A brit Hughes család a 19. század vége felé gazdagította a sziget művészeti világát. A családfő, William Hughes a csendéletek festésének szentelte magát, nagy figyelmet fordítva a részletekre. Mestere a preraffaelita William Hunt volt. Fiai, Herbert és Talbot követték a hivatást, és szintén a festészet útjára léptek. A fiatalabb Herbert a szülőföldje tájképeinek hagyományos ábrázolásának szentelte magát. Talbot Hughes útja viszont kivételes. Talbot a zsánerfestészetnek szentelte magát, és igyekezett műveit nagy történelmi hitelességgel ábrázolni. Nem az apja és az angol festők művészetében találta meg a modelljeit. A francia festő Jean Louis Ernest Meissonier a szövetfestés mestere volt. Textilfelületeit olyan ügyesen ábrázolta, hogy a néző szinte érezte az anyagot. Ez a készség lett Talbot Hughes festményeinek alapja, amelyeket tökéletessé fejlesztett.
Talbot Hughes odaadással ábrázolta a női szépséget és a szerelemhez kapcsolódó melankóliát. A társadalomban a szépségről kialakult egy határozott kép. Ideálisnak a törékeny testalkatú, elegánsan sápadt nőket választották. Egy kép, amelyet Talbot idealizált és a legapróbb részletekig kidolgozott. Hughes elmerült a divat világában. A különböző korszakok ruhái, frizurái, anyagai és szabásai váltak a modelljévé. A festő elkezdett ruhákat szerezni és gyűjteni. Szekrényeit zakókkal, mintás brokátokkal, öszvérekkel és parókákkal töltötte meg. Modelljeit a kollekciójából származó ruhákkal látta el. A mindennapi jelenet tökéletességére való törekvése odáig ment, hogy modelljeit saját kezűleg fésülte sablonokból. Talbot műveinek felületei nagy művészi tehetségéről tanúskodnak. A csiszolt fa, a fényes fém és a finom szövetek kivételesen élővé teszik a jeleneteket.
Talbot Hughes olyan világot teremtett a képekben, amilyet Jane Austen teremtett az irodalomban. A Bath-i nyár brit érzése és a nagy bálok ideje a Regency-korszakban. A néző voyeurré válik, és nézheti, ahogy a tükörbe pillant, szalagokat köt és púderezi az arcát. Talbot Hughes nagy figyelemmel festett a történelmi háttérre, beépítve a hétköznapok szemléletét. A tökéletes pillanathoz Talbot személyesen terítette ki a korok divatját. Például a "The Union Jacket" című festményen a ruházat és az anyag mintázata nem illeszkedik a frizurához. A hölgy bonyolultan göndörített haját csak sok évvel később drapírozták ebben a formában. Talbot Hughes-gyűjteményét később egy múzeumnak adták át egyedisége és kiterjedése miatt.
A brit Hughes család a 19. század vége felé gazdagította a sziget művészeti világát. A családfő, William Hughes a csendéletek festésének szentelte magát, nagy figyelmet fordítva a részletekre. Mestere a preraffaelita William Hunt volt. Fiai, Herbert és Talbot követték a hivatást, és szintén a festészet útjára léptek. A fiatalabb Herbert a szülőföldje tájképeinek hagyományos ábrázolásának szentelte magát. Talbot Hughes útja viszont kivételes. Talbot a zsánerfestészetnek szentelte magát, és igyekezett műveit nagy történelmi hitelességgel ábrázolni. Nem az apja és az angol festők művészetében találta meg a modelljeit. A francia festő Jean Louis Ernest Meissonier a szövetfestés mestere volt. Textilfelületeit olyan ügyesen ábrázolta, hogy a néző szinte érezte az anyagot. Ez a készség lett Talbot Hughes festményeinek alapja, amelyeket tökéletessé fejlesztett.
Talbot Hughes odaadással ábrázolta a női szépséget és a szerelemhez kapcsolódó melankóliát. A társadalomban a szépségről kialakult egy határozott kép. Ideálisnak a törékeny testalkatú, elegánsan sápadt nőket választották. Egy kép, amelyet Talbot idealizált és a legapróbb részletekig kidolgozott. Hughes elmerült a divat világában. A különböző korszakok ruhái, frizurái, anyagai és szabásai váltak a modelljévé. A festő elkezdett ruhákat szerezni és gyűjteni. Szekrényeit zakókkal, mintás brokátokkal, öszvérekkel és parókákkal töltötte meg. Modelljeit a kollekciójából származó ruhákkal látta el. A mindennapi jelenet tökéletességére való törekvése odáig ment, hogy modelljeit saját kezűleg fésülte sablonokból. Talbot műveinek felületei nagy művészi tehetségéről tanúskodnak. A csiszolt fa, a fényes fém és a finom szövetek kivételesen élővé teszik a jeleneteket.
Talbot Hughes olyan világot teremtett a képekben, amilyet Jane Austen teremtett az irodalomban. A Bath-i nyár brit érzése és a nagy bálok ideje a Regency-korszakban. A néző voyeurré válik, és nézheti, ahogy a tükörbe pillant, szalagokat köt és púderezi az arcát. Talbot Hughes nagy figyelemmel festett a történelmi háttérre, beépítve a hétköznapok szemléletét. A tökéletes pillanathoz Talbot személyesen terítette ki a korok divatját. Például a "The Union Jacket" című festményen a ruházat és az anyag mintázata nem illeszkedik a frizurához. A hölgy bonyolultan göndörített haját csak sok évvel később drapírozták ebben a formában. Talbot Hughes-gyűjteményét később egy múzeumnak adták át egyedisége és kiterjedése miatt.
Oldal 1 / 1