Gunter Langert már gyermekkorában és későbbi életében is lenyűgözte az emberek ábrázolása. Az érzelmek sorokba való átültetése lenyűgözte. Portrékkal kezdte, majd később felfedezte, hogy az emberi test is képes érzelmeket és kifejezőerőt kifejezni. A képi kompozíciók megtalálása érdekében Gunter Langer intenzíven dolgozik emberekkel. Igénye, hogy a portrét néhány, csak egyszer megrajzolt vonalból építse fel, és a vonalaknak a rajzolás egyedi folyamatában kifejező erőt adjon. Ez a valóság absztrakciójának és az azt követő egyetlen vonalas rajzzá való átalakításának összetett folyamata. A rajzolásnál a cél az, hogy az egyes szabadon álló, egymásnak megfelelő és harmóniával rendelkező vonalakkal nagyobb kifejezőerőt teremtsünk, mint amire egy fénykép képes. A festék felvitele ezt még inkább fokozza. Gunter Langer számára ez nem a természet egyszerű utánzása, nem is a természetnek csupán durva formákká és színekké való expresszív átalakítása, hanem az érzelmek további absztrakciójának megteremtése, amelynek megvalósításával a kifejezőerő mélységesen megnő. A kontúrok, vonalak és ecsetvonások apró hajlításai hozzák létre ezt az érzelmi hatást.
Gunter Langert már gyermekkorában és későbbi életében is lenyűgözte az emberek ábrázolása. Az érzelmek sorokba való átültetése lenyűgözte. Portrékkal kezdte, majd később felfedezte, hogy az emberi test is képes érzelmeket és kifejezőerőt kifejezni. A képi kompozíciók megtalálása érdekében Gunter Langer intenzíven dolgozik emberekkel. Igénye, hogy a portrét néhány, csak egyszer megrajzolt vonalból építse fel, és a vonalaknak a rajzolás egyedi folyamatában kifejező erőt adjon. Ez a valóság absztrakciójának és az azt követő egyetlen vonalas rajzzá való átalakításának összetett folyamata. A rajzolásnál a cél az, hogy az egyes szabadon álló, egymásnak megfelelő és harmóniával rendelkező vonalakkal nagyobb kifejezőerőt teremtsünk, mint amire egy fénykép képes. A festék felvitele ezt még inkább fokozza. Gunter Langer számára ez nem a természet egyszerű utánzása, nem is a természetnek csupán durva formákká és színekké való expresszív átalakítása, hanem az érzelmek további absztrakciójának megteremtése, amelynek megvalósításával a kifejezőerő mélységesen megnő. A kontúrok, vonalak és ecsetvonások apró hajlításai hozzák létre ezt az érzelmi hatást.
Oldal 1 / 2