Giovanni Antonio Canal festőművész, aki számos város- és hídképéről vált ismertté. Polgári nevén azonban alig ismerte valaki. A Canaletto művésznevet választotta magának. Canaletto korán kezdett festeni, és a tájképfestészetnek szentelte magát. Ezt a művészetet édesapjától tanulta, aki többek között színdarabok díszleteit készítette. A művészet Giovanni Antonio Canal így a vérében volt.
Canalettó szülővárosa Velence volt, ezért ennek a városnak a szépségét használta fel néhány képhez, és örökítette meg festményen. Az olasz város e számos művéről is híressé vált. De nem csak egyszerű festményeket festett Giovanni Antonio Canal. A Capricciáknak is szentelte magát. Ez a festészet egy különleges formája. Itt a vonatkozó képek nagyon részletesen reprodukálva és megtervezve vannak. Ahhoz, hogy a festészetnek ezt a formáját meg lehessen valósítani, nagy pontosságra volt szükség. Giovanni Antonio Canalnak volt egy unokaöccse, Bernardo Bellotto. Meglehetősen hasonlóan dolgozott, mint nagybátyja, de gyakorlott szemmel könnyen fel lehetett ismerni, hogy ki készítette az adott festményt. Canaletto világos színeket és tónusokat használt, ami miatt festményei sokkal világosabbnak és barátságosabbnak tűnnek. Unokaöccse viszont a komor festményekre és a sötét színekre támaszkodott.
Giovanni Antonio Canal legtöbbször Velencében vagy Olaszországban tartózkodott, és ott mutatta be festményeit. De ez még nem volt minden. Canalettóra Joseph Smith angol konzul figyelt fel. Nagy érdeklődést mutatott a világ minden tájáról származó művészet iránt, és támogatta korának néhány művészét. Ő hozta el Canalettót és műveit Angliába, a fővárosba, Londonba. Canal néhány évet töltött ott, és a festészetnek szentelte magát. Ez idő alatt olyan híres műveket alkotott, mint például a Windsori kastély. Angliában Canaletto sokkal több könnyebbséget tapasztalt, mint szülővárosában. Ez tükröződött műveiben is. Az ott készült festmények sokkal világosabbnak és barátságosabbnak tűntek. Giovanni Antonio Canal élete utolsó időszakát ismét Velencében töltötte. De itt nem tűnt boldognak. Az egykor fényes és színes festmények komorrá váltak. A művész festményeiben fejezte ki azt, amit halála előtt mélyen legbelül érzett.
Giovanni Antonio Canal festőművész, aki számos város- és hídképéről vált ismertté. Polgári nevén azonban alig ismerte valaki. A Canaletto művésznevet választotta magának. Canaletto korán kezdett festeni, és a tájképfestészetnek szentelte magát. Ezt a művészetet édesapjától tanulta, aki többek között színdarabok díszleteit készítette. A művészet Giovanni Antonio Canal így a vérében volt.
Canalettó szülővárosa Velence volt, ezért ennek a városnak a szépségét használta fel néhány képhez, és örökítette meg festményen. Az olasz város e számos művéről is híressé vált. De nem csak egyszerű festményeket festett Giovanni Antonio Canal. A Capricciáknak is szentelte magát. Ez a festészet egy különleges formája. Itt a vonatkozó képek nagyon részletesen reprodukálva és megtervezve vannak. Ahhoz, hogy a festészetnek ezt a formáját meg lehessen valósítani, nagy pontosságra volt szükség. Giovanni Antonio Canalnak volt egy unokaöccse, Bernardo Bellotto. Meglehetősen hasonlóan dolgozott, mint nagybátyja, de gyakorlott szemmel könnyen fel lehetett ismerni, hogy ki készítette az adott festményt. Canaletto világos színeket és tónusokat használt, ami miatt festményei sokkal világosabbnak és barátságosabbnak tűnnek. Unokaöccse viszont a komor festményekre és a sötét színekre támaszkodott.
Giovanni Antonio Canal legtöbbször Velencében vagy Olaszországban tartózkodott, és ott mutatta be festményeit. De ez még nem volt minden. Canalettóra Joseph Smith angol konzul figyelt fel. Nagy érdeklődést mutatott a világ minden tájáról származó művészet iránt, és támogatta korának néhány művészét. Ő hozta el Canalettót és műveit Angliába, a fővárosba, Londonba. Canal néhány évet töltött ott, és a festészetnek szentelte magát. Ez idő alatt olyan híres műveket alkotott, mint például a Windsori kastély. Angliában Canaletto sokkal több könnyebbséget tapasztalt, mint szülővárosában. Ez tükröződött műveiben is. Az ott készült festmények sokkal világosabbnak és barátságosabbnak tűntek. Giovanni Antonio Canal élete utolsó időszakát ismét Velencében töltötte. De itt nem tűnt boldognak. Az egykor fényes és színes festmények komorrá váltak. A művész festményeiben fejezte ki azt, amit halála előtt mélyen legbelül érzett.
Oldal 1 / 5