A tehetséget már a bölcsőjében megalapozta édesapja, Nicolas Boucher, aki bútor- és dekorációs rajzoló volt. Francois Boucher művei szinte minden műfajt felölelnek. A festészet mellett a rajzolásnak, a metszésnek és a metszetnek, valamint a díszítőművészetnek is szentelte magát.
Merész színekben pompázó mitológiai ábrázolások, történelmi festmények és csendéletek éppúgy megtalálhatók munkáiban, mint mennyezetfestmények és faldekorációk. Különös gondot jelentett számára az erotikus jelenetek ábrázolása, ahogyan azt a "MŰVÉSZETI TÉR0" (1751) című festménye is mutatja. Amikor ez a mű készült, Boucher már XV. Lajos udvarában dolgozott festőként, és a király szeretőjének, Pompadour márkinak a kedvenceként tartották számon.
A fiatal, ártatlan és játékosnak tűnő lány a kép középpontjában, teljesen meztelenül és saját erotikus kisugárzásáról mit sem sejtve, hasalva heverészik a kanapén. A varrónő gyakran szolgált modellként a festő számára, és a kettőjük közötti intimitás a képen átláthatóvá válik. A néző kíváncsivá válik ennyi kivirágzó ártatlanságra. Valószínűleg maga a király is, mert Marie-Louise O'Murphy, a fiatal nő neve, később a szeretője lett. Francois Boucher egész életében sikeres és elismert munkát végzett. 1734-től a párizsi akadémia tagja, az Académie royale de peinture et de sculpture (Királyi Festészeti és Szobrászati Akadémia) a római nagydíjjal tüntette ki. A király kegye, aki 1765-ben Bouchert választotta az udvar első festőjének, élete végéig biztosított maradt számára.
A tehetséget már a bölcsőjében megalapozta édesapja, Nicolas Boucher, aki bútor- és dekorációs rajzoló volt. Francois Boucher művei szinte minden műfajt felölelnek. A festészet mellett a rajzolásnak, a metszésnek és a metszetnek, valamint a díszítőművészetnek is szentelte magát.
Merész színekben pompázó mitológiai ábrázolások, történelmi festmények és csendéletek éppúgy megtalálhatók munkáiban, mint mennyezetfestmények és faldekorációk. Különös gondot jelentett számára az erotikus jelenetek ábrázolása, ahogyan azt a "MŰVÉSZETI TÉR0" (1751) című festménye is mutatja. Amikor ez a mű készült, Boucher már XV. Lajos udvarában dolgozott festőként, és a király szeretőjének, Pompadour márkinak a kedvenceként tartották számon.
A fiatal, ártatlan és játékosnak tűnő lány a kép középpontjában, teljesen meztelenül és saját erotikus kisugárzásáról mit sem sejtve, hasalva heverészik a kanapén. A varrónő gyakran szolgált modellként a festő számára, és a kettőjük közötti intimitás a képen átláthatóvá válik. A néző kíváncsivá válik ennyi kivirágzó ártatlanságra. Valószínűleg maga a király is, mert Marie-Louise O'Murphy, a fiatal nő neve, később a szeretője lett. Francois Boucher egész életében sikeres és elismert munkát végzett. 1734-től a párizsi akadémia tagja, az Académie royale de peinture et de sculpture (Királyi Festészeti és Szobrászati Akadémia) a római nagydíjjal tüntette ki. A király kegye, aki 1765-ben Bouchert választotta az udvar első festőjének, élete végéig biztosított maradt számára.
Oldal 1 / 11