Tancredi Scarpelli élete szorosan kapcsolódik az olasz Nerbini kiadóhoz. Giuseppe Nerbini alapította a ma is létező firenzei kiadóházat. A kiadó tulajdonosa addig újságárusként dolgozott. Nerbini olyan kiadványokat akart, amelyek olcsók és a széles társadalmi rétegek olvasóközönségét érik el. A kiadó klasszikus regények sokszorosításával kezdte, majd fokozatosan képregényekkel és sima kötésű regényekkel bővítette kínálatát. Ma ezek a kiadványok a "filléres regények" néven közismert papírkötésű kiadások közé tartoznak. Nerbini megszerezte a Mickey egér olasz kiadásának jogait, de az egér jogai nélkül, és elindította a heti képregény saját változatát. Tancredi Scarpelli a 19. század elején debütált illusztrátorként. Első művei különböző folyóiratokban és kiadóknál jelentek meg. Többek között a The Sunday Newspaper és az Illustrated Scene számára dolgozott, mielőtt a Nerbinivel való szoros együttműködés megkezdődött.
Tancredi Scarpelli pályája kezdetben nem egy művészeti irányba mutatott. Tancredi olyan családba született, amelynek férfi tagjai mind a hadseregben szolgáltak, ezért először az előírt utat választotta. Apjához hasonlóan Scarpelli is belépett az olasz hadseregbe, és addig képezte magát, amíg vívómesterré nem nevezték ki. Hogy Tancredi miért hagyta ott a katonaságot, és miért cserélte a pengét ceruzára és ecsetre, nem tudni. Első lépései a művészi életben szinte bizonyosan gazdasági vállalkozás volt. Ami Nerbini díjazását illeti, csak feltételezhető, hogy az nem volt bőkezű a kiadói médiumok alacsony árai miatt. Mint sok művész esetében, a festés szándéka inkább a festészet iránti szenvedélyben rejlik.
Tancredi Scarpelli illusztrációi számos új kiadást kísérnek. Mai szemmel a fordítás és a szövegek még csak nem is középszerűek, de a kísérő művészet a művészetkedvelők kedvenceivé teszi őket. Tancredi nagy formátumban illusztrált, és egyik leghíresebb műve az Itália története. Királyi színekben pompázik Julius Caesar, amint gyönyörű lován átkel egy folyón. Az ábrázolások tisztasága és az elegancia, amely ezekből az illusztrációkból árad, lenyűgöző. A képregényes ábrázolások növekvő népszerűségével olyan történetek és karakterek jutottak el az olasz olvasóközönséghez, amelyeket külföldön fejlesztettek ki. Nerbini és Scarpelli a Nick Carter és Nat Pinkerton köré épülő nyomozós karaktereket hozta el az olasz média világába. Tancredi hamarosan hírnevet szerzett magának, mint a bűnügyi és izgalmas detektívtörténetek kivételes rajzolója. Tancredi Scarpelli életműve több mint kilencven címet tartalmaz, és az egyes témák számát szinte lehetetlen megszámolni. Úgy vélik, hogy az illusztrátornak még ismeretlen képei vannak. Sok munkája egyszerűen a művész monogramjával van aláírva, vagy a művész nevének töredékei szerepelnek rajta.
Tancredi Scarpelli élete szorosan kapcsolódik az olasz Nerbini kiadóhoz. Giuseppe Nerbini alapította a ma is létező firenzei kiadóházat. A kiadó tulajdonosa addig újságárusként dolgozott. Nerbini olyan kiadványokat akart, amelyek olcsók és a széles társadalmi rétegek olvasóközönségét érik el. A kiadó klasszikus regények sokszorosításával kezdte, majd fokozatosan képregényekkel és sima kötésű regényekkel bővítette kínálatát. Ma ezek a kiadványok a "filléres regények" néven közismert papírkötésű kiadások közé tartoznak. Nerbini megszerezte a Mickey egér olasz kiadásának jogait, de az egér jogai nélkül, és elindította a heti képregény saját változatát. Tancredi Scarpelli a 19. század elején debütált illusztrátorként. Első művei különböző folyóiratokban és kiadóknál jelentek meg. Többek között a The Sunday Newspaper és az Illustrated Scene számára dolgozott, mielőtt a Nerbinivel való szoros együttműködés megkezdődött.
Tancredi Scarpelli pályája kezdetben nem egy művészeti irányba mutatott. Tancredi olyan családba született, amelynek férfi tagjai mind a hadseregben szolgáltak, ezért először az előírt utat választotta. Apjához hasonlóan Scarpelli is belépett az olasz hadseregbe, és addig képezte magát, amíg vívómesterré nem nevezték ki. Hogy Tancredi miért hagyta ott a katonaságot, és miért cserélte a pengét ceruzára és ecsetre, nem tudni. Első lépései a művészi életben szinte bizonyosan gazdasági vállalkozás volt. Ami Nerbini díjazását illeti, csak feltételezhető, hogy az nem volt bőkezű a kiadói médiumok alacsony árai miatt. Mint sok művész esetében, a festés szándéka inkább a festészet iránti szenvedélyben rejlik.
Tancredi Scarpelli illusztrációi számos új kiadást kísérnek. Mai szemmel a fordítás és a szövegek még csak nem is középszerűek, de a kísérő művészet a művészetkedvelők kedvenceivé teszi őket. Tancredi nagy formátumban illusztrált, és egyik leghíresebb műve az Itália története. Királyi színekben pompázik Julius Caesar, amint gyönyörű lován átkel egy folyón. Az ábrázolások tisztasága és az elegancia, amely ezekből az illusztrációkból árad, lenyűgöző. A képregényes ábrázolások növekvő népszerűségével olyan történetek és karakterek jutottak el az olasz olvasóközönséghez, amelyeket külföldön fejlesztettek ki. Nerbini és Scarpelli a Nick Carter és Nat Pinkerton köré épülő nyomozós karaktereket hozta el az olasz média világába. Tancredi hamarosan hírnevet szerzett magának, mint a bűnügyi és izgalmas detektívtörténetek kivételes rajzolója. Tancredi Scarpelli életműve több mint kilencven címet tartalmaz, és az egyes témák számát szinte lehetetlen megszámolni. Úgy vélik, hogy az illusztrátornak még ismeretlen képei vannak. Sok munkája egyszerűen a művész monogramjával van aláírva, vagy a művész nevének töredékei szerepelnek rajta.
Oldal 1 / 5