Newcastle upon Tyne vibráló, kreatív szívében született 1842-ben egy művész, akinek a színek és a fény keverésének képessége megdöbbentette Angliát. John William Brown, akinek neve egyet jelent a kiváló üveg- és festőművészettel, William Bell Scott műtermében kezdte útját, és hamarosan felfedezte mély vonzalmát a templomok és katedrálisok belsejében pislákoló művészet iránt.
Ahogy Brown beköltözött London nyüzsgésébe, a Morris & Co-nál találta magát, később pedig a James Powell and Sons neves csapatának tagja lett. De nemcsak az ólomüvegek hozták meg számára a hírnevet. Az esztétikai mozgalom által befolyásolt olajfestményei sokoldalú képességeiről tettek tanúbizonyságot. Még azután is, hogy 1886-ban úgy döntött, hogy szabadúszóvá válik, a Powell's-szel való kapcsolata megmaradt, és továbbra is ő volt a kiválasztott tervezőjük rangos projektjeikhez. Brownnak a liverpooli katedrális ólomüvegablakaihoz, különösen a "Nemes nők" ablakaihoz és a fenséges keleti ablakhoz készített tervei azonban máig a művészi nyomtatás és tervezés remekműveinek számítanak.
Brown művészi ujjlenyomata azonban nem csak Liverpoolban található meg. A chesteri katedrális és refektóriuma az ő terveinek színeiben ragyog, akárcsak a sussexi templomok. Még a Blackburn Múzeum és Művészeti Galéria is otthont ad opus sectile tábláinak - ez is mesteri keze bizonyítéka. Brown művei több mint egyszerű ablakok vagy festmények; ezek olyan portálok, amelyek a színek és történetek világába vezetnek minket. Célunk, hogy kiváló minőségű nyomatainkon keresztül tovább meséljük ezeket a történeteket, biztosítva, hogy John William Brown kreatív látásmódja továbbra is a művészetkedvelők generációit inspirálja.
Newcastle upon Tyne vibráló, kreatív szívében született 1842-ben egy művész, akinek a színek és a fény keverésének képessége megdöbbentette Angliát. John William Brown, akinek neve egyet jelent a kiváló üveg- és festőművészettel, William Bell Scott műtermében kezdte útját, és hamarosan felfedezte mély vonzalmát a templomok és katedrálisok belsejében pislákoló művészet iránt.
Ahogy Brown beköltözött London nyüzsgésébe, a Morris & Co-nál találta magát, később pedig a James Powell and Sons neves csapatának tagja lett. De nemcsak az ólomüvegek hozták meg számára a hírnevet. Az esztétikai mozgalom által befolyásolt olajfestményei sokoldalú képességeiről tettek tanúbizonyságot. Még azután is, hogy 1886-ban úgy döntött, hogy szabadúszóvá válik, a Powell's-szel való kapcsolata megmaradt, és továbbra is ő volt a kiválasztott tervezőjük rangos projektjeikhez. Brownnak a liverpooli katedrális ólomüvegablakaihoz, különösen a "Nemes nők" ablakaihoz és a fenséges keleti ablakhoz készített tervei azonban máig a művészi nyomtatás és tervezés remekműveinek számítanak.
Brown művészi ujjlenyomata azonban nem csak Liverpoolban található meg. A chesteri katedrális és refektóriuma az ő terveinek színeiben ragyog, akárcsak a sussexi templomok. Még a Blackburn Múzeum és Művészeti Galéria is otthont ad opus sectile tábláinak - ez is mesteri keze bizonyítéka. Brown művei több mint egyszerű ablakok vagy festmények; ezek olyan portálok, amelyek a színek és történetek világába vezetnek minket. Célunk, hogy kiváló minőségű nyomatainkon keresztül tovább meséljük ezeket a történeteket, biztosítva, hogy John William Brown kreatív látásmódja továbbra is a művészetkedvelők generációit inspirálja.
Oldal 1 / 1