Kitagawa Utamaro művész korai éveiről nagyon kevés megbízható dokumentum áll rendelkezésre. A születési dátumra és a családi körülményekre vonatkozó információk homályosak. A japán művész, akinek születési neve Kitagawa Nebsuyoshi, és aki időnként Toyoakinak nevezte magát, Toriyama festőművésszel mélyítette el művészi tehetségét. Kitagawa technikája a fametszet volt, és az ukiyo-e stílus művészeti irányzatához tartozott. A "lebegő világ képein" a képtekercsek realisztikus ábrázolásai dekoratív elemekkel keverednek. A művészeti mozgalom szorosan kötődött a japán örömnegyedekhez.
Japán festői szépségének tanulmányozása után a művésznek kedve támadt a nők szépségéhez. Női ábrázolásait olyan precizitással és odaadással készítette el, amilyennel korának egyetlen más művésze sem. A nők is szerették Kitagawát, és ennek eredményeként számos precíz fametszetet készített, amelyeken teaházi hölgyeket ábrázolt. A művész tisztelettudóan, érzékenyen és a nők családi státuszának megfelelően komponálta meg nyomtatott jeleneteit.
A "Three Beauties of the Present Day" című mű egy színes fametszet, amely három gésát ábrázol háromszög alakú kompozícióban. A három hölgyet szépségükről ismerték Edóban, a mai Tokióban. Színésznők és táncosnők voltak, akik ismerték a művészt, és talán a kurtizánjai voltak. A szépségek inspirálták Utamarót, és rendszeres motívumként szerepelnek műveiben.
Kitagawa Utamaro művész korai éveiről nagyon kevés megbízható dokumentum áll rendelkezésre. A születési dátumra és a családi körülményekre vonatkozó információk homályosak. A japán művész, akinek születési neve Kitagawa Nebsuyoshi, és aki időnként Toyoakinak nevezte magát, Toriyama festőművésszel mélyítette el művészi tehetségét. Kitagawa technikája a fametszet volt, és az ukiyo-e stílus művészeti irányzatához tartozott. A "lebegő világ képein" a képtekercsek realisztikus ábrázolásai dekoratív elemekkel keverednek. A művészeti mozgalom szorosan kötődött a japán örömnegyedekhez.
Japán festői szépségének tanulmányozása után a művésznek kedve támadt a nők szépségéhez. Női ábrázolásait olyan precizitással és odaadással készítette el, amilyennel korának egyetlen más művésze sem. A nők is szerették Kitagawát, és ennek eredményeként számos precíz fametszetet készített, amelyeken teaházi hölgyeket ábrázolt. A művész tisztelettudóan, érzékenyen és a nők családi státuszának megfelelően komponálta meg nyomtatott jeleneteit.
A "Three Beauties of the Present Day" című mű egy színes fametszet, amely három gésát ábrázol háromszög alakú kompozícióban. A három hölgyet szépségükről ismerték Edóban, a mai Tokióban. Színésznők és táncosnők voltak, akik ismerték a művészt, és talán a kurtizánjai voltak. A szépségek inspirálták Utamarót, és rendszeres motívumként szerepelnek műveiben.
Oldal 1 / 12