Geert Bordich 1943-ban született Kielben, Dániában és Észak-Németországban nőtt fel. 2008-ig művészeti vezetőként dolgozott egy baden-badeni magazinkiadónál. Az első művészi impulzusokat már gyermekkoromban apámtól kaptam, aki szobrász volt. Azóta a kreativitás mindig is a társam volt. Képzésemet egy hamburgi magán művészeti iskolában végeztem. Abban az időben az úgynevezett hamburgi realisták köréhez tartoztam, és festészeti előadóként tevékenykedtem és tevékenykedem ma is. Az északhoz való folyamatos kötődésem könnyen látható a festményeimen. Tájképeimben és figurális jeleneteimben számos tengeri motívum található. Hullámok és felhős égbolt, lehetőleg a tenger mellett, a vízben való elmerülés, az úszó szelíd siklása, az ég, a víz és a szárazföld összeolvadása egy rendkívül fizikai és egyben atmoszférikus természeti egységgé és festői tájképpé. Sokak számára az ábrázoló festészet nehezebbnek tűnhet, mint a nem valós modellnek köszönhető motívumok. Számomra azonban a tárgy adja meg a szükséges biztonságot, amelyen ki tudom engedni a gőzt, egészen az absztrakció határáig. A tárgy alapján kísérletezhetek és kipróbálhatok dolgokat. Ez azonban soha nem lehet öncélú, hanem a téma határozza meg. A művészet nyelve általánosan érthető. Bátorítja a párbeszédet, és képes feldolgozni a környezet és a társadalom problémáit.
Geert Bordich 1943-ban született Kielben, Dániában és Észak-Németországban nőtt fel. 2008-ig művészeti vezetőként dolgozott egy baden-badeni magazinkiadónál. Az első művészi impulzusokat már gyermekkoromban apámtól kaptam, aki szobrász volt. Azóta a kreativitás mindig is a társam volt. Képzésemet egy hamburgi magán művészeti iskolában végeztem. Abban az időben az úgynevezett hamburgi realisták köréhez tartoztam, és festészeti előadóként tevékenykedtem és tevékenykedem ma is. Az északhoz való folyamatos kötődésem könnyen látható a festményeimen. Tájképeimben és figurális jeleneteimben számos tengeri motívum található. Hullámok és felhős égbolt, lehetőleg a tenger mellett, a vízben való elmerülés, az úszó szelíd siklása, az ég, a víz és a szárazföld összeolvadása egy rendkívül fizikai és egyben atmoszférikus természeti egységgé és festői tájképpé. Sokak számára az ábrázoló festészet nehezebbnek tűnhet, mint a nem valós modellnek köszönhető motívumok. Számomra azonban a tárgy adja meg a szükséges biztonságot, amelyen ki tudom engedni a gőzt, egészen az absztrakció határáig. A tárgy alapján kísérletezhetek és kipróbálhatok dolgokat. Ez azonban soha nem lehet öncélú, hanem a téma határozza meg. A művészet nyelve általánosan érthető. Bátorítja a párbeszédet, és képes feldolgozni a környezet és a társadalom problémáit.
Oldal 1 / 1