Peter McClure Velencében született. Szülei skót és szerb gyökereket adtak neki. Peter iskolába járt, majd Londonban művészeti és építészeti tanulmányoknak szentelte magát. Ezt követően a művész Cornwallba költözött. Életének további állomásai az Anglia keleti partján fekvő Hartlepool és a skót partoknál fekvő Kintyre-félsziget. Ennek során Peter sok évet töltött művésztelepeken. Egy buddhista találkozón úgy jellemezte munkaköri leírását, hogy vándor. Pétert lenyűgözik a mágikus négyzetek, a prímszámok és a geometria. A geometrikus művészet tette híressé a művészt. McClure a matematikát tekinti az egyetlen egyetemes igazságnak, és kritikusan viszonyul a valóság illuzionista ábrázolásaihoz. Péter minden festményben az igazság absztrakcióját látja.
Miután elhagyta Londont, Peter McClure Cornwallban összpontosított művészi tevékenységére. Vándorolni kezdett, és közben szemetet gyűjtött. Kurt Switters gyakran használta kollázsaiban mások szemeteskosarának tartalmát. McClure azt vette el, amit mások a természetben hagytak hátra. Péter szín és textúra szerint válogatta a leleteit. A művész ezután aprólékosan négyzetekre vágta az anyagot, és néhányat megfestett. Péter az alapszínű négyzeteket egy rétegelt lemezre szerelte fel. Ezt a művet hibridként írja le, nem volt se ez, se az. A művet bizományba adta eladásra, és harminc év után ott találta. Az első festmény óta Peter sokat költözött, és rendkívül produktív volt. A művész számos kollázst, konstrukciót, festményt és rajzot eladott, nagylelkűen elajándékozott vagy egyszerűen elveszített. 2009-ben a művész megtette a talán legszokatlanabb lépést, amelyet valaha is tett egy festő. Peter elégette az összes művet, amely akkoriban a cornwalli műtermében volt. Ami megmaradt, az egy hamuval teli üveg, amelyet Péter a mai napig őriz.
A cornwalli művésztelepen töltött idő Peter legtermékenyebb időszakai közé tartozott. A művész szinte a GOMETRIZMUS kifejezés alatt foglalja össze az ott született művek nagy számát. Cornwall mágnesként vonzza a művészeket, gyűjtőket és művészeti mogulokat. Egy olyan környezet, amellyel a kritikus művésznek meg kellett barátkoznia. Egy részben eredeti és részben nyomatokból álló kiállításon Peter megkérdezte a látogatókat, hogy meg tudják-e mondani, melyik festmény nyomtatott. Sok látogató nem látta a különbséget, és sokan úgy érezték, hogy a másolatok jobb minőségűek. Peter McClure Hartlepoolba költözött. A helyi művészet itt kevés országos figyelmet kap. A helyi művészek nem a díjakért és a hírnévért dolgoznak. Szívből és a kreativitás szeretetéből alkotnak. Talán Peter McClure befejezte vándorlását és megérkezett.
Peter McClure Velencében született. Szülei skót és szerb gyökereket adtak neki. Peter iskolába járt, majd Londonban művészeti és építészeti tanulmányoknak szentelte magát. Ezt követően a művész Cornwallba költözött. Életének további állomásai az Anglia keleti partján fekvő Hartlepool és a skót partoknál fekvő Kintyre-félsziget. Ennek során Peter sok évet töltött művésztelepeken. Egy buddhista találkozón úgy jellemezte munkaköri leírását, hogy vándor. Pétert lenyűgözik a mágikus négyzetek, a prímszámok és a geometria. A geometrikus művészet tette híressé a művészt. McClure a matematikát tekinti az egyetlen egyetemes igazságnak, és kritikusan viszonyul a valóság illuzionista ábrázolásaihoz. Péter minden festményben az igazság absztrakcióját látja.
Miután elhagyta Londont, Peter McClure Cornwallban összpontosított művészi tevékenységére. Vándorolni kezdett, és közben szemetet gyűjtött. Kurt Switters gyakran használta kollázsaiban mások szemeteskosarának tartalmát. McClure azt vette el, amit mások a természetben hagytak hátra. Péter szín és textúra szerint válogatta a leleteit. A művész ezután aprólékosan négyzetekre vágta az anyagot, és néhányat megfestett. Péter az alapszínű négyzeteket egy rétegelt lemezre szerelte fel. Ezt a művet hibridként írja le, nem volt se ez, se az. A művet bizományba adta eladásra, és harminc év után ott találta. Az első festmény óta Peter sokat költözött, és rendkívül produktív volt. A művész számos kollázst, konstrukciót, festményt és rajzot eladott, nagylelkűen elajándékozott vagy egyszerűen elveszített. 2009-ben a művész megtette a talán legszokatlanabb lépést, amelyet valaha is tett egy festő. Peter elégette az összes művet, amely akkoriban a cornwalli műtermében volt. Ami megmaradt, az egy hamuval teli üveg, amelyet Péter a mai napig őriz.
A cornwalli művésztelepen töltött idő Peter legtermékenyebb időszakai közé tartozott. A művész szinte a GOMETRIZMUS kifejezés alatt foglalja össze az ott született művek nagy számát. Cornwall mágnesként vonzza a művészeket, gyűjtőket és művészeti mogulokat. Egy olyan környezet, amellyel a kritikus művésznek meg kellett barátkoznia. Egy részben eredeti és részben nyomatokból álló kiállításon Peter megkérdezte a látogatókat, hogy meg tudják-e mondani, melyik festmény nyomtatott. Sok látogató nem látta a különbséget, és sokan úgy érezték, hogy a másolatok jobb minőségűek. Peter McClure Hartlepoolba költözött. A helyi művészet itt kevés országos figyelmet kap. A helyi művészek nem a díjakért és a hírnévért dolgoznak. Szívből és a kreativitás szeretetéből alkotnak. Talán Peter McClure befejezte vándorlását és megérkezett.
Oldal 1 / 3