Richard Cosway angol festő volt, aki a Regency-korszakban leginkább miniatúráiról és extravagáns életmódjáról vált ismertté. Richard Cosway már fiatalon nagy tehetséget mutatott a festészethez. 1754-ben, tizenkét éves korában kezdett először Hudsonnál tanulni, amit hamarosan Shipley rajziskolájában folytatott. Az 1755 és 1760 közötti években a Royal Society of Arts többször is díjazta a rajzait. Ezt számos kiállítás követte a Művészek Társasága és a Művészek Szabad Társasága számára az 1760-as években. 1769-ben csatlakozott a Királyi Akadémiához, ahol kiállításokat rendezett. Híres volt excentrikus megjelenéséről, arroganciájáról és a nők iránti szeretetéről, bár őt magát is azzal vádolták, hogy nőies oldalát mutatja. Gyakran kritikák és gúnyolódások célpontja volt, ő és felesége, Maria Hadfield, aki szintén festő volt, a társaság mágnesei voltak, és olyan nagyságok látogatták otthonukat, mint William Blake és a Chevalier d'Éon káprázatos alakja. Thomas Jefferson nyíltan szerelmet táplált Cosway felesége iránt, és folyamatosan próbálta őt megnyerni magának. 1785-ben kinevezték a walesi herceg udvari festőjévé, amely cím kizárólag Cosway számára készült, és amelyhez a Primarius "Pictor Serenissimi Walliae Principis" aláírást adta.
Richard Cosway, aki maga is minden műfaj remekműveinek gyűjtője volt, saját munkáiban, különösen a miniatűr festészetben jeleskedett. Különösen híres volt "Miss Elliot a Pallas szerepében" című miniatűrje, amelyet 1769-ben állított ki a Művészek Társaságában, és amely ma a lodi Cosway Alapítványban található. Más műveket is készített, például több életnagyságú portrét a Powderham kastélyban élő Courtenay családról, köztük William, 3. Courtenay vikomt (1791) portréját, amely ma a Lord Courtenay gyűjteményben található.
Bár Richard Cosway olajjal is dolgozott, műveit sajátos miniatűr festészeti technikája emelte ki. Azzal, hogy elefántcsontra akvarellel festett, a hagyományostól nagyon eltérő, áttetsző hatást ért el. Cosway korában a miniatűr festészet nem örvendett nagy elismerésnek, de művei nagyon népszerűek voltak. Hírnevét és művészi sikerét valószínűleg az ügyes önszínrevitelének és célzott önreklámozásának is köszönhette. Richard Cosway tehetséges művész volt, aki - szerény körülmények közül érkezve - tehetségével, saját stílusával, egy különleges fülke ügyes megválasztásával, ahogy ma mondanánk, és káprázatos megjelenésével szerzett hírnevet és sikert. Háza a londoni társaság egyik központja volt, ahol művészek, értelmiségiek és befolyásos emberek fordultak meg.
Richard Cosway angol festő volt, aki a Regency-korszakban leginkább miniatúráiról és extravagáns életmódjáról vált ismertté. Richard Cosway már fiatalon nagy tehetséget mutatott a festészethez. 1754-ben, tizenkét éves korában kezdett először Hudsonnál tanulni, amit hamarosan Shipley rajziskolájában folytatott. Az 1755 és 1760 közötti években a Royal Society of Arts többször is díjazta a rajzait. Ezt számos kiállítás követte a Művészek Társasága és a Művészek Szabad Társasága számára az 1760-as években. 1769-ben csatlakozott a Királyi Akadémiához, ahol kiállításokat rendezett. Híres volt excentrikus megjelenéséről, arroganciájáról és a nők iránti szeretetéről, bár őt magát is azzal vádolták, hogy nőies oldalát mutatja. Gyakran kritikák és gúnyolódások célpontja volt, ő és felesége, Maria Hadfield, aki szintén festő volt, a társaság mágnesei voltak, és olyan nagyságok látogatták otthonukat, mint William Blake és a Chevalier d'Éon káprázatos alakja. Thomas Jefferson nyíltan szerelmet táplált Cosway felesége iránt, és folyamatosan próbálta őt megnyerni magának. 1785-ben kinevezték a walesi herceg udvari festőjévé, amely cím kizárólag Cosway számára készült, és amelyhez a Primarius "Pictor Serenissimi Walliae Principis" aláírást adta.
Richard Cosway, aki maga is minden műfaj remekműveinek gyűjtője volt, saját munkáiban, különösen a miniatűr festészetben jeleskedett. Különösen híres volt "Miss Elliot a Pallas szerepében" című miniatűrje, amelyet 1769-ben állított ki a Művészek Társaságában, és amely ma a lodi Cosway Alapítványban található. Más műveket is készített, például több életnagyságú portrét a Powderham kastélyban élő Courtenay családról, köztük William, 3. Courtenay vikomt (1791) portréját, amely ma a Lord Courtenay gyűjteményben található.
Bár Richard Cosway olajjal is dolgozott, műveit sajátos miniatűr festészeti technikája emelte ki. Azzal, hogy elefántcsontra akvarellel festett, a hagyományostól nagyon eltérő, áttetsző hatást ért el. Cosway korában a miniatűr festészet nem örvendett nagy elismerésnek, de művei nagyon népszerűek voltak. Hírnevét és művészi sikerét valószínűleg az ügyes önszínrevitelének és célzott önreklámozásának is köszönhette. Richard Cosway tehetséges művész volt, aki - szerény körülmények közül érkezve - tehetségével, saját stílusával, egy különleges fülke ügyes megválasztásával, ahogy ma mondanánk, és káprázatos megjelenésével szerzett hírnevet és sikert. Háza a londoni társaság egyik központja volt, ahol művészek, értelmiségiek és befolyásos emberek fordultak meg.
Oldal 1 / 2