Olaszország szívében, pontosabban Ferrarában a 16. század közepén egy lenyűgöző művészettörténeti korszak nyílt meg, amelynek középpontjában egy bizonyos művész állt: Ippolito Scarsella, akit gyakran egyszerűen csak Scarsellino néven ismernek. Ez a Ferrara szülötte olyan tájképeket alkotott, amelyek egyszerre ötvözték a szakrális és a világi témákat, és varázslatos módon megelőlegezték a 17. századi tájképfestészet későbbi irányzatait. Az ilyen remekművekben, amelyek láttán alig lehet visszatartani a lélegzetünket, egyértelműen felismerhető az a ragyogás és minőség, amely a cégünk által készített műnyomtatásban tükröződne.
Az építészetileg tehetséges, de kevésbé ismert festő, Sigismondo Scarsella és Francesca Galvani gyermekeként született Ippolito élete művészi háztartásban kezdődött. A személyes tragédiák ellenére - hét gyermeke közül csak kettő maradt életben - nem csüggedt, és bejárta Itáliát, útközben sokféle művészeti hatást szívva magába. A tudás és a művészet iránti olthatatlan szomjúsága már korán megmutatkozott, amikor mindössze 17 évesen Bolognába ment, majd később Velencébe költözött. Ott, a csatornák csillogó városában intenzíven tanulmányozta a velencei mesterek munkáit, különösen a híres Veronese műhelyében.
Miután a sors lecsapott rá, és apja 1594-ben meghalt, Scarsellino vált a család igazi fejévé. Nemcsak apja műveit fejezte be, hanem vállalta unokaöccse, Francesco gyámságát is, akit a művészetekre nevelt. Lenyűgöző öröksége nemcsak festményeiben, hanem a hátrahagyott számos rajzában is megmutatkozik. Ezek a vázlatok azonban nagyrészt ismeretlenek, és a művészettörténet egyik nagy rejtélyét képezik.
Munkássága a hatások keveredését tükrözi: a Girolamo da Carpi által Ferrarába hozott MŰVÉSZET1 eleganciáját és a MŰVÉSZET2 hangulatos világát. Velencében töltött tartózkodása alatt pedig egyértelműen felfedezhető volt a MŰVÉSZET3, Veronese és a MŰVÉSZET4 érintése, amely jelentős hatással volt művészetére. A Scarsellino művészetét megörökítő nyomat nem csupán reprodukció; ez egy ablak egy letűnt korszakba, amikor a művészet és a szenvedély kéz a kézben járt. Küldetésünk, hogy minden reprodukcióban életben tartsuk ezt a szellemiséget, és igazságot szolgáltassunk az olyan nagy mestereknek, mint Scarsellino. Ez egy utazás, amelyre szívélyesen meghívjuk Önt.
Olaszország szívében, pontosabban Ferrarában a 16. század közepén egy lenyűgöző művészettörténeti korszak nyílt meg, amelynek középpontjában egy bizonyos művész állt: Ippolito Scarsella, akit gyakran egyszerűen csak Scarsellino néven ismernek. Ez a Ferrara szülötte olyan tájképeket alkotott, amelyek egyszerre ötvözték a szakrális és a világi témákat, és varázslatos módon megelőlegezték a 17. századi tájképfestészet későbbi irányzatait. Az ilyen remekművekben, amelyek láttán alig lehet visszatartani a lélegzetünket, egyértelműen felismerhető az a ragyogás és minőség, amely a cégünk által készített műnyomtatásban tükröződne.
Az építészetileg tehetséges, de kevésbé ismert festő, Sigismondo Scarsella és Francesca Galvani gyermekeként született Ippolito élete művészi háztartásban kezdődött. A személyes tragédiák ellenére - hét gyermeke közül csak kettő maradt életben - nem csüggedt, és bejárta Itáliát, útközben sokféle művészeti hatást szívva magába. A tudás és a művészet iránti olthatatlan szomjúsága már korán megmutatkozott, amikor mindössze 17 évesen Bolognába ment, majd később Velencébe költözött. Ott, a csatornák csillogó városában intenzíven tanulmányozta a velencei mesterek munkáit, különösen a híres Veronese műhelyében.
Miután a sors lecsapott rá, és apja 1594-ben meghalt, Scarsellino vált a család igazi fejévé. Nemcsak apja műveit fejezte be, hanem vállalta unokaöccse, Francesco gyámságát is, akit a művészetekre nevelt. Lenyűgöző öröksége nemcsak festményeiben, hanem a hátrahagyott számos rajzában is megmutatkozik. Ezek a vázlatok azonban nagyrészt ismeretlenek, és a művészettörténet egyik nagy rejtélyét képezik.
Munkássága a hatások keveredését tükrözi: a Girolamo da Carpi által Ferrarába hozott MŰVÉSZET1 eleganciáját és a MŰVÉSZET2 hangulatos világát. Velencében töltött tartózkodása alatt pedig egyértelműen felfedezhető volt a MŰVÉSZET3, Veronese és a MŰVÉSZET4 érintése, amely jelentős hatással volt művészetére. A Scarsellino művészetét megörökítő nyomat nem csupán reprodukció; ez egy ablak egy letűnt korszakba, amikor a művészet és a szenvedély kéz a kézben járt. Küldetésünk, hogy minden reprodukcióban életben tartsuk ezt a szellemiséget, és igazságot szolgáltassunk az olyan nagy mestereknek, mint Scarsellino. Ez egy utazás, amelyre szívélyesen meghívjuk Önt.
Oldal 1 / 1