Marco Ricci, aki 1676. június 5-én született a Velencei Köztársaság szívében, Bellunóban, és 1730. január 21-én itt talált végső nyugalomra, olasz festőként kitörölhetetlen nyomot hagyott a művészet világában. Ricci nagybátyja, a portréfestészetéről híres MŰVÉSZ0 tapasztalataiból és útmutatásaiból profitálhatott. Ez a családi partnerség erős duót alkotott, mivel Marco egyedülálló szakértelme a tájkép- és tájképfestészet terén tökéletesen kiegészítette nagybátyja portréfestészetét. Ricci életét művészi átalakulás és személyes kihívások jellemezték. Fiatalkorában kénytelen volt elhagyni Velencét, miután megvádolták egy gondolier meggyilkolásával. Ez Spalatóba vezette, ahol az Antonio Francesco Peruzzini művésznővel dolgozott. 1704 és 1708 között Firenzében jelentős műveket készített, többek között a Palazzo Pitti díszítését, amelyet nagybátyja kapott a nemes Ferdinando de' Medicitől. Ricci részt vett a Palazzo Fenzi díszítésében is, és egy mennyezetfestménnyel járult hozzá annak pompájához.
Tehetsége nem maradt felfedezetlen, és végül Olaszország határain túlra is elvitte. Lord Manchester 1708-ban meghívta Londonba, ahol Giovanni Antonio Pellegrini-vel együtt a Haymarketben lévő Queen's Theatre számára készített bonyolult díszleteket. Itt készítette el Catherine Tofts brit primadonna remek portréját is. Egy hollandiai tanulmányi időszak után 1710-ben visszatért Olaszországba, és meghívta nagybátyját, hogy kísérje el Londonba. Mindkét művész 1716-ban tért vissza Velencébe. Itt Ricci szoros kapcsolatot alakított ki Joseph Smith brit üzletemberrel, aki Ricci és nagybátyja jelentős mecénása lett. Ricci művészi látásmódja messze túlmutatott jól ismert tájképfestményein. Velencei színházak, köztük a Teatro San Giovanni Grisostomo és a Teatro Sant'Angelo díszleteit is ő tervezte. Repertoárját kiterjesztette a kecskebőrre festett temperafestészetre is, 1723-tól pedig metszeteket is készített, bár ezekből ma már csak 33 darab ismert. Ma Marco Ricci lenyűgöző életműve előtt tisztelgünk azzal, hogy kiváló minőségű nyomatokat készítünk, amelyek gyönyörűen tükrözik színvilágát és a részletekre való odafigyelését. Egy ilyen nyomat megvásárlásával tiszteleghetünk Ricci rendkívüli tehetsége és egyedi stílusa előtt, amely műveit összetéveszthetetlenné teszi. Olyan, mintha egy Marco Ricci művészeti nyomat segítségével a lenyűgöző olasz művészettörténet egy darabját tartaná a kezében.
Marco Ricci, aki 1676. június 5-én született a Velencei Köztársaság szívében, Bellunóban, és 1730. január 21-én itt talált végső nyugalomra, olasz festőként kitörölhetetlen nyomot hagyott a művészet világában. Ricci nagybátyja, a portréfestészetéről híres MŰVÉSZ0 tapasztalataiból és útmutatásaiból profitálhatott. Ez a családi partnerség erős duót alkotott, mivel Marco egyedülálló szakértelme a tájkép- és tájképfestészet terén tökéletesen kiegészítette nagybátyja portréfestészetét. Ricci életét művészi átalakulás és személyes kihívások jellemezték. Fiatalkorában kénytelen volt elhagyni Velencét, miután megvádolták egy gondolier meggyilkolásával. Ez Spalatóba vezette, ahol az Antonio Francesco Peruzzini művésznővel dolgozott. 1704 és 1708 között Firenzében jelentős műveket készített, többek között a Palazzo Pitti díszítését, amelyet nagybátyja kapott a nemes Ferdinando de' Medicitől. Ricci részt vett a Palazzo Fenzi díszítésében is, és egy mennyezetfestménnyel járult hozzá annak pompájához.
Tehetsége nem maradt felfedezetlen, és végül Olaszország határain túlra is elvitte. Lord Manchester 1708-ban meghívta Londonba, ahol Giovanni Antonio Pellegrini-vel együtt a Haymarketben lévő Queen's Theatre számára készített bonyolult díszleteket. Itt készítette el Catherine Tofts brit primadonna remek portréját is. Egy hollandiai tanulmányi időszak után 1710-ben visszatért Olaszországba, és meghívta nagybátyját, hogy kísérje el Londonba. Mindkét művész 1716-ban tért vissza Velencébe. Itt Ricci szoros kapcsolatot alakított ki Joseph Smith brit üzletemberrel, aki Ricci és nagybátyja jelentős mecénása lett. Ricci művészi látásmódja messze túlmutatott jól ismert tájképfestményein. Velencei színházak, köztük a Teatro San Giovanni Grisostomo és a Teatro Sant'Angelo díszleteit is ő tervezte. Repertoárját kiterjesztette a kecskebőrre festett temperafestészetre is, 1723-tól pedig metszeteket is készített, bár ezekből ma már csak 33 darab ismert. Ma Marco Ricci lenyűgöző életműve előtt tisztelgünk azzal, hogy kiváló minőségű nyomatokat készítünk, amelyek gyönyörűen tükrözik színvilágát és a részletekre való odafigyelését. Egy ilyen nyomat megvásárlásával tiszteleghetünk Ricci rendkívüli tehetsége és egyedi stílusa előtt, amely műveit összetéveszthetetlenné teszi. Olyan, mintha egy Marco Ricci művészeti nyomat segítségével a lenyűgöző olasz művészettörténet egy darabját tartaná a kezében.
Oldal 1 / 1