Az impozáns vízi tájak mindig is számos festőt és rajzolót inspiráltak és lenyűgöztek szerte a világon. A tengerhajózás 16. századtól kezdődő amerikai, ázsiai és afrikai elterjedésével Európában is kialakult egy önálló terület, amelyet általában tengeri festészetnek neveznek, és amely a tengeri témákat helyezte előtérbe, és számos művészre hatott, különösen Hollandiában és Nagy-Britanniában.
Korának és korának egyik leghíresebb "tengerfestője" volt, illetve még ma is az 1828-ban Londonban született George Clarkson Stanfield, a még sikeresebb angol tenger- és tájképfestő második fiaként született Clarkson Frederick Stanfield, aki kétségtelenül örökölte apja nagy művészi tehetségét, és bár nem egészen úgy, mint apja, de széles körben elismert és híres lett. Az idősebb Stanfielddel ellentétben, aki fiatalon a brit kereskedelmi flottában szolgált, és csak egy szerencsétlen baleset miatt vonult korán nyugdíjba, a fiatalabbik nem tengerészként ismerte az óceánokat, hanem csak néhány és meglehetősen rövidebb útról, valamint a partok és a szárazföld jó megfigyelőjeként. Clarkson Frederick Stanfield is inkább a folyókat részesítette előnyben képei motívumaként, mint a tengereket; a felső-itáliai tavak mellett a Rajnát és a Lahnt, valamint a Maast és a Moselt is megfestette. Egyik legjobb festményének tartják a Mosel jobb partján, a mai Rajna-vidék-Pfalz északi részén, a mai Cochem-Zell körzet központjában, a Mosel jobb partján fekvő Beilstein bortermelő település 1855-ben festett látképét.
Stanfield 1862-ben készült "Limburg von Westen her gesehen" (Limburg nyugatról nézve) című csodálatos festménye, amely a bonni Rheinisches Landesmuseum kiállítási tárgyai közé tartozik, és amelyet 2010-ben a város "Limburg an der Lahn 1100 éve" jubileuma alkalmából a Deutsche Post AG jelentős, kb. 5,4 millió darabos példányszámú különleges bélyegének motívumaként használtak fel. Megörökítette a belga Liège tartománybeli Huy és a hollandiai Alkmaar városát, az észak-olaszországi Como lombardiai városházáját, a Köln melletti Rajna-partot, a svájci Alpokat és a Liège melletti Mosel-partot is. Stanfield Rotterdamról (1860), a régi lyoni hídról (1829), a scheldei hajókról (1862), a Garda- és a Maggiore-tóról, a német Andernach városáról, a Dover melletti sziklákról és a skót Minnegaff településről készült képeit is művészileg rendkívül sikeresnek tartják.
Az impozáns vízi tájak mindig is számos festőt és rajzolót inspiráltak és lenyűgöztek szerte a világon. A tengerhajózás 16. századtól kezdődő amerikai, ázsiai és afrikai elterjedésével Európában is kialakult egy önálló terület, amelyet általában tengeri festészetnek neveznek, és amely a tengeri témákat helyezte előtérbe, és számos művészre hatott, különösen Hollandiában és Nagy-Britanniában.
Korának és korának egyik leghíresebb "tengerfestője" volt, illetve még ma is az 1828-ban Londonban született George Clarkson Stanfield, a még sikeresebb angol tenger- és tájképfestő második fiaként született Clarkson Frederick Stanfield, aki kétségtelenül örökölte apja nagy művészi tehetségét, és bár nem egészen úgy, mint apja, de széles körben elismert és híres lett. Az idősebb Stanfielddel ellentétben, aki fiatalon a brit kereskedelmi flottában szolgált, és csak egy szerencsétlen baleset miatt vonult korán nyugdíjba, a fiatalabbik nem tengerészként ismerte az óceánokat, hanem csak néhány és meglehetősen rövidebb útról, valamint a partok és a szárazföld jó megfigyelőjeként. Clarkson Frederick Stanfield is inkább a folyókat részesítette előnyben képei motívumaként, mint a tengereket; a felső-itáliai tavak mellett a Rajnát és a Lahnt, valamint a Maast és a Moselt is megfestette. Egyik legjobb festményének tartják a Mosel jobb partján, a mai Rajna-vidék-Pfalz északi részén, a mai Cochem-Zell körzet központjában, a Mosel jobb partján fekvő Beilstein bortermelő település 1855-ben festett látképét.
Stanfield 1862-ben készült "Limburg von Westen her gesehen" (Limburg nyugatról nézve) című csodálatos festménye, amely a bonni Rheinisches Landesmuseum kiállítási tárgyai közé tartozik, és amelyet 2010-ben a város "Limburg an der Lahn 1100 éve" jubileuma alkalmából a Deutsche Post AG jelentős, kb. 5,4 millió darabos példányszámú különleges bélyegének motívumaként használtak fel. Megörökítette a belga Liège tartománybeli Huy és a hollandiai Alkmaar városát, az észak-olaszországi Como lombardiai városházáját, a Köln melletti Rajna-partot, a svájci Alpokat és a Liège melletti Mosel-partot is. Stanfield Rotterdamról (1860), a régi lyoni hídról (1829), a scheldei hajókról (1862), a Garda- és a Maggiore-tóról, a német Andernach városáról, a Dover melletti sziklákról és a skót Minnegaff településről készült képeit is művészileg rendkívül sikeresnek tartják.
Oldal 1 / 1