Julian Mandel vagy Julien Mandelbaum a huszadik század elejének egyik leghíresebb női aktfotósa. Elzászban született zsidó szülők gyermekeként, fiatalon, körülbelül 28 évesen Párizsba költözött, ahol a huszadik század elején híres lett fotóival. Az 1930-as évek közepéig az áhított portrékat neves francia kiadók és a Németországból indult "Neue Fotografische Gesellschaft" (Új Fotográfiai Társaság) jelentette meg. Több mint 25 éven át készített erotikus képeslapokat, amelyeken bonyolultan megtervezett aktképei szerepeltek, hogy megélhetést biztosítson magának. Az ábrázolt modelleket többnyire magas színvonalú elrendezésben, árulkodó pózokban fotózzák, kitűnő színtónusok jellemzik őket, és művészien komponáltak, miközben a lágy megvilágítás és a fénnyel és árnyékkal való ügyes játék különleges kontrasztot teremt.
A hőn áhított aktfotókat külön erre a célra gyártották, és a megfelelő, kézreálló formátumú, feltűnésmentes képeslapokként hozták forgalomba. Ugyanakkor nagyon népszerűek voltak abban az időben, mert praktikus formátumuknak köszönhetően könnyen el lehetett helyezni őket a kabátzsebekben, csomagokban és könyvekben. E rideg idők ellenére azon kevés művészek közé tartozott, akik gyakran szignálták a polgári társadalom által rosszallóan szemlélt műveit egy bélyegzővel vagy a J. Mandel felirattal az előlapon. Az Európa-szerte egyre nyilvánvalóbbá váló náci zsidóüldözés során Julian Mandel 1935-ben végleg elhagyta akkori feleségét, fiukat és Franciaországot. Brazíliába emigrált, ahol barátaival együtt segített más, Franciaországból menekülő zsidóknak az Egyesült Államokba, Brazíliába és a dél-amerikai kontinens számos más országába emigrálni. Különösen sokakat csempészett Brazíliába, ahol hamarosan új családot alapított. Julian Mandel eltitkolta, hogy zsidó, kétségtelenül azért, hogy segítsen más zsidóknak menekülni a nácik elől. Sajnos nem sokat tudunk a titokzatos művészről. A párizsi időszakából sok információ alátámasztható a munkásságával, de hogy később mit tett Dél-Amerikában, hogy anyagilag fenntartsa a létét, kevésbé ismert. Annyi bizonyos, hogy soha nem tért vissza Európába, és élete hátralévő részét Recifében / Brazíliában töltötte, ahol 68 éves korában meghalt. Abban az időben ezen a néven a korai aktfotózás ismert alakja volt, és feleséget és 3 gyermeket hagyott hátra. Ennek ellenére ma is gyanítható, hogy neve csak álnév volt, és valódi nevét egész életében titokban tartotta.
Julian Mandel vagy Julien Mandelbaum a huszadik század elejének egyik leghíresebb női aktfotósa. Elzászban született zsidó szülők gyermekeként, fiatalon, körülbelül 28 évesen Párizsba költözött, ahol a huszadik század elején híres lett fotóival. Az 1930-as évek közepéig az áhított portrékat neves francia kiadók és a Németországból indult "Neue Fotografische Gesellschaft" (Új Fotográfiai Társaság) jelentette meg. Több mint 25 éven át készített erotikus képeslapokat, amelyeken bonyolultan megtervezett aktképei szerepeltek, hogy megélhetést biztosítson magának. Az ábrázolt modelleket többnyire magas színvonalú elrendezésben, árulkodó pózokban fotózzák, kitűnő színtónusok jellemzik őket, és művészien komponáltak, miközben a lágy megvilágítás és a fénnyel és árnyékkal való ügyes játék különleges kontrasztot teremt.
A hőn áhított aktfotókat külön erre a célra gyártották, és a megfelelő, kézreálló formátumú, feltűnésmentes képeslapokként hozták forgalomba. Ugyanakkor nagyon népszerűek voltak abban az időben, mert praktikus formátumuknak köszönhetően könnyen el lehetett helyezni őket a kabátzsebekben, csomagokban és könyvekben. E rideg idők ellenére azon kevés művészek közé tartozott, akik gyakran szignálták a polgári társadalom által rosszallóan szemlélt műveit egy bélyegzővel vagy a J. Mandel felirattal az előlapon. Az Európa-szerte egyre nyilvánvalóbbá váló náci zsidóüldözés során Julian Mandel 1935-ben végleg elhagyta akkori feleségét, fiukat és Franciaországot. Brazíliába emigrált, ahol barátaival együtt segített más, Franciaországból menekülő zsidóknak az Egyesült Államokba, Brazíliába és a dél-amerikai kontinens számos más országába emigrálni. Különösen sokakat csempészett Brazíliába, ahol hamarosan új családot alapított. Julian Mandel eltitkolta, hogy zsidó, kétségtelenül azért, hogy segítsen más zsidóknak menekülni a nácik elől. Sajnos nem sokat tudunk a titokzatos művészről. A párizsi időszakából sok információ alátámasztható a munkásságával, de hogy később mit tett Dél-Amerikában, hogy anyagilag fenntartsa a létét, kevésbé ismert. Annyi bizonyos, hogy soha nem tért vissza Európába, és élete hátralévő részét Recifében / Brazíliában töltötte, ahol 68 éves korában meghalt. Abban az időben ezen a néven a korai aktfotózás ismert alakja volt, és feleséget és 3 gyermeket hagyott hátra. Ennek ellenére ma is gyanítható, hogy neve csak álnév volt, és valódi nevét egész életében titokban tartotta.
Oldal 1 / 1