Konrad Magi művészről soha nem szabad megfeledkezni. A festő, mint senki más, tudta, hogyan szívja magába a nemzetközi áramlatokat és stílusokat, és hogyan tükrözze azokat gátlástalanul és nagyon személyes módon. Ezzel a fantáziadús stratégiával Maginak sikerült mélyen behatolnia a táj és a festészet magjába. Hazájában, Észtországban Konrad Magit a modern festészet úttörőjének tartják. Az alkotót eleinte az impresszionizmus és a fauvizmus foglalkoztatta. De egy bizonyos ponton Magi elkötelezte magát az expresszionizmus mellett. A 20. század eleji új művészeti mozgalom rendkívüli módon vonzotta a művészt. Lehetőséget adott neki arra, hogy lázadjon a régimódi normák ellen, és jobban kifejezze saját belső érzéseit. Tájképeihez és figurális kompozícióihoz egyaránt saját absztrakt értelmezéseket választott.
De ezzel korántsem ért véget mesterséges munkássága. Elkezdett visszafogottabb színvilággal dolgozni, és a tájképek mellett most már virágképeket és portrékat is festett. Egy időre a mágusok Párizsban telepedtek le. Itt ismerkedett meg más nagy művészek munkáival. Otthon, Észtországban a művész inkább ecsetet ragadott. Az északi természet csendjében és magányában Magi számos rejtélyes tájképet alkotott, amelyek művészként megkülönböztették őt. A viharos felhőalakzatok és borongós lombkoronák alatti mezők és rétek voltak a specialitása. Ráadásul nem volt nehéz számára, hogy a tengerpartokat, tavakat, hegyeket és erdőket szinte pszichedelikus színesztétikába öltöztesse. Mági alkotó munkájában transzba esett. A teremtő tudta, hogyan kell aktiválni a pozitív és a negatív érzelmeket. Ahelyett, hogy mindig a való világot reprodukálta volna, Magi inkább a saját hangulatát akarta megragadni.
Konrad Magi rendkívül népszerű volt szülőhazájában, Észtországban. A nemzetközi színtéren azonban a rendkívüli művészt inkább figyelmen kívül hagyták. A mai művészeti világ azonban időközben szemet vetett a festő zseniális alkotásaira. Finnország és Dánia kiállításokat szentel neki. A GL STRAND művészeti társulás kortárs örökségeket mutat be a nagyközönségnek. Ugyanebben az összefüggésben Konrad Magi személyisége is a középpontba kerül. Megemlítik, hogy a festő a tartui városi iskolába járt, majd asztalos tanoncként végzett. A diploma megszerzése után Magi egy bútoripari vállalatnál dolgozott. Ezzel párhuzamosan részt vett a Tartui Német Művészek Társaságának rajzkurzusain. Nagy érdeklődést mutatott a színház, a hegedülés és a különböző sportok iránt is. Az 1905-ös forradalom zavargásai során Magi Helsinkibe menekült. Itt került kapcsolatba a Noor-Eesti körrel. 1907-ben Konrad Magi egy párizsi szabad művészeti akadémián tanult. A következő években a művész Norvégiában, Franciaországban és Németországban rekedt, majd végül visszatért Észtországba. Először rajztanárként dolgozott különböző iskolákban, míg végül a festészetnek szentelte magát.
Konrad Magi művészről soha nem szabad megfeledkezni. A festő, mint senki más, tudta, hogyan szívja magába a nemzetközi áramlatokat és stílusokat, és hogyan tükrözze azokat gátlástalanul és nagyon személyes módon. Ezzel a fantáziadús stratégiával Maginak sikerült mélyen behatolnia a táj és a festészet magjába. Hazájában, Észtországban Konrad Magit a modern festészet úttörőjének tartják. Az alkotót eleinte az impresszionizmus és a fauvizmus foglalkoztatta. De egy bizonyos ponton Magi elkötelezte magát az expresszionizmus mellett. A 20. század eleji új művészeti mozgalom rendkívüli módon vonzotta a művészt. Lehetőséget adott neki arra, hogy lázadjon a régimódi normák ellen, és jobban kifejezze saját belső érzéseit. Tájképeihez és figurális kompozícióihoz egyaránt saját absztrakt értelmezéseket választott.
De ezzel korántsem ért véget mesterséges munkássága. Elkezdett visszafogottabb színvilággal dolgozni, és a tájképek mellett most már virágképeket és portrékat is festett. Egy időre a mágusok Párizsban telepedtek le. Itt ismerkedett meg más nagy művészek munkáival. Otthon, Észtországban a művész inkább ecsetet ragadott. Az északi természet csendjében és magányában Magi számos rejtélyes tájképet alkotott, amelyek művészként megkülönböztették őt. A viharos felhőalakzatok és borongós lombkoronák alatti mezők és rétek voltak a specialitása. Ráadásul nem volt nehéz számára, hogy a tengerpartokat, tavakat, hegyeket és erdőket szinte pszichedelikus színesztétikába öltöztesse. Mági alkotó munkájában transzba esett. A teremtő tudta, hogyan kell aktiválni a pozitív és a negatív érzelmeket. Ahelyett, hogy mindig a való világot reprodukálta volna, Magi inkább a saját hangulatát akarta megragadni.
Konrad Magi rendkívül népszerű volt szülőhazájában, Észtországban. A nemzetközi színtéren azonban a rendkívüli művészt inkább figyelmen kívül hagyták. A mai művészeti világ azonban időközben szemet vetett a festő zseniális alkotásaira. Finnország és Dánia kiállításokat szentel neki. A GL STRAND művészeti társulás kortárs örökségeket mutat be a nagyközönségnek. Ugyanebben az összefüggésben Konrad Magi személyisége is a középpontba kerül. Megemlítik, hogy a festő a tartui városi iskolába járt, majd asztalos tanoncként végzett. A diploma megszerzése után Magi egy bútoripari vállalatnál dolgozott. Ezzel párhuzamosan részt vett a Tartui Német Művészek Társaságának rajzkurzusain. Nagy érdeklődést mutatott a színház, a hegedülés és a különböző sportok iránt is. Az 1905-ös forradalom zavargásai során Magi Helsinkibe menekült. Itt került kapcsolatba a Noor-Eesti körrel. 1907-ben Konrad Magi egy párizsi szabad művészeti akadémián tanult. A következő években a művész Norvégiában, Franciaországban és Németországban rekedt, majd végül visszatért Észtországba. Először rajztanárként dolgozott különböző iskolákban, míg végül a festészetnek szentelte magát.
Oldal 1 / 1