A 19. század lenyugvó napjának fényében 1873. november 8-án Genfben született az a férfi, aki később François-Louis Schmied néven vált ismertté a művészet és az irodalom világában. A könyvkötő precizitásával és a festő kreatív látásmódjával Schmied lenyűgöző tehetséggel rendelkezett, ami az art deco művészeti színtér ragyogó csillagává tette. De a kiállítások és a nevét megalapozó sikerek mögött egy olyan út állt, amely Svájcból Franciaországba, majd Marokkóba, száműzetésbe vezetett.
A svájci születésű Schmied elhagyta hazáját, hogy megvethesse a lábát Franciaországban, ahol végül honosított állampolgár lett. Franciaországban megtalálta hivatását és nevet szerzett magának, különösen a bibliofilok számára készített munkáival. 1931-ben vagy 1932-ben azonban Marokkóba száműzték, de ez nem akadályozta meg abban, hogy folytassa örökségét a művészet világában. Fia, Théo Schmied kezében, aki 1924-től François-Louis Schmied műhelyét vezette, az idősebbik művész tehetsége felvirágzott, és halhatatlanná tette nevét. Ma Schmied művei, amelyeket művészi nyomatok formájában újra kinyomtattak, nem csak azt az esztétikát és pontosságot örökítik meg, amely minden egyes eredeti művében megtalálható volt, hanem új dimenziót is adnak hozzájuk. E figyelemre méltó művész előtt tisztelegve ezek a művészeti nyomatok egyetlen műben egyesítik a művészeti formák összetett szövevényét, amelyekkel Schmied dolgozott.
1910, Schmied pályafutásának jelentős éve, amikor is ő metszette és nyomtatta Paul Jouves illusztrációit az Joseph Rudyard Kipling Dzsungel könyve számára. Ez a projekt volt a katalizátora Schmied növekvő hírnevének, és lehetővé tette számára, hogy kiterjessze tevékenységét. Egy Stanhope kézi nyomdagép megvásárlásával és egy kézművesekből álló csapat létrehozásával Schmied új és innovatív módon fejleszthette munkáját. Olyan remekműveket készített, mint a Les Climats (1924), a Daphne (1924) és a Le Cantique des Cantiques (1925), amelyek a könyvművészet határait feszegették, és megmutatták művészi képességeit.
Művei nemcsak esztétikailag voltak tetszetősek, hanem kifejezték a művészet és az irodalom ötvözésére és korában egyedülálló módon történő bemutatására irányuló törekvéseit is. Ma ezek a művek több mint egy letűnt korszak visszhangjai. Időtálló tanúságtételei egy olyan látnok művészetnek, amely szenvedélyesen és precízen ragadja meg az art deco stílus lényegét. A munkáit követő csillogás és hírnév ellenére Schmied karrierje nem volt zökkenőmentes. A nagy gazdasági világválság kitörésével a bonyolult és költséges munkái egyre kevésbé voltak keresettek, Schmied pedig kénytelen volt szinte minden vagyonát eladni és bezárni műhelyét. A kudarcok ellenére François-Louis Schmied öröksége tovább él. Azáltal, hogy kiváló minőségű nyomatokat készít munkáiról, nemcsak művészetét őrzi meg, hanem egy új közönség számára is hozzáférhetővé teszi. Minden egyes nyomat Schmied és figyelemre méltó pályafutása előtt tiszteleg, tükrözi a művészet iránti szenvedélyét és elkötelezettségét, és tanúságot tesz tehetségének időtállóságáról.
A 19. század lenyugvó napjának fényében 1873. november 8-án Genfben született az a férfi, aki később François-Louis Schmied néven vált ismertté a művészet és az irodalom világában. A könyvkötő precizitásával és a festő kreatív látásmódjával Schmied lenyűgöző tehetséggel rendelkezett, ami az art deco művészeti színtér ragyogó csillagává tette. De a kiállítások és a nevét megalapozó sikerek mögött egy olyan út állt, amely Svájcból Franciaországba, majd Marokkóba, száműzetésbe vezetett.
A svájci születésű Schmied elhagyta hazáját, hogy megvethesse a lábát Franciaországban, ahol végül honosított állampolgár lett. Franciaországban megtalálta hivatását és nevet szerzett magának, különösen a bibliofilok számára készített munkáival. 1931-ben vagy 1932-ben azonban Marokkóba száműzték, de ez nem akadályozta meg abban, hogy folytassa örökségét a művészet világában. Fia, Théo Schmied kezében, aki 1924-től François-Louis Schmied műhelyét vezette, az idősebbik művész tehetsége felvirágzott, és halhatatlanná tette nevét. Ma Schmied művei, amelyeket művészi nyomatok formájában újra kinyomtattak, nem csak azt az esztétikát és pontosságot örökítik meg, amely minden egyes eredeti művében megtalálható volt, hanem új dimenziót is adnak hozzájuk. E figyelemre méltó művész előtt tisztelegve ezek a művészeti nyomatok egyetlen műben egyesítik a művészeti formák összetett szövevényét, amelyekkel Schmied dolgozott.
1910, Schmied pályafutásának jelentős éve, amikor is ő metszette és nyomtatta Paul Jouves illusztrációit az Joseph Rudyard Kipling Dzsungel könyve számára. Ez a projekt volt a katalizátora Schmied növekvő hírnevének, és lehetővé tette számára, hogy kiterjessze tevékenységét. Egy Stanhope kézi nyomdagép megvásárlásával és egy kézművesekből álló csapat létrehozásával Schmied új és innovatív módon fejleszthette munkáját. Olyan remekműveket készített, mint a Les Climats (1924), a Daphne (1924) és a Le Cantique des Cantiques (1925), amelyek a könyvművészet határait feszegették, és megmutatták művészi képességeit.
Művei nemcsak esztétikailag voltak tetszetősek, hanem kifejezték a művészet és az irodalom ötvözésére és korában egyedülálló módon történő bemutatására irányuló törekvéseit is. Ma ezek a művek több mint egy letűnt korszak visszhangjai. Időtálló tanúságtételei egy olyan látnok művészetnek, amely szenvedélyesen és precízen ragadja meg az art deco stílus lényegét. A munkáit követő csillogás és hírnév ellenére Schmied karrierje nem volt zökkenőmentes. A nagy gazdasági világválság kitörésével a bonyolult és költséges munkái egyre kevésbé voltak keresettek, Schmied pedig kénytelen volt szinte minden vagyonát eladni és bezárni műhelyét. A kudarcok ellenére François-Louis Schmied öröksége tovább él. Azáltal, hogy kiváló minőségű nyomatokat készít munkáiról, nemcsak művészetét őrzi meg, hanem egy új közönség számára is hozzáférhetővé teszi. Minden egyes nyomat Schmied és figyelemre méltó pályafutása előtt tiszteleg, tükrözi a művészet iránti szenvedélyét és elkötelezettségét, és tanúságot tesz tehetségének időtállóságáról.
Oldal 1 / 1