John Emms 1843-ban született egy angol művészcsaládban. Szakmáját Londonban tanulta az Frederic Leighton stúdiójában. Ez lehetőséget adott neki arra, hogy az immár technikailag is gyakorlott stílusának köszönhetően freskót készítsen a Lynhurst Parish Churchben. 1866-ban a Royal Academy, a British Institute és számos más előkelő festőiskola, például a Royal Society of British Artists (Brit Művészek Királyi Társasága) kiállítója volt.
Emms maga is lelkes vadász volt, és innen ered festményeinek számos témája. Főleg kutyákat festett, egyenként és akár 10 állatból álló csoportokban. Festészeti stílusát a realizmushoz rendelik. A rókavadászatra kiképzett kopók, terrierek és bernáthegyiek, valamint lovak is gyakran megtalálhatók témái között. Az állatok környezete ugyanilyen naturalisztikusan van megfestve, így a néző gyorsan megbarátkozik az ábrázolásokkal, és egy farmhoz, egy tájképhez vagy egy vadászjelenethez tudja őket rendelni.
Művei a felsőbb nemesi rétegek tetszését is elnyerték, ami oda vezetett, hogy magánmegbízást kapott néhány várúr és Newcastle hercegének kutyafalkáinak megfestésére. Így lett egyre ismertebb sok kutyatartó körében, hiszen ez volt az az időszak, amikor a gazdagabb rétegek előszeretettel fordultak a vadászathoz. Emms pedig ezen az ügyfélkörön belül folyamatosan új ügyfeleket talált.
Emms egyre inkább tökéletesítette festészeti stílusát, így a kutyák szőrtípusait egyre tehetségesebben valósította meg képein. Ezért gyakran hasonlították a 18. században élt velencei festőművészhez, Francesco Guardi-hoz. Naturalista ábrázolásai hamar lenyűgözték a művészvilágot, így művei nyilvános múzeumokban, többek között a Skót Nemzeti Galériában is megtalálhatók. Érdekesnek tűnhet, hogy John Emms eredeti olajfestményeit ma 170 000 eurótól akár egymillió euróig terjedő áron forgalmazzák a nemzetközi műtárgypiacon.
John Emms 1843-ban született egy angol művészcsaládban. Szakmáját Londonban tanulta az Frederic Leighton stúdiójában. Ez lehetőséget adott neki arra, hogy az immár technikailag is gyakorlott stílusának köszönhetően freskót készítsen a Lynhurst Parish Churchben. 1866-ban a Royal Academy, a British Institute és számos más előkelő festőiskola, például a Royal Society of British Artists (Brit Művészek Királyi Társasága) kiállítója volt.
Emms maga is lelkes vadász volt, és innen ered festményeinek számos témája. Főleg kutyákat festett, egyenként és akár 10 állatból álló csoportokban. Festészeti stílusát a realizmushoz rendelik. A rókavadászatra kiképzett kopók, terrierek és bernáthegyiek, valamint lovak is gyakran megtalálhatók témái között. Az állatok környezete ugyanilyen naturalisztikusan van megfestve, így a néző gyorsan megbarátkozik az ábrázolásokkal, és egy farmhoz, egy tájképhez vagy egy vadászjelenethez tudja őket rendelni.
Művei a felsőbb nemesi rétegek tetszését is elnyerték, ami oda vezetett, hogy magánmegbízást kapott néhány várúr és Newcastle hercegének kutyafalkáinak megfestésére. Így lett egyre ismertebb sok kutyatartó körében, hiszen ez volt az az időszak, amikor a gazdagabb rétegek előszeretettel fordultak a vadászathoz. Emms pedig ezen az ügyfélkörön belül folyamatosan új ügyfeleket talált.
Emms egyre inkább tökéletesítette festészeti stílusát, így a kutyák szőrtípusait egyre tehetségesebben valósította meg képein. Ezért gyakran hasonlították a 18. században élt velencei festőművészhez, Francesco Guardi-hoz. Naturalista ábrázolásai hamar lenyűgözték a művészvilágot, így művei nyilvános múzeumokban, többek között a Skót Nemzeti Galériában is megtalálhatók. Érdekesnek tűnhet, hogy John Emms eredeti olajfestményeit ma 170 000 eurótól akár egymillió euróig terjedő áron forgalmazzák a nemzetközi műtárgypiacon.
Oldal 1 / 1