Hugo Reinhold Karl Johann Höppener, ismertebb nevén Fidus (1868. október 8. - 1948. február 23.) a szimbolista kifejezésmód mestere volt, akinek hatása átlépte az idők határait, és az 1960-as évek végének pszichedelikus korszakának grafikai tervezését alakította. Höppener Lübeckben született egy cukrász fiaként, és művészi tehetsége már korán lángra lobbantotta azt a szikrát, amely elindította a művészet világába vezető útját. Ezen az úton jelentős hatással volt rá a "természet apostola" és művész ARTISTREPLEPLACE0, akinek a közösségéhez vonzódott, és akinek a neve alatt még egy rövid börtönbüntetést is letöltött nyilvános meztelenkedésért - ez az eset hozta meg számára a Fidus, azaz "hűséges" nevet.
1892-ben Berlinbe érkezve Fidus elkezdte megvalósítani művészi elképzeléseit. Illusztrátorként a Sphinx című folyóiratban mutatta meg tudását, és lenyűgöző repertoárja díszítő rajzokat, könyvdíszeket, könyvtáblákat, plakátokat és formaterveket ölelt fel. A Der Eigene, az egyik első homoszexuális magazin számára végzett munkája során az aktivizmus terepét is felfedezte. A Fidus általunk kínált minden egyes műnyomtatványa tükrözi ezt a sokszínű művészi gyakorlatot, és ünnepli a művészet világához való figyelemre méltó hozzájárulását.
Fidus misztikus teozófiai hite utat talált műveiben, amelyek gyakran a miszticizmus, az erotika és a szecessziós szimbolizmus keverékei voltak. A német mitológia és az antimaterialista Gartenstadt- és Wandervogel-mozgalmak iránti szenvedélye éppúgy befolyásolta munkásságát, mint az olyan írókkal való kapcsolatai, mint Arthur Moeller van den Bruck és a Heinrich és Julius Hart testvérek. Művészi életművének egyik csúcspontja a "Lichtgebet" (Fényimádság) című festmény, amelyet tizenegy különböző változatban alkotott meg, és amely mesteri képességeinek példája. Az NSDAP ideológiája iránti kezdeti lelkesedése ellenére, amelyet 1932-ben támogatott, Fidus kevés támogatást kapott a náci rezsimtől. Munkáit elkobozták, és festményeinek árusítását betiltották. Amikor 1948-ban Woltersdorfban meghalt, művészete szinte feledésbe merült, de később reneszánszát élte. Az 1960-as években Fidus műveit újra felfedezték, és nagy hatással voltak a San Franciscóban és környékén készült pszichedelikus koncertplakátokra. Ma Ön is hazaviheti ezt a lenyűgöző művészi hatást, ha megvásárolja a művészeti nyomatok egyikét, hogy megőrizze és megünnepelje Fidus egyedülálló örökségének egy részét.
Hugo Reinhold Karl Johann Höppener, ismertebb nevén Fidus (1868. október 8. - 1948. február 23.) a szimbolista kifejezésmód mestere volt, akinek hatása átlépte az idők határait, és az 1960-as évek végének pszichedelikus korszakának grafikai tervezését alakította. Höppener Lübeckben született egy cukrász fiaként, és művészi tehetsége már korán lángra lobbantotta azt a szikrát, amely elindította a művészet világába vezető útját. Ezen az úton jelentős hatással volt rá a "természet apostola" és művész ARTISTREPLEPLACE0, akinek a közösségéhez vonzódott, és akinek a neve alatt még egy rövid börtönbüntetést is letöltött nyilvános meztelenkedésért - ez az eset hozta meg számára a Fidus, azaz "hűséges" nevet.
1892-ben Berlinbe érkezve Fidus elkezdte megvalósítani művészi elképzeléseit. Illusztrátorként a Sphinx című folyóiratban mutatta meg tudását, és lenyűgöző repertoárja díszítő rajzokat, könyvdíszeket, könyvtáblákat, plakátokat és formaterveket ölelt fel. A Der Eigene, az egyik első homoszexuális magazin számára végzett munkája során az aktivizmus terepét is felfedezte. A Fidus általunk kínált minden egyes műnyomtatványa tükrözi ezt a sokszínű művészi gyakorlatot, és ünnepli a művészet világához való figyelemre méltó hozzájárulását.
Fidus misztikus teozófiai hite utat talált műveiben, amelyek gyakran a miszticizmus, az erotika és a szecessziós szimbolizmus keverékei voltak. A német mitológia és az antimaterialista Gartenstadt- és Wandervogel-mozgalmak iránti szenvedélye éppúgy befolyásolta munkásságát, mint az olyan írókkal való kapcsolatai, mint Arthur Moeller van den Bruck és a Heinrich és Julius Hart testvérek. Művészi életművének egyik csúcspontja a "Lichtgebet" (Fényimádság) című festmény, amelyet tizenegy különböző változatban alkotott meg, és amely mesteri képességeinek példája. Az NSDAP ideológiája iránti kezdeti lelkesedése ellenére, amelyet 1932-ben támogatott, Fidus kevés támogatást kapott a náci rezsimtől. Munkáit elkobozták, és festményeinek árusítását betiltották. Amikor 1948-ban Woltersdorfban meghalt, művészete szinte feledésbe merült, de később reneszánszát élte. Az 1960-as években Fidus műveit újra felfedezték, és nagy hatással voltak a San Franciscóban és környékén készült pszichedelikus koncertplakátokra. Ma Ön is hazaviheti ezt a lenyűgöző művészi hatást, ha megvásárolja a művészeti nyomatok egyikét, hogy megőrizze és megünnepelje Fidus egyedülálló örökségének egy részét.
Oldal 1 / 1