kertek és a gondtalan élet a medence mellett. Írországot érzés és intuíció szerint festett. Egy festő, aki úgy tűnik, teljesen mentes a művészi beskatulyázástól.
William Ireland brit festőművész a Glasgow-i Művészeti Iskolában tanult művészetet. A motívumtól függetlenül a szín a meghatározó alkotói közeg. A vonal, a kompozíció és a perspektíva háttérbe szorul a kép megkomponálásában. A színek előtérbe helyezésével William Ireland a koloristák közé sorolható. A kolorizmus olyan művészeti forma, amelyben a kontúrok és a grafikai ábrázolás háttérbe szorulnak a színes kompozíció javára. Az absztrakt festészettel ellentétben a figurális ábrázolás megmarad. A képek a színeken keresztül érik el hatásukat, és az érzékekre hatnak. William Ireland ezzel a festészeti formával túllép a puszta ábrázoláson. Hasonló festészeti stílus Vincent van Gogh késő impresszionista műveiben is megtalálható. Mindkét festő a festék impasto ecsettel történő felvitelét választotta, amelynek élénk vezetése látható.
Oldal 1 / 2