Louis Lafitte Párizsban született, Jean-Baptiste Regnault festő tanítványa volt, a Regulus visszatér Karthágóba című kompozíciójával elnyerte a Premier Prix de Rome-ot. Rómában töltött idejét megzavarta a franciák elleni felkelés, és Firenzébe menekült. Néhány évvel később visszatért Párizsba. Az anyagi nehézségek miatt azonban a rajzolás és a díszítés felé fordult. Ebben a minőségében rajzokat készített a köztársasági naptárhoz. Az olajozott papírra készült, majd háttérvilágítással megvilágított festmények gyakorlója is volt. Louis Lafitte olyan festményeket állított ki, mint a Rivoli csata, az 1804. december 16-i tűzijáték a koronázás alkalmából, Bernardin de Saint-Pierre portréja, Paul és Virginie, Mars és Vénusz témája. Ezenkívül Lafitte készítette az Etoile-nál Napóleon és Marie-Louise átvonulása alkalmából felállított ideiglenes diadalív díszítését. A kőboltozat valójában csak három méter magas volt, és a munkásokat arra kérték, hogy Chalgrin modellje alapján építsenek rá egy sárga márványt ábrázoló, fából és vászonból készült boltozatot. Louis Lafitte készítette a Párizs díszítését, a törvényhozást, a nemzeti ipart, a császár kegyét és a császárné érkezését ábrázoló festett trompe l'oeil bazreliefeket. Nem tudni, hogy Marie-Louise mit gondolt az építményről; ami a császárt illeti, ő elégedett volt. A szenátus számára a római király születésének allegóriája. A szenátust Minerva alakja ábrázolja, aki a király bölcsőjén áll, alatta pedig egy farkaslány, aki Romulust és Remust szoptatja. Ez az akvarell modellként szolgált volna, és a szenátus bejárata fölött lett volna elhelyezve.
Louis Lafitte emlékérmet is tervezett erre a keresztelőre. A pompás érmet Andrieu a párizsi Monnaie de Paris-ban metszette. Az előlapon Napóleon babérkoszorúval megkoronázott fejének profilképe látható, a hátlapon pedig a császár ábrázolása nagyszabású császári öltözetben. Homlokán babérkoszorút visel, trónja előtt áll, karjában kisfiát tartja, alatta pedig a keresztelőmedence látható. Louis Lafitte egyike volt azoknak a festőknek és szobrászoknak, akik modelleket készítettek a Sèvres-i Manufaktúra számára. Különösen a "XIV. Lajos uralkodásának diadala" című váza modelljét rajzolta meg. Politikailag Lafitte nem szenvedett a régensség alatt, Napóleonnak, valamint XVIII. és X. Lajosnak és Károlynak is változott és dolgozott, és restaurálta a Hôtel des Invalides templomának festményeit is. Emellett ő készítette a párizsi Hôtel de Ville-ben az angoulême-i herceg Spanyolországból való visszatérése alkalmából rendezett ünnepség díszítésének terveit is. Ő készítette a X. Károly koronázásán használt arany- és ezüstkészletek modelljeit is. Művei számos francia múzeumban, például Dijonban és Poitiers-ben láthatók. Rajzai Montpellier, Angers és Pontoise múzeumaiban találhatók.
Louis Lafitte Párizsban született, Jean-Baptiste Regnault festő tanítványa volt, a Regulus visszatér Karthágóba című kompozíciójával elnyerte a Premier Prix de Rome-ot. Rómában töltött idejét megzavarta a franciák elleni felkelés, és Firenzébe menekült. Néhány évvel később visszatért Párizsba. Az anyagi nehézségek miatt azonban a rajzolás és a díszítés felé fordult. Ebben a minőségében rajzokat készített a köztársasági naptárhoz. Az olajozott papírra készült, majd háttérvilágítással megvilágított festmények gyakorlója is volt. Louis Lafitte olyan festményeket állított ki, mint a Rivoli csata, az 1804. december 16-i tűzijáték a koronázás alkalmából, Bernardin de Saint-Pierre portréja, Paul és Virginie, Mars és Vénusz témája. Ezenkívül Lafitte készítette az Etoile-nál Napóleon és Marie-Louise átvonulása alkalmából felállított ideiglenes diadalív díszítését. A kőboltozat valójában csak három méter magas volt, és a munkásokat arra kérték, hogy Chalgrin modellje alapján építsenek rá egy sárga márványt ábrázoló, fából és vászonból készült boltozatot. Louis Lafitte készítette a Párizs díszítését, a törvényhozást, a nemzeti ipart, a császár kegyét és a császárné érkezését ábrázoló festett trompe l'oeil bazreliefeket. Nem tudni, hogy Marie-Louise mit gondolt az építményről; ami a császárt illeti, ő elégedett volt. A szenátus számára a római király születésének allegóriája. A szenátust Minerva alakja ábrázolja, aki a király bölcsőjén áll, alatta pedig egy farkaslány, aki Romulust és Remust szoptatja. Ez az akvarell modellként szolgált volna, és a szenátus bejárata fölött lett volna elhelyezve.
Louis Lafitte emlékérmet is tervezett erre a keresztelőre. A pompás érmet Andrieu a párizsi Monnaie de Paris-ban metszette. Az előlapon Napóleon babérkoszorúval megkoronázott fejének profilképe látható, a hátlapon pedig a császár ábrázolása nagyszabású császári öltözetben. Homlokán babérkoszorút visel, trónja előtt áll, karjában kisfiát tartja, alatta pedig a keresztelőmedence látható. Louis Lafitte egyike volt azoknak a festőknek és szobrászoknak, akik modelleket készítettek a Sèvres-i Manufaktúra számára. Különösen a "XIV. Lajos uralkodásának diadala" című váza modelljét rajzolta meg. Politikailag Lafitte nem szenvedett a régensség alatt, Napóleonnak, valamint XVIII. és X. Lajosnak és Károlynak is változott és dolgozott, és restaurálta a Hôtel des Invalides templomának festményeit is. Emellett ő készítette a párizsi Hôtel de Ville-ben az angoulême-i herceg Spanyolországból való visszatérése alkalmából rendezett ünnepség díszítésének terveit is. Ő készítette a X. Károly koronázásán használt arany- és ezüstkészletek modelljeit is. Művei számos francia múzeumban, például Dijonban és Poitiers-ben láthatók. Rajzai Montpellier, Angers és Pontoise múzeumaiban találhatók.
Oldal 1 / 1