Walter Frederick Roofe Tyndale Belgiumban született, de szülei eredetileg Angliából származtak. Tyndale első művészeti képzését a brugge-i Művészeti Akadémián kapta. A család 16 éves korában költözött vissza Angliába. Csak két évvel később utazott vissza Belgiumba, hogy az Antwerpeni Művészeti Akadémián folytassa képzését. Amikor az ottani képzését befejezte, Párizsba ment. Itt tanították őt a ARTISTREPLEPLACE0 és ARTISTREPLEPLACE1 festők. 21 éves korában Tyndale végül visszatért Angliába, mivel már nem engedhette meg magának, hogy Párizsban éljen. A következő években Tyndale elsősorban zsáner- és portréfestményekből élt, amelyek hazájában bizonyos fokú hírnevet és elismerést hoztak neki.
Az 1890-es évekig Tyndale szinte kizárólag olajjal festett. Az olyan festőtársakkal való ismerkedés, mint a Claude Hayes és Helen Allingham végül megváltoztatta ezt. Tyndale egyre inkább akvarellekkel kezdett dolgozni. A délkelet-angliai Sussex megyébe költözött, és az Arts and Craft mozgalom stílusában építtetett házat. Ezt a művészeti irányzatot elsősorban William Morris és John Ruskin kezdeményezte, és a 19. század közepétől körülbelül 1920-ig népszerű építészeti stílus volt Angliában és az Egyesült Államokban. Tyndale több évig dolgozott a házban, és tanított is ott. Hayes és Allingham jó barátai voltak Tyndale-nek, és nagy hatással voltak munkásságára. Allingham hatása Tyndale festészeti stílusára azonban úgy tűnik, kevésbé volt erős, mint Claude Hayesé. Hayes-szel együtt Tyndale Hollandiába, majd később Portugáliába utazott. Portóban sikeresen kiállította néhány művét. Helen Allingham Kentben vezetett egy rajzcsoportot, ahová Tyndale rendszeresen járt festeni.
Az utazás Tyndale nagy szenvedélye volt a festészet mellett. Sokat utazott Angliából, és számos festményéhez a külföldi helyek ihlették. Tyndale többek között Olaszországba, különösen Szicíliába és Velencébe, Japánba és Németországba utazott. Különösen a bajorországi Rothenburg városát kedvelte, amelyet "a festők kis paradicsomának" nevezett. Mivel Tyndale sokat utazott a Közel-Keleten is, és olyan országokat látogatott meg, mint Egyiptom, Marokkó, Libanon és Szíria, későbbi műveit gyakran az orientalista stílusnak tulajdonítják. Tyndale számtalan utazását naplókban dokumentálta, amelyek közül három ma is fennmaradt, és amelyeket a művész rajzai, levelei és képeslapjai kísérnek. Tyndale utazásainak szakmai vonatkozása is volt, mivel a 20. század elején az új színes nyomdatechnika megnövelte a színes illusztrációkkal ellátott utazási magazinok iránti keresletet. Tyndale-t különböző célállomások számára bízták meg városképek és tájképek festésével. Nemcsak sok képet festett más szerzők számára, hanem maga is írt néhányat.
Walter Frederick Roofe Tyndale Belgiumban született, de szülei eredetileg Angliából származtak. Tyndale első művészeti képzését a brugge-i Művészeti Akadémián kapta. A család 16 éves korában költözött vissza Angliába. Csak két évvel később utazott vissza Belgiumba, hogy az Antwerpeni Művészeti Akadémián folytassa képzését. Amikor az ottani képzését befejezte, Párizsba ment. Itt tanították őt a ARTISTREPLEPLACE0 és ARTISTREPLEPLACE1 festők. 21 éves korában Tyndale végül visszatért Angliába, mivel már nem engedhette meg magának, hogy Párizsban éljen. A következő években Tyndale elsősorban zsáner- és portréfestményekből élt, amelyek hazájában bizonyos fokú hírnevet és elismerést hoztak neki.
Az 1890-es évekig Tyndale szinte kizárólag olajjal festett. Az olyan festőtársakkal való ismerkedés, mint a Claude Hayes és Helen Allingham végül megváltoztatta ezt. Tyndale egyre inkább akvarellekkel kezdett dolgozni. A délkelet-angliai Sussex megyébe költözött, és az Arts and Craft mozgalom stílusában építtetett házat. Ezt a művészeti irányzatot elsősorban William Morris és John Ruskin kezdeményezte, és a 19. század közepétől körülbelül 1920-ig népszerű építészeti stílus volt Angliában és az Egyesült Államokban. Tyndale több évig dolgozott a házban, és tanított is ott. Hayes és Allingham jó barátai voltak Tyndale-nek, és nagy hatással voltak munkásságára. Allingham hatása Tyndale festészeti stílusára azonban úgy tűnik, kevésbé volt erős, mint Claude Hayesé. Hayes-szel együtt Tyndale Hollandiába, majd később Portugáliába utazott. Portóban sikeresen kiállította néhány művét. Helen Allingham Kentben vezetett egy rajzcsoportot, ahová Tyndale rendszeresen járt festeni.
Az utazás Tyndale nagy szenvedélye volt a festészet mellett. Sokat utazott Angliából, és számos festményéhez a külföldi helyek ihlették. Tyndale többek között Olaszországba, különösen Szicíliába és Velencébe, Japánba és Németországba utazott. Különösen a bajorországi Rothenburg városát kedvelte, amelyet "a festők kis paradicsomának" nevezett. Mivel Tyndale sokat utazott a Közel-Keleten is, és olyan országokat látogatott meg, mint Egyiptom, Marokkó, Libanon és Szíria, későbbi műveit gyakran az orientalista stílusnak tulajdonítják. Tyndale számtalan utazását naplókban dokumentálta, amelyek közül három ma is fennmaradt, és amelyeket a művész rajzai, levelei és képeslapjai kísérnek. Tyndale utazásainak szakmai vonatkozása is volt, mivel a 20. század elején az új színes nyomdatechnika megnövelte a színes illusztrációkkal ellátott utazási magazinok iránti keresletet. Tyndale-t különböző célállomások számára bízták meg városképek és tájképek festésével. Nemcsak sok képet festett más szerzők számára, hanem maga is írt néhányat.
Oldal 1 / 4