Dánia békés tájain 1837. szeptember 5-én a művészeti világ egy jövendőbeli kiválóságát, Janus Andreas Bartholin la Court köszöntötték. A Ringkøbingben született és apja, Otto August la Cour földbirtokos és politikus birtokán nevelkedett, a fiatal Janus már 7-8 éves korában felfedezte a tájképfestészet iránti szenvedélyét. Hamarosan tanára, az aarhusi Katedrális Iskolában, ahol Janus fiatal korában tanult, felismerte az első vázlatokban rejlő művészi potenciált. Ezek a döntő jelentőségű kezdetek alakították la Cour tájképfestő sorsát, és megalapozták azokat a későbbi műalkotásokat, amelyeket ma a legnagyobb gondossággal reprodukálunk képzőművészeti nyomatok formájában.
Egy 1732-ben Dániába kivándorolt, francia származású család leszármazottjaként la Cour nemcsak gazdag családi múltra tekinthetett vissza, hanem lenyűgöző karrierre is, amely olyan neves művészek magánóráin kezdődött, mint Frederik Christian Kiærskou és Wilhelm Marstrand. Annak ellenére, hogy viszonylag későn, 1857-ben kapott hivatalos művészeti képzést a Dán Királyi Művészeti Akadémián, la Cour már két évvel korábban debütált Strandparti ved Helgenæs című festményével a Charlottenborg tavaszi kiállításon. Művészi pályafutásának évei alatt a dán festészet aranykora iránti mélységes csodálata nyilvánvaló volt művein. A természet hűvös, redukált ábrázolása gyakran figuráció nélkül zajlott, folytatva tanárai és pártfogói hagyományát, mint például a MŰVÉSZTÉR2 és a MŰVÉSZTÉR3. La Cour tehetségét számos díjjal ismerték el, köztük az 1861-es Neuhausenske Prémiummal és az 1871-es Thorvaldsen-éremmel. Ezek a díjak és számos ösztöndíj lehetővé tették számára, hogy tanulmányutakat tegyen, amelyek Franciaországba, Olaszországba és Svájcba vitték, és tovább formálták művészi hatásait és technikáit. Bár lenyűgözte a MŰVÉSZET4 művészete, amellyel az 1860-as években egy párizsi útja során találkozott, la Cour a dán hagyományoknak megfelelő, tiszta, maszatolásmentes festészeti technikát részesítette előnyben.
Az aranykor művészete iránti csodálata ellenére Janus la Cour 1884-ben visszahúzódott a koppenhágai művészeti életből, és Aarhus közelében telepedett le. Ezt a szándékos visszavonulást az motiválta, hogy távol akarta tartani magát az olyan modern irányzatoktól, mint a szabadtéri festészet (en plain air), és inkább az eckersbergi iskola akadémikus hagyományaira koncentrált. Bár egész életében nőtlen maradt, több mint 870 ismert művet hagyott hátra, amelyeket 1909-ben bekövetkezett halála után életrajzban rögzített. Janus la Cour művei, amelyek ma már az összes jelentős dán múzeumban és a németországi Greifswaldban található Pommersche Landesmuseumban láthatók, lenyűgözően mutatják tehetségét és a művészet iránti elkötelezettségét. A műnyomatok reprodukciójára szakosodott vállalatként büszkék vagyunk arra, hogy műveinek részletes reprodukcióin keresztül tovább élhet la Cour öröksége. Minden általunk készített nyomat egy olyan művész előtt tiszteleg, aki megosztotta a világgal a festészet iránti szenvedélyét, és minden egyes művében megörökítette annak szépségét.
Dánia békés tájain 1837. szeptember 5-én a művészeti világ egy jövendőbeli kiválóságát, Janus Andreas Bartholin la Court köszöntötték. A Ringkøbingben született és apja, Otto August la Cour földbirtokos és politikus birtokán nevelkedett, a fiatal Janus már 7-8 éves korában felfedezte a tájképfestészet iránti szenvedélyét. Hamarosan tanára, az aarhusi Katedrális Iskolában, ahol Janus fiatal korában tanult, felismerte az első vázlatokban rejlő művészi potenciált. Ezek a döntő jelentőségű kezdetek alakították la Cour tájképfestő sorsát, és megalapozták azokat a későbbi műalkotásokat, amelyeket ma a legnagyobb gondossággal reprodukálunk képzőművészeti nyomatok formájában.
Egy 1732-ben Dániába kivándorolt, francia származású család leszármazottjaként la Cour nemcsak gazdag családi múltra tekinthetett vissza, hanem lenyűgöző karrierre is, amely olyan neves művészek magánóráin kezdődött, mint Frederik Christian Kiærskou és Wilhelm Marstrand. Annak ellenére, hogy viszonylag későn, 1857-ben kapott hivatalos művészeti képzést a Dán Királyi Művészeti Akadémián, la Cour már két évvel korábban debütált Strandparti ved Helgenæs című festményével a Charlottenborg tavaszi kiállításon. Művészi pályafutásának évei alatt a dán festészet aranykora iránti mélységes csodálata nyilvánvaló volt művein. A természet hűvös, redukált ábrázolása gyakran figuráció nélkül zajlott, folytatva tanárai és pártfogói hagyományát, mint például a MŰVÉSZTÉR2 és a MŰVÉSZTÉR3. La Cour tehetségét számos díjjal ismerték el, köztük az 1861-es Neuhausenske Prémiummal és az 1871-es Thorvaldsen-éremmel. Ezek a díjak és számos ösztöndíj lehetővé tették számára, hogy tanulmányutakat tegyen, amelyek Franciaországba, Olaszországba és Svájcba vitték, és tovább formálták művészi hatásait és technikáit. Bár lenyűgözte a MŰVÉSZET4 művészete, amellyel az 1860-as években egy párizsi útja során találkozott, la Cour a dán hagyományoknak megfelelő, tiszta, maszatolásmentes festészeti technikát részesítette előnyben.
Az aranykor művészete iránti csodálata ellenére Janus la Cour 1884-ben visszahúzódott a koppenhágai művészeti életből, és Aarhus közelében telepedett le. Ezt a szándékos visszavonulást az motiválta, hogy távol akarta tartani magát az olyan modern irányzatoktól, mint a szabadtéri festészet (en plain air), és inkább az eckersbergi iskola akadémikus hagyományaira koncentrált. Bár egész életében nőtlen maradt, több mint 870 ismert művet hagyott hátra, amelyeket 1909-ben bekövetkezett halála után életrajzban rögzített. Janus la Cour művei, amelyek ma már az összes jelentős dán múzeumban és a németországi Greifswaldban található Pommersche Landesmuseumban láthatók, lenyűgözően mutatják tehetségét és a művészet iránti elkötelezettségét. A műnyomatok reprodukciójára szakosodott vállalatként büszkék vagyunk arra, hogy műveinek részletes reprodukcióin keresztül tovább élhet la Cour öröksége. Minden általunk készített nyomat egy olyan művész előtt tiszteleg, aki megosztotta a világgal a festészet iránti szenvedélyét, és minden egyes művében megörökítette annak szépségét.
Oldal 1 / 1