A fiatal John George Brown először Angliában tanult Robert Scott Lauder skót festőnél, aki magát történeti festőnek nevezte, és akinek csendéletei és portréi nagyon ismertté váltak. William Bell Scottnál, egy másik híres skót festőnél, metszőnél és költőnél is tanult. 1853-ban az Egyesült Államokba ment, ahol először üvegfúvónak tanult Brooklinban. Később tanulmányokat kezdett a National Academy of Designban, amelyet 1826-ban alapítottak a brit Királyi Művészeti Akadémia mintájára. Az iskola egyik alapítója az ismert és híres miniatűrfestő, Thomas Seir Cummings volt, aki Brown egyik tanára volt.
John George Brown festőként hamar sikereket ért el. Ez különösen igaz volt az új hazája bevándorlóközpontjaiban élő emberek rendkívül részletes, bár mai mércével mérve erősen szentimentalizált ábrázolására. Megfestette az utcán élő gyerekeket és fiatalokat, az utcazenészeket, az árusokat, a cipőpucolókat és a cselédeket. "Igazi brit alapossággal" megmutatta a szegények szakadt ruháit, kopott cipőit és pöttyös sapkáit. Mégsem életük szomorú valóságát, éhségüket és reménytelenségüket festette le, hanem festői, vidám és találékony embereknek mutatta meg őket. Ez tette műveit nagyon népszerűvé a közönség körében. Az 1860-as, Az első szivar című művével országos hírnévre tett szert, és "Csizmás Ráfael" néven szerzett magának hírnevet. Festményei jól fogytak, és tömegesen litografálták őket. Az "Alvó angyal", a "Hegedűs fiú", a "Napsugár", a "Hosszúhajós" és a "Minden rendben" című festmények szintén nemzetközileg ismertté váltak. Valószínűleg leghíresebb művét, a "Heels over Head" címűt az 1900-as párizsi világkiállításon mutatták be. Brown 1863 óta újra és újra kiállította festményeit a National Academy of Designsban, és még ma is láthatók a New York-i Manhattan Upper East Side-on található múzeumban. De festményei megtalálhatók a New York-i Metropolitan Múzeumban, a washingtoni Corcoran Galériában és a detroiti múzeumban is.
John George Brown a 19. század végének egyik legismertebb és talán leggazdagabb zsánerfestője volt. Pályafutása végére festményei darabonként 500-1000 dollárért keltek el, ráadásul egyetlen litográfiáért akár 25 000 dolláros jogdíjat is kapott.
A fiatal John George Brown először Angliában tanult Robert Scott Lauder skót festőnél, aki magát történeti festőnek nevezte, és akinek csendéletei és portréi nagyon ismertté váltak. William Bell Scottnál, egy másik híres skót festőnél, metszőnél és költőnél is tanult. 1853-ban az Egyesült Államokba ment, ahol először üvegfúvónak tanult Brooklinban. Később tanulmányokat kezdett a National Academy of Designban, amelyet 1826-ban alapítottak a brit Királyi Művészeti Akadémia mintájára. Az iskola egyik alapítója az ismert és híres miniatűrfestő, Thomas Seir Cummings volt, aki Brown egyik tanára volt.
John George Brown festőként hamar sikereket ért el. Ez különösen igaz volt az új hazája bevándorlóközpontjaiban élő emberek rendkívül részletes, bár mai mércével mérve erősen szentimentalizált ábrázolására. Megfestette az utcán élő gyerekeket és fiatalokat, az utcazenészeket, az árusokat, a cipőpucolókat és a cselédeket. "Igazi brit alapossággal" megmutatta a szegények szakadt ruháit, kopott cipőit és pöttyös sapkáit. Mégsem életük szomorú valóságát, éhségüket és reménytelenségüket festette le, hanem festői, vidám és találékony embereknek mutatta meg őket. Ez tette műveit nagyon népszerűvé a közönség körében. Az 1860-as, Az első szivar című művével országos hírnévre tett szert, és "Csizmás Ráfael" néven szerzett magának hírnevet. Festményei jól fogytak, és tömegesen litografálták őket. Az "Alvó angyal", a "Hegedűs fiú", a "Napsugár", a "Hosszúhajós" és a "Minden rendben" című festmények szintén nemzetközileg ismertté váltak. Valószínűleg leghíresebb művét, a "Heels over Head" címűt az 1900-as párizsi világkiállításon mutatták be. Brown 1863 óta újra és újra kiállította festményeit a National Academy of Designsban, és még ma is láthatók a New York-i Manhattan Upper East Side-on található múzeumban. De festményei megtalálhatók a New York-i Metropolitan Múzeumban, a washingtoni Corcoran Galériában és a detroiti múzeumban is.
John George Brown a 19. század végének egyik legismertebb és talán leggazdagabb zsánerfestője volt. Pályafutása végére festményei darabonként 500-1000 dollárért keltek el, ráadásul egyetlen litográfiáért akár 25 000 dolláros jogdíjat is kapott.
Oldal 1 / 2