A botanika és a növénytan iránti érdeklődés gyökereit korán lefektették. Pierre-Joseph-Redouté egy apátsági lakberendező fiaként a kolostor lenyűgöző kertjei között nőtt fel. Ugyancsak egy szerzetes volt az, aki Pierre-ben felébresztette a botanika iránti szeretetet. A fiatal művész 13 éves korában elindult, hogy felfedezze a világot. Tehetségét arra használta, hogy portréfestőként keressen megélhetést. Redouté Amszterdamba költözött. Jan van Huysum munkásságát, különösen a virágokat és gyümölcsöket ábrázoló csendéleteket vette mintául.
Redouté 23 évesen érkezett Párizsba, ahol akvarellfestővé érett. Kedvenc témái a virágok voltak, amelyeket botanikai pontossággal ábrázolt. Párizsban Pierre folytatta botanikai kutatásait, és néhány év alatt elkészítette a liliomokról és rózsákról szóló asztali művek illusztrációit. A "Rosa Bifera Macrocarpa" című festménye egy rózsát ábrázol, amelynek virágai a zárt bimbótól a magvakig minden állapotot ábrázolnak. Híres a "Fritillara Imperalis" című császári koronát ábrázoló ábrázolása is. Az akvarellek különlegessége a világos háttér volt. Redouté a botanikus virágfestészet úttörője lett.
Redouté munkásságát már a művész életében is nagyra becsülték, még arisztokrata körökben is. Pierre Marie Antoinette királynőt és Josephine császárnőt is tisztelői és pártfogói között tartotta számon. Akvarelljeit még ma is használják a többnyire kihalt növények tanulmányozására.
A botanika és a növénytan iránti érdeklődés gyökereit korán lefektették. Pierre-Joseph-Redouté egy apátsági lakberendező fiaként a kolostor lenyűgöző kertjei között nőtt fel. Ugyancsak egy szerzetes volt az, aki Pierre-ben felébresztette a botanika iránti szeretetet. A fiatal művész 13 éves korában elindult, hogy felfedezze a világot. Tehetségét arra használta, hogy portréfestőként keressen megélhetést. Redouté Amszterdamba költözött. Jan van Huysum munkásságát, különösen a virágokat és gyümölcsöket ábrázoló csendéleteket vette mintául.
Redouté 23 évesen érkezett Párizsba, ahol akvarellfestővé érett. Kedvenc témái a virágok voltak, amelyeket botanikai pontossággal ábrázolt. Párizsban Pierre folytatta botanikai kutatásait, és néhány év alatt elkészítette a liliomokról és rózsákról szóló asztali művek illusztrációit. A "Rosa Bifera Macrocarpa" című festménye egy rózsát ábrázol, amelynek virágai a zárt bimbótól a magvakig minden állapotot ábrázolnak. Híres a "Fritillara Imperalis" című császári koronát ábrázoló ábrázolása is. Az akvarellek különlegessége a világos háttér volt. Redouté a botanikus virágfestészet úttörője lett.
Redouté munkásságát már a művész életében is nagyra becsülték, még arisztokrata körökben is. Pierre Marie Antoinette királynőt és Josephine császárnőt is tisztelői és pártfogói között tartotta számon. Akvarelljeit még ma is használják a többnyire kihalt növények tanulmányozására.
Oldal 1 / 8