A 19. század forrongó művészeti légkörében Henri Félix Emmanuel Philippoteaux (1815-1884) francia művész és illusztrátor kibontakoztatta egyedülálló kreatív látásmódját. A leginkább csatafestőként ismert Philippoteaux a háború zűrzavarát és káoszát élénk, részletes és lenyűgözően realista műalkotásokba ültette át. Arra törekszünk, hogy élénk képi világát a legmagasabb minőségben és részletességgel tükrözzük vissza képzőművészeti nyomatok formájában. Philippoteaux a nyüzsgő kulturális városban, Párizsban született, művészeti képzését Léon Cogniet műtermében kezdte, és először 1833-ban mutatta be munkáit a Párizsi Szalonban. Figyelemre méltó pályafutása során számos lenyűgöző művet alkotott, köztük Párizs ostromának ábrázolását a francia-porosz háború idején. Ez a cikloráma formájában megfestett remekmű 360 fokos, magával ragadó képet nyújtott a nézőnek a háború drámai eseményeiről. Az a képessége, hogy ilyen élethű és érzelemdús képeket tudott alkotni, korának figyelemre méltó művészévé tette.
E csatajelenetek mellett Philippoteaux arról is ismert volt, hogy a MŰVÉSZET0 felemelkedését és sikereit dokumentálta lenyűgöző ábrázolásokban. Ezek közé tartozott Napóleon portréja ezredesi egyenruhában, valamint a napóleoni háborúkban aratott francia győzelmeket ábrázoló festménycsoport. Ezekért a művekért 1846-ban megkapta a Becsületlégió kitüntetést. Fia, Paul Dominique Philippoteaux, aki szintén tehetséges művész volt, a nyomdokaiba lépett, és együtt lenyűgöző körképeket készítettek. Apa és fia figyelemre méltó együttműködésében a gettysburgi csatáról szóló kördrámát alkottak, amely az Egyesült Államokban ünnepelt művé vált. A művészi innováció bravúrjaként egy harmadik dimenziót adtak a hengeres festményükhöz azzal, hogy egy dioráma elemeit helyezték a festmény elé, és olyan falrészleteket és csatatér-tárgyakat építettek be, amelyek egybeolvadtak az előadás festett részeivel. E művekről készült képzőművészeti nyomataink megragadják Philippoteaux egyedi stílusának lényegét és hozzájárulását a képzőművészet történetéhez. A legmagasabb szintű nyomtatási szabványok iránti elkötelezettségünkkel képesek vagyunk minden egyes képzőművészeti nyomaton Philippoteaux eredeti műveinek mélységét, élénkségét és hangulatát visszaadni. Bár 1884-ben halt meg Párizsban, Philippoteaux művészi öröksége tovább él művészetén és képzőművészeti nyomatainkon keresztül.
A 19. század forrongó művészeti légkörében Henri Félix Emmanuel Philippoteaux (1815-1884) francia művész és illusztrátor kibontakoztatta egyedülálló kreatív látásmódját. A leginkább csatafestőként ismert Philippoteaux a háború zűrzavarát és káoszát élénk, részletes és lenyűgözően realista műalkotásokba ültette át. Arra törekszünk, hogy élénk képi világát a legmagasabb minőségben és részletességgel tükrözzük vissza képzőművészeti nyomatok formájában. Philippoteaux a nyüzsgő kulturális városban, Párizsban született, művészeti képzését Léon Cogniet műtermében kezdte, és először 1833-ban mutatta be munkáit a Párizsi Szalonban. Figyelemre méltó pályafutása során számos lenyűgöző művet alkotott, köztük Párizs ostromának ábrázolását a francia-porosz háború idején. Ez a cikloráma formájában megfestett remekmű 360 fokos, magával ragadó képet nyújtott a nézőnek a háború drámai eseményeiről. Az a képessége, hogy ilyen élethű és érzelemdús képeket tudott alkotni, korának figyelemre méltó művészévé tette.
E csatajelenetek mellett Philippoteaux arról is ismert volt, hogy a MŰVÉSZET0 felemelkedését és sikereit dokumentálta lenyűgöző ábrázolásokban. Ezek közé tartozott Napóleon portréja ezredesi egyenruhában, valamint a napóleoni háborúkban aratott francia győzelmeket ábrázoló festménycsoport. Ezekért a művekért 1846-ban megkapta a Becsületlégió kitüntetést. Fia, Paul Dominique Philippoteaux, aki szintén tehetséges művész volt, a nyomdokaiba lépett, és együtt lenyűgöző körképeket készítettek. Apa és fia figyelemre méltó együttműködésében a gettysburgi csatáról szóló kördrámát alkottak, amely az Egyesült Államokban ünnepelt művé vált. A művészi innováció bravúrjaként egy harmadik dimenziót adtak a hengeres festményükhöz azzal, hogy egy dioráma elemeit helyezték a festmény elé, és olyan falrészleteket és csatatér-tárgyakat építettek be, amelyek egybeolvadtak az előadás festett részeivel. E művekről készült képzőművészeti nyomataink megragadják Philippoteaux egyedi stílusának lényegét és hozzájárulását a képzőművészet történetéhez. A legmagasabb szintű nyomtatási szabványok iránti elkötelezettségünkkel képesek vagyunk minden egyes képzőművészeti nyomaton Philippoteaux eredeti műveinek mélységét, élénkségét és hangulatát visszaadni. Bár 1884-ben halt meg Párizsban, Philippoteaux művészi öröksége tovább él művészetén és képzőművészeti nyomatainkon keresztül.
Oldal 1 / 1