Jozef Israëls holland festő és grafikus a hágai iskola egyik legjelentősebb művésze. Groningenben született 1824-ben és Hágában halt meg 1911-ben. A fiatalember és kezdő művész 18 évesen Amszterdamba költözött, ahol az Jan Adam Kruseman és Johann Willem Pieneman művészeti iskolákban tanult. Néhány évet - 1845 és 1847 között - Párizsban is töltött. Itt tanulta meg, hogyan kell romantikus történelmi festményeket készíteni, elsősorban a François-Édouard Picot műtermében. A belga MŰVÉSZ3 és a francia származású holland MŰVÉSZ4 is megismertette Israëlt a romantikus stílussal, amely egész életében elkísérte.
Israëls, amikor visszatért Hágába, egyszerű embereket és körülményeiket kezdte el ábrázolni - olyan motívumokat, amelyek világhírűvé tették. Különösen az Jean-Francois Millet volt hatással a stílusára, amelyhez a mai napig gyakran hasonlítják. Mindkét festő közös vonása, hogy nagy empátiával és együttérzéssel ábrázolták a kevésbé szerencsések és a meglehetősen alacsony társadalmi státuszúak egyszerű életét. Ezeknek az embereknek a szenvedését és mindennapi bánatát Israël festményei - akárcsak Millet-éi - szemléletesen fejezik ki. Korának történelmi és drámai motívumai ezentúl munkásságának középpontjában álltak. Különösen inspirálta a Haarlem melletti halászfalu egyszerű élete, amelyet egészségügyi okokból gyakran látogatott. Itt festett, és a tengeri levegő segítségével próbált javítani az egészségén. Művei és figurális ábrázolásai rendkívül realisztikusak, tele vannak kifejezőerővel, érzelmekkel és drámaisággal. Művei Hollandia határain túl is ismertté váltak, a festő még Londonban is figyelmet keltett. A művész 1871-től Hágában telepedett le, ahol haláláig dolgozott. Itt képezte ki fiát Isaac , aki később az egyik legjelentősebb amszterdami impresszionistaként vált híressé.
Jozef Israëls holland festő és grafikus a hágai iskola egyik legjelentősebb művésze. Groningenben született 1824-ben és Hágában halt meg 1911-ben. A fiatalember és kezdő művész 18 évesen Amszterdamba költözött, ahol az Jan Adam Kruseman és Johann Willem Pieneman művészeti iskolákban tanult. Néhány évet - 1845 és 1847 között - Párizsban is töltött. Itt tanulta meg, hogyan kell romantikus történelmi festményeket készíteni, elsősorban a François-Édouard Picot műtermében. A belga MŰVÉSZ3 és a francia származású holland MŰVÉSZ4 is megismertette Israëlt a romantikus stílussal, amely egész életében elkísérte.
Israëls, amikor visszatért Hágába, egyszerű embereket és körülményeiket kezdte el ábrázolni - olyan motívumokat, amelyek világhírűvé tették. Különösen az Jean-Francois Millet volt hatással a stílusára, amelyhez a mai napig gyakran hasonlítják. Mindkét festő közös vonása, hogy nagy empátiával és együttérzéssel ábrázolták a kevésbé szerencsések és a meglehetősen alacsony társadalmi státuszúak egyszerű életét. Ezeknek az embereknek a szenvedését és mindennapi bánatát Israël festményei - akárcsak Millet-éi - szemléletesen fejezik ki. Korának történelmi és drámai motívumai ezentúl munkásságának középpontjában álltak. Különösen inspirálta a Haarlem melletti halászfalu egyszerű élete, amelyet egészségügyi okokból gyakran látogatott. Itt festett, és a tengeri levegő segítségével próbált javítani az egészségén. Művei és figurális ábrázolásai rendkívül realisztikusak, tele vannak kifejezőerővel, érzelmekkel és drámaisággal. Művei Hollandia határain túl is ismertté váltak, a festő még Londonban is figyelmet keltett. A művész 1871-től Hágában telepedett le, ahol haláláig dolgozott. Itt képezte ki fiát Isaac , aki később az egyik legjelentősebb amszterdami impresszionistaként vált híressé.
Oldal 1 / 3